فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر آقای روحاني کانديدا نشوند، شخص خاصي را برای کانديداتوری مدنظر نداريم که قدرت مقابله با رقبا را داشته باشد.

به گزارش مشرق، مسیح مهاجری در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با عصر ایران در پاسخ به سوالی درباره  احتمال کاندیداتوری مجدد روحاني براي انتخابات رياست جمهوري گفت:

- اخيراً به ايشان گفتم شما کار درستي کرديد که آمديد و الان واجب است که ادامه دهيد و بايد بمانيد؛ اگر نمانيد همه تلاش چهار سال شما از بين مي‌رود.مي‌دانيد که آقاي روحاني در دوران جنگ يکي از مسئولان اصلي بود و از همه تار و پود و مسائل آن آگاهي دارد ايشان يک سال پس از شروع رياست جمهوري‌شان به من گفتند هشت سال دوران احمدي‌نژاد سه برابر هشت سال دوران جنگ به مملکت ضربه زده است.
 
آقاي روحاني دقيق است و آمار در اختيار اوست اين حرف او شعاري نيست. حال درست کردن چنين مملکتي با اين خصوصيات بسيار سخت است. آقاي هاشمي رفسنجاني مملکت را پس از هشت سال جنگ، سر و سامان دادند و خود را فدا کردند و ناسزاهاي بسياري شنيدند. روحاني با توجه به اين سابقه در جلسه‌اي به بنده گفتند که مشکلات امروز کشور سه برابر زمان جنگ است.
 
امروز نيز آقاي روحاني آمده‌اند و مملکت را با مشکلاتي سه برابر زمان جنگ سر و سامان بدهند ولي فداکاري ايشان با چه رفتارهايي روبه‌رو شده است؟ معتقدم که آقاي روحاني حتماً بايد کانديدا شوند و همه ما نيز به ايشان رأي دهيم؛ چون مملکت به اعتدال و به انقلاب اخلاقي در عمل و به گسترش روابط با دنيا با توجه به سخنان رهبري مبني بر حفظ اصول و مباني انقلاب بسيار نياز دارد.

اگر آقاي روحاني کانديدا نشوند و با توجه به اينکه شخص خاصي را هم براي کانديداتوري مد نظر نداريم که قدرت مقابله با رقبا را داشته باشد؛ بنابراين هر آنچه در چهار سال به دست آمده است از بين مي‌رود و مفاسد اقتصادي بيشتر از گذشته ايجاد خواهد شد که خطر بزرگي براي کشور محسوب مي‌شود.

*آيا آقاي روحاني تمايلي براي ادامه کار دارند؟

- ايشان مقداري دچار ترديد بودند؛ ولي به اين نتيجه رسيده‌اند که حضور داشته باشند.

*در فضاي سياسي بحث رد صلاحيت آقاي روحاني مطرح شده است؟ چقدر احتمال رد صلاحيت رئيس دولت يازدهم در انتخابات رياست جمهوري آينده وجود دارد؟

-عده‌اي دوست دارند شوراي نگهبان ايشان را رد صلاحيت کند؛ ولي دليلي براي اين کار وجود ندارند. من قبل از انقلاب و بعد از آن در همه مسائل حضور داشتم و آقاي روحاني را يکي از رؤساي جمهور موفق و آبرودهنده به نظام در مقابل هشت سال بي‌آبرويي مي‌دانم. ايشان به گونه‌اي سخن مي‌گويد که ما سرمان را بالا نگه مي‌داريم؛ بنابراين شوراي نگهبان بايد صلاحيت چنين فردي را تأييد کند.

*اگر آقاي روحاني نامزد نشوند روي کدام گزينه مي‌توان حساب باز کرد؟

- من دوباره مي‌گويم آقاي روحاني. چهره‌هاي شاخص اصولگرا و ديگران هم معتقدند آقاي روحاني بايد رئيس‌جمهور شود. شرايط به گونه‌اي است که معده اين جامعه به غير از آقاي روحاني شخص ديگري را نمي‌پذيرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    امان از فتنه های آخرالزمان خواص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس