انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران با وجود جنجال‌سازی‌های سیاسی جریان اصلاحات که این بار با حمله به ورزشکاران شورا همراه بود با ناکامی دوباره این جریان روبرو شد.

سرویس سیاست مشرق – انتخابات ریاست شورای شهر تهران بازهم با پیروزی مهندس مهدی چمران بر رقیب اصلاح‌طلب خود احمد مسجد جامعی به پایان رسید تا وی در آخرین سال فعالیت چهارمین دوره شورای شهر تهران نیز برصندلی ریاست این شورا تکیه بزند.

این انتخابات هم مانند سایر فرایند‌های دموکراتیک برای چرخش مدیریت دارای حاشیه‌های مختلفی بود. از جمله حاشیه‌های داغ این انتخابات اتهام‌زنی یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به ورزشکاران شورا بود که رای آنان را اجاره‌ای نامید و بعد از این سخنان بود که هجمه‌ رسانه‌های زنجیره‌ای برای منکوب و مرعوب کردن ورزشکاران و همچنین مهندسی آرای آنان برای پیروزی کاندیدای این جریان آغاز شد.

این کنش‌های سیاسی در انتخابات شورای شهر تهران دارای نکات برجسته‌ای است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1- ترفندی که جواب نداد:جنجال‌سازی سیاسی جریان اصلاحات همواره در هر انتخاباتی صورت می‌گیرد و انتخابات شورای شهر تهران نیز خالی از این موضوع نبود اما آنچه از واقعیت امر پیداست مهندسی آرا بر اساس جنجال‌سازی در این سطح کاربردی نداشت و حتی بیشتر با رای منفی علیه کاندیدای اصلاح‌طلب همراه شد. درواقع سیاسی کاری همه جا خوب نیست و اصلاح‌طلبان با سیاست‌بازی در جایی مانند شورای شهر تهران که گرچه بدنه سیاسی دارد اما ساختار سیاسی ندارد ترفندی اشتباهی برای رسیدن به جایگاه ریاست این شورا را به کار بردند که طرفی از این موضوع نبستند.

2- پیروزی تخصص گرایی بر سیاست‌بازی: انتخاب مهندس چمران به طور متوالی به عنوان رئیس شورای شهر تهران بیشتر از این که مرهون مسائل سیاسی باشد به تخصص گرایی مربوط می‌شود. در دو سال گذشته که وی به مسند ریاست شورای شهر دوباره نشست مدیریت آرام اما پرکاری را شاهد بودیم که این خاصیت تخصص گرایی است درحالی که سیاست‌‌بازی متمرکز شدن بیشتر بر فرعیات سیاسی و از سوی دیگر کم‌کاری و شلوغ‌کاری است که انتخاب دوباره مهندس چمران نیز بر همین مسئله استوار بود.

3- ورزشکارانی که سیاسی عمل نمی‌کنند: ورزشکاران شورای شهر تهران در مظان اتهام بودند که رای اجاره‌ای دارند اما آنچه امروز در شورای شهر اتفاق افتاد نشان می‌دهد که ورزشکاران که در این چند روز از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب به عدم کارایی، توانایی و تخصص لازم متهم شدند، بیشتر متمایل به کار تخصصی هستند و به طور بلعکس روزنامه‌های زنجیره‌ای و برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران که شعار تخصص‌گرایی می‌دادند به خوبی نیات سیاسی خود را با این مانورهای رسانه‌ای نشان دادند تا بلکه قشر خاکستری شورای شهر که همانا ورزشکاران هستند را به سمت خود بکشانند و مرعوب کنند که موفق به این کار نشدند و بازهم سیاست مغلوب تخصص در شورای شهر شد. البته اصلاح‌طلبان در این راستا بازهم اخلاق را کنار گذاشتند که این موضوع تا حدودی نشان داد اخلاق بر تخریب و بداخلاقی رسانه‌ای پیروز است. 

4- پیام شکست سه باره مسجد جامعی و اصرار وی بر شکست:‌ مسجد جامعی در سال اول شورای چهارم بر مسند ریاست نشست اما این ریاست تنها یکسال دوام داشت و امروز شاهد آن هستیم که چمران در رقابت با مسجد جامعی به صورت پی در پی با تمام تلاش اصلاح‌طلبان پیروز می‌شود که بسیاری از کارشناسان این موضوع را به نحوه مدیریت این دو که یکی تخصص و دیگری سیاست را محور فعالیت خود قرار داد، باز می‌گردد. در همین رابطه پرویز سروری یکی از اعضای شورای شهر تهران، به دوري از سياسي كاري و توجه به مشكلات و معضلات شهروندان در كلانشهر تهران از جمله ويژگي هاي چمران است كه باعث شد اكثر اعضاي شوراي شهر براي سومین سال پياپي او را به عنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب کنند، تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اصلاح طلبان همیشه همینطور هستند و سیاست بازی و پروپاگاندا علیه رقیب دارن که همه چیز کشور را خراب کرده
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    سال ۹۶ از انچه فکر میکنید به شما نزدیکتر است اصولگرایان
  • yas ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    من به تخصص گرایی اصولگرایان کار ندارم؛کما اینکه خیلی هم تخصص ندارند؛وگرنه وضع بهتر از این بود؛ولی این جماعت اصلاحی ,خیلی تخصص دارند؛ اونم تخصص در نوکری آمریکا ولجن کشیدن فرهنگ, چپاول بیت المال وتفریح وگردش؛نداشتن عزت نفس وپول پرستی ؛ اشرافی گری واستفاده ابزاری از مردم باشعار وله کردن زیر چرخ توسعه.....یه جوری حرف میزنند که انگار مسوول نیستند و وظیفه اصلاح مملکت به عهده خداست ؛واینا باید انتقاد کنند وسخنرانی کنند وپول نجومی به جیب بزنند.......
  • dfg ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بزدل حتی جرات منتشر کردن کامنت های مخالف رو نداری
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    انسان دیگه از تخریب و هیاهوی مشمئز کننده افساد طلبان حالش به هم می خوره نه عقبده و عملکرد مردم پسندی برای ارائه دارند نه فکر سالمی و نه زبان شیرینی . دائم در فکر تخریب و کودتا و جنجال و سیاه نمائی بطور کل یک سری افراد لایق ترحم ؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    انتخاب شهردار باید با رای مستقیم مردم انجام بشه
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بزدل سایت مدعی آزادی بیان ... است که هیچ نظر مخالفی را منتشر نمی کند، نه مشرق
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    احسنت
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اگه جرات نداشت الان این کامنت شما رو منتشر نمی کرد
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    آقای مسجدجامعی مصاحبه های سال اول یادت هست چقدر تندمیرفتی فقط سیاسی کاری میکردی . لذا این برای شما و همه عبرت باشد تند نرویم هرکس تندرفته به زمین خورده است
  • بیباک ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مرگ بر همه و درود بر عدالت
  • dfg ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    من نوشتم چطور تکواندو کار و کشتی گیر میشن متخصص و فراغ التحصیل مدیریت شهری و برنامه ریزی شهری میشه سیاسی کار و مشرق جرات منتشر کردن این رو نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس