کد خبر 625262
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹

امکانات و اعتبارات لازم برای از بین بردن آفت ملخ آسیایی به کار گرفته می شود.

به گزارش مشرق، فرماندار هیرمند در گفت و گو با خبرنگار خراسان گفت: تیمی از کارشناسان کشوری و استانی برای بررسی هجوم ملخ ها به تالاب هامون و راه مبارزه با آن، روز گذشته در منطقه حضور یافتند که پس از بررسی های لازم گزارش خود را به مسئولان مربوطه ارائه دادند و در آن تصمیم به استفاده از همه امکانات استان و کشور تاکید شده بود زیرا احتمال تخم ریزی این گونه از ملخ ها در منطقه تالاب هامون و مناطق دیگر وجود دارد و در صورت دیر عمل کردن سبب ضرر و زیان جبران ناپذیر به منطقه خواهد شد.  
 
«محمدعلی پیری» افزود: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان اعزامی از تهران، این نوع ملخ ها از نوع آسیایی است و صحرایی نیست که در همان منطقه تالاب هامون با اقدامات اولیه متوقف و از گسترش آنها به سایر مناطق جلوگیری شد.
 
وی اظهار کرد: 4 تا 5 هزار هکتار از تالاب در اشغال ملخ هاست و خوشبختانه در همان روز اول با اقدامات پیشگیرانه ای که از سوی مسئولان فرمانداری و جهادکشاورزی هیرمند صورت گرفته از پیشرفت آنها به سمت جالیزارها جلوگیری شد و توانسته ایم از ورود خسارت زیاد به مزارع منطقه جلوگیری کنیم.
 
وی بیان کرد: با توجه به ملی بودن اراضی اطراف تالاب هامون می طلبید تا کمک ملی برای از بین بردن این آفت صورت گیرد که این امر در حال شکل گرفتن است. به همین منظور جلسه ای با حضور کارشناسان اعزامی از تهران و مسئولان جهاد کشاورزی استان در استانداری برگزار شد و در خصوص نیازمندی ها، امکانات و اعتبارسنجی مورد نیاز برای از بین بردن ملخ های آسیایی در این منطقه تصمیم گیری شد.
 
وی ادامه داد: هجوم ملخ آسیایی به این منطقه اتفاقی بی سابقه بوده است و علت هجوم آنها نیز دقیقاً مشخص نیست اما احتمال داده می شود با توجه به وجود بخشی ازکانون این گونه ملخ ها در افغانستان و مناسب بودن شرایط منطقه تالاب هامون و جالیزارهای اطراف آن برای هجوم و تخم ریزی ملخ ها در منطقه این اتفاق رخ داده باشد.
 
وی تصریح کرد: میزان خسارت وارده از هجوم ملخ های آسیایی به منطقه تالاب هامون مشخص نشده است و کارشناسان در حال بررسی هستند، اما به دلیل اقدامات به موقع صورت گرفته از سوی مسئولان منطقه از خسارت بیشتر جلوگیری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس