کد خبر 624940
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

دارنده مدال نقره و برنز جهان در المپیک گفت: من هم مانند تمام ایرانی‌ها با تماشای کشتی‌های آزادکاران به وجد می‌آمدم و دوست داشتم در ترکیب این تیم به میدان می‌رفتم.

به گزارش مشرق، صادق گودرزی درباره حضورش به عنوان مربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی در جام باشگاه‌های کشور گفت: خوشبختانه امسال تیم بسیار خوبی را بسته‌ایم و بهترین‌های ایران را در اختیار گرفتیم. هدف اصلی ما تکرار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان است چرا که به عنوان مدافع قهرمانی گام به این رقابت‌ها می‌گذاریم.

وی ادامه داد: از مسئولان بیمه رازی تشکر می‌کنم که حمایت‌های خوبی از تیم داشته‌ان و هر آنچه را که مورد نیاز کادر فنی بوده است فراهم کرده‌اند. امیدوارم با قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان که آذر ماه به میزبانی چابهار برگزار می‌شود پاسخ این زحمات را بدهیم.

دارنده مدال نقره و برنز جهان در المپیک درباره نتایج تیم ملی کشتی آزاد در المپیک گفت: خوشحالم که بعد از 15 سال طلسم طلا نگرفتن کشتی آزاد در المپیک شکسته شد. خوشحالم که این اتفاق در وزنی که من سابقا در آن کشتی می‌گرفتم و توسط حسن یزدانی رخ داد. یزدانی بسیار جسور و با اعتماد به نفس روی تشک رفت و گوش به فرمان کادر فنی بود و همه چیز دست به دست هم داد تا او در المپیک طلا بگیرد که باعث خوشحالی تمام گوش شکسته‌ها شد.

گودرزی افزود: در این سال‌ها همواره نمایندگان خوب و قدرتمندی در این وزن داشتیم و با وجود مدعیان زیادی که در جهان حضور دارند همواره یکی از سکوهای برتر را از آن خود کرده‌ایم که پیش از انقلاب از مرحوم فردین و برزگر گرفته و سپس بعد از انقلاب از امیررضا خادم، یاری، حاجی‌زاده،‌جوکار و من و بعد از من هم اکبری همواره سعی کردیم پرچم ایران را در این وزن بالا نگه داریم و حالا نوبت یزدانی رسید که می‌تواند تا سال‌ها این وزن را برای ایران بیمه کند چرا که با توجه به سن و سال کمش می‌تواند تا سال‌ها این وزن را برای ایران بیمه کند تا مانند گذشته مدعی باشیم.

وی درباره شکست باروس و حذف از المپیک گفت: احساس می‌کنم سن او بالا رفته و از طرفی انگیزه‌اش را از دست داده بود و نسبت به مسابقات قبلی جنگندگی‌اش کمتر شده بود. البته حریف روس او خیلی خوب بود و اجازه نداد کارش را انجام دهد.

گودرزی در پاسخ به این سؤال به نظرش آیا اگر یزدانی و باروس روبرو می‌شود توانایی شکست او را داشت، گفت:‌یزدانی از همه بهتر بود و به نظرم روز او بود و به راحتی می‌توانست باروس را هم شکست دهد که البته به خاطر برنامه‌ریزی بسیار خوب رسول خادم بود.

دارنده مدال نقره و برنز جهان در المپیک درباره عملکرد حسن رحیمی گفت: رحیمی در دیدار مقابل حریف ژاپنی غافلگیر شد. تمام برنامه‌ریزی او برای کسب مدال طلا بود و شایستگی آن را هم داشت. اما در اوزان سبک‌وزن المپیک همواره شاهد شگفتی هستیم و کشتی‌گیران ناشناخته روی سکو می‌روند اما باز هم خدا را شکر که رحیمی کلکسیون مدال‌هایش را کامل کرد.

وی درباره عملکرد دور از انتظار علیرضا کریمی و حذف زود هنگامش گفت: کشتی‌های کریمی و نحوه مبارزه کردنش را دوست دارم. به نظرم شکست‌هایش پیش از جام جهانی باعث افت روحی او شده بود که با تدبیر رسول خادم به تورنمنت ارمنستان اعزام شد که عنوان نخست را به دست آورد و روحیه‌اش بازگشت. کریمی می‌تواند در مسابقات جهانی آینده در 4 سال پیش رو روی سکو باشد به شرطی که مظلوم بودن را روی تشک کشتی کنار بگذارد و با جسارت بیشتری ظاهر شود. او باید از حالت خجالتی خارج شود و با تمام وجود با حریفانش روی تشک بجنگد.

گودرزی درباره ناکامی رضا یزدانی گفت: رضا از خودگذشتگی کرد چرا که شاهد مصدومیت او از روز اول بودیم و بارها او را از نزدیک ملاقات کردم اما به خاطر ایران تمام سختی‌ها را تحمل کرد و روی تشک رفت. باخت رضا برایم واقعا ناراحت‌کننده بود چرا که لیاقتش بالاتر از این حرف‌ها بود که مدال المپیک نداشته باشد اما او همواره برای ما مانند طلای المپیک می‌درخشد.

دارنده مدال نقره و برنز جهان در المپیک درباره عملکرد کمیل قاسمی گفت: قاسمی نسبت به المپیک لندن پیشرفت بسیار خوبی داشت و حرکت رو به جلویی را طی کرد به خصوص در این ماه‌های آخر و با شرایط سختی که به المپیک رسید با برنامه‌ریزی خوبی که کادر فنی در بهترین شرایط گام به این رقابت‌ها گذاشت. هر چند که کشتی بسیار سختی را مقابل کشتی‌گیران ترکیه و گرجستان گرفت اما خوشحالم که او نیز به جمع 2 مدال‌های المپیک پیوست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دلش نمی‌خواست او هم در این المپیک روی تشک برود، گفت: من در 4 سالی که عضو تیم ملی بودم تمام تلاشم را کردم با تمام  وجود برای افتخارآفرینی ایران جنگیدم. اما دروغ چرا من هم دوست داشتم در این المپیک روی تشک بروم. به هر حال مشاهده دلاوری‌های کشتی‌گیران ایرانی هر بیننده‌ای را به وجود می‌آورد. اما حالا مربی شده‌ام و تلاش می‌کنم در عرصه دیگری خدمت کنم.

گودرزی درباره شرایطش گفت: اتفاقی که برایم رخ داد خواست خدا بود و نمی‌توان با تقدیر جنگید. هر چند که این آسیب‌دیدگی قابل درمان نیست اما خوشبختانه رشد هم ندارد و فعلا آزاری به من نمی‌رساند. خیلی برایم سخت بود و دوست داشتم در این جمع باشم اما وقتی یزدانی طلا گرفت لذت بردم. این نتایج را به فدراسیون و مربیان تیم ملی به خصوص رسول خادم که با برنامه‌ریزی‌های خوبش باعث شکسته شدن طلسم طلا نگرفتن ایران در المپیک بعد از 16 سال شد،تبریک می‌گویم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس