وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تعاون از برنامه مدون استقرار تعاونی‌ها در خروجی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:‌تعاونی‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد فضای کسب و کار برای دانش‌آموختگان هستند.

 به گزارش مشرق، علی ربیعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های بخش  تعاون، که درباره برنامه وزارت کار در مواجهه با حجم 4 میلیونی فارغ‌التحصیلان بیکار پرسید، اظهار داشت: اخیراً بر روی مشاغل متوسط و خرد متمرکز شده‌ایم، در این باره ظرفیت بسیار خوبی در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود دارد که کسب و کارهای موفقی را راه‌اندازی کنند.

وی افزود: باید دانش‌آموختگان ما آرام آرام به گفتمان تعاون،‌نزدیک شوند چرا که شغل دیگر مصادف با استخدام نیست؛ بلکه جوانان باید در قالب تعاونی‌ها کسب و کارها و ایده‌های خود را عملیاتی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امکان ارائه تسهیلات مالی برای تعاونی‌های متشکل از دانش‌آموختگان دانشگاهی افزایش پیدا می‌کند،‌گفت: با صندوق نوآوری و شکوفایی که زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است نیز مذاکراتی داشته‌ایم تا تسهیلاتی را در اختیار دانش‌آموختگان قرار دهند.

ربیعی در پایان از وجود یک برنامه مدون برای مستقرسازی تعاونی‌ها در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت:‌دانش‌آموختگان در قالب تیم‌های چند نفره با ایجاد تعاونی وارد بازار کار خواهند شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس