کد خبر 626174
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

سرمربی سابق تیم ملی گفت: به کی‌روش، کادر فنی تیم ملی و تماشاگرانی که آن لحظات زیبا را رقم زدند تبریک می‌گویم و امیدوارم تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

به گزارش مشرق، امیر قلعه نویی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) و تبریک به خاطر پیروزی تیم ملی صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

*:ابتدا از بازی تیم ملی و برتری مقابل تیم قطر صحبت کنید؟

در ابتدا باید به مردم خوب ایران و تماشاگرانی که با حضور خوبشان تیم ملی را تشویق کردند تبریک بگویم و امیدوارم که مجددا از این صحنه‌ها در ورزش کشور ببینیم. حضور باشکوه مردم و آن تشویق‌های مثال زدنی و همچنین آن پرچم قشنگ یکی از بزرگترین اتفاقات بود که ما شاهدش بودیم.

*نیمه دوم خیلی بهتر از نیمه اول شدیم

*: تیم ملی از لحاظ فنی چطور بود؟

خودتان می‌دانید هر بازی شرایط خاص خودش را دارد در تورنمنت‌ها شروع اول خیلی مهم است و نباید به کیفیت زیاد کار داشت ولی به نظرم همین که سه امتیاز را گرفتیم خیلی کار مهمی انجام دادیم. تفاوت بین نیمه اول و دوم را همه دیدند و خوشبختانه در نیمه دوم هماهنگی بیشتر شد و دیدید که توانستیم نسبت به حریف خیلی بهتر بازی کنیم. 

*چین با تیمی که همه می‌شناسند فرق کرده است

*: بازی تیم ملی با چین را چطور ارزیابی می‌کنید؟ چین شب گذشته بازی خوبی مقابل کره انجام داده و دو گل هم به ثمر رسانده؟

من قبلا هم گفته بودم اصلا نباید تیمی را دست کم گرفت و شما دیدید سوریه تا آخرین لحظه در ازبکستان مقابل حریف ایستادگی کرد تازه سوریه شرایط خوبی در کشورش نیست. چین برنامه‌ریزی کرده که تا 20 سال آینده جزو مدعیان فوتبال جهان باشد اما متاسفانه در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد. مثلا تیمی مثل نفت تهران در بین 8 تیم برتر آسیا قرار می‌گیرد ولی یک مدیر دیگر می‌آید و شرایط این تیم دچار مشکل می‌شود. یا مثلا ملوان که یکی از بهترین تیم های شمال کشور است این روزها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که همه شاهد آن هستند. متاسفانه در اینجا دوستان به هر شکلی که می‌خواهند مدیریت می‌کنند در حالی که در کشوری مثل چین سرمایه گذاری کلان صورت می‌گیرد و آنها مترصد رسیدن اوج فوتبال در آسیا و دنیا هستند. 

*به کی‌روش و مردم ایران تبریک می‌گویم

*: و همین چین هم حتی می‌توانست مقابل کره به نتیجه تساوی برسد؟

من 15 دقیقه آخر مسابقه دو تیم را دیدم و انصافا چین می‌توانست به تساوی برسد حتی قطر هم با آن شرایطی که داشت آمده بود که در آزادی بازنده نباشد. البته دیدیم که کشور قطر از بازیکنان چند ملیتی استفاده کرد که آنها به خاطر نداشتن نیروهای انسانی دست به چنین کارهایی می‌زنند. اما خوشبختانه خدا به ایران لطف داشته که از لحاظ نیروی انسانی چیزی کم نداریم و حتی می‌توانیم در همه رشته ها در بین 10 کشور اول جهان باشیم. چین هم با آن تیمی که همه می‌شناسند تفاوت دارد و تیمی که می‌توانست در کره بازی را به تساوی بکشاند نباید دست کم گرفته شود. من به کی‌روش و کادر فنی تیم ملی و مردم ایران تبریک می‌گویم و از اینکه توانستیم سه امتیاز را بگیریم خوشحالم.

*: ظاهرا قرار بود شما هم به ورزشگاه بیایید؟

همین تصمیم را داشتم اما چون تیمم تمرین داشت نتوانستم این کار را انجام دهم. برای تیم ملی هم پیش از این آرزوی موفقیت کردم و امیدوار هستم که در ادامه راه ملی پوشان و اعضای کادر فنی تیم ملی موفق باشند.

*آنهایی که گلایه کردند چرا در ورزشگاهشان درگیری شد؟

*: این بازی شما و پرسپولیس و محل برگزاری‌اش هم تبدیل به معضلی شده است.

واقعا من در این رابطه هیچ خبری ندارم و همه چیز را به باشگاه سپرده‌ام اما این را باید بگویم که کشور ایران یکی از امن‌ترین کشورهاست و تبریز هم یکی از امن‌ترین شهرهای ایران. ما دو پیشنهاد به سازمان لیگ ارائه کردیم اول اینکه بازی را در ورزشگاه اختصاصی خودمان برگزار کنیم و دوم اینکه بازی رفت در آزادی برگزار شود و بازی برگشت در تبریز. شما ببینید دوستانی که از شرایط استادیوم اختصاصی تراکتورسازی گلایه کردند در استادیوم خودشان چه مشکلاتی به وجود آمد. یا مثلا همین دیشب در ورزشگاه آزادی چه اتفاقاتی رخ داد. خدا کند مشکلی برای تیم ملی به وجود نیاید اما حرف من این است که این خاصیت فوتبال است که بعضی مواقع اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد. ورزشگاه آزادی با آن همه امکانات و عظمت نزدیک بود دچار مشکل شود حالا ما دو بازی انجام دادیم دوستان از ما ایراد گرفتند. وقتی پیکان در ورزشگاه ما بازی کرد تماشاگران تراکتورسازی حتی پیکان را تشویق کرده و آنها در این زمینه ریکاوری خود را هم انجام دادند ولی مثلا اگر اشتباه نکنم در ورزشگاه شهید کاظمی که ورزشگاه اختصاصی آقایان است حتی درگیری هم به وجود آمده بود . این حرفها را به این دلیل می‌زنم که دوست عزیزمان آقای خوردبین به ورزشگاه ما و اتفاقاتش ایراد گرفته بود. همان طور که گفتم ما دو پیشنهادمان را داده‌ایم و حتی حاضریم بازی رفت را در تهران برگزار کنیم.

*: سعید آقایی و سروش رفیعی هم که در تیم ملی حضور ندارند؟

این دو بازیکن برای این بازی کنار گذاشته‌ شده‌اند و می‌دانید که برای سروش اتفاقاتی افتاده بود که به نظرم طولانی شدن آن ناحق بود. او کمی احتیاج به زمان دارد ولی یادتان باشد رفیعی امسال برای ما عالی بازی کرده و من تمام چیزهایی که از او خواستم را پیاده می‌کند. به نظرم او یکی از کاندیدای حضور در فوتبال اروپا است و سعید آقایی هم اگر همین گونه ادامه دهد یکی از مدافعان چپ برتر آسیا خواهد شد. 

*: اگر در پایان صحبتی دارید بفرمائید؟

باز هم به تیم ملی و کی‌روش و مردمی که تشویق‌های قشنگی در استادیوم انجام دادند تبریک می‌گویم و امیدوارم تیم ملی به جام جهانی صعود کند چون حضور در جمع 32 تیم باعث افتخار است. شما دیدید در المپیک با این همه مشکل و نداشتن زیرساخت‌ها عنوان 25 را به دست آوردیم و اگر درست مدیریت می‌شدیم و زیرساخت‌ها را رسیدگی می‌کردیم حتما جایگاه بهتری برای ایران بدست می‌آوردیم. قبل از المپیک به هر ورزشکاری مراجعه می کردید از بی برنامگی و بی پولی گله می‌کرد حالا بماند که چه اتفاقاتی در ریو افتاده که دوستان بازتاب نمی ‌دهند، اما من نظرم این است که اگر به ایران و ایرانی بها بدهیم و برای آنان برنامه‌ریزی کنیم در همه جای دنیا افتخار آفرین می‌شوند نمونه‌اش اصغر فرهادی است که هر کاری می‌کند تمام دنیا او را تحسین می‌کنند پس ما نباید بگویم که رفتن به جام جهانی آن هم دو دوره پشت سر هم آرزو است. ما باید کاری کنیم که مثل کره جنوبی هر دوره به جام جهانی برویم و اتفاقا در آنجا حرف داشته باشیم. من فقط امیدوار هستم دولت تدبیر و امید فکری به حال ورزش و برنامه‌ریزی‌اش داشته باشد که اگر این اتفاق بیفتد مطمئن باشید می‌توانیم در همه رشته‌ها حرف برای گفتن داشته باشیم.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس