کد خبر 624618
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

وزیر کشور فرانسه قانون ممنوعیت استفاده زنان از لباس شنای اسلامی را خلاف قانون اساسی و زمینه‌ساز بروز تنش‌ها و خصومت‌های جبران‌ناپذیر دانست.

به گزارش مشرق، وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «لاکروآ» قانون منع استفاده از لباس شنای اسلامی برای زنان مسلمانان را خلاف قانون اساسی خواند و آن را زمینه‌ساز بروز تنش‌های جبران‌ناپذیر دانست.

«برنار کازونوو»گفت: «اگرچه شماری از شخصیت‌های سیاسی راست‌گرا طرفدار قانون منع استفاده زنان مسلمان از لباس شنای اسلامی هستند، اما دولت از وضع قانون در این خصوص خودداری می‌کنند، چرا که چنین قانونی خلاف قانون اساسی و ناکارآمد است و منجر به برانگیخته شدن تنش‌ها و خصومت‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.»

وی افزود: «فرانسه بیش از هر چیز به روابط مسالمت‌آمیز با مسلمانان نیاز دارد، اما هر دو طرف به خویشتن داری نیازمندند و مسلمانان باید در موضوع تساوی جنسیتی در کنار ما باشند.»

شهرداران چندین شهر فرانسه اخیرا پوشیدن لباس شنای اسلامی از سوی زنان مسلمان را ممنوع اعلام کرده و آن را نشانه‌ای از اسلام سیاسی قلمداد کرده‌اند. بنابه گفته شاهدان در پی این ممنوعیت درگیری‌هایی در یکی از مناطق جزیره کُرس فرانسه بوجود آمده و این موضوع نهایتا نیز بعد ملی به خود گرفته است.

شهردار شهر کن فرانسه نخستین شهرداری بود که در روز 27 ژوئیه گذشته با استفاده زنان از این نوع لباس شنا مخالفت کرد.

لباس شنای اسلامی نوعی لباس شنا برای زنان است که توسط «احدا زانتی» در شرکتش به نام احیدا طراحی شده است. این لباس شنا تمام بدن بجز صورت، کف دست و پاها را می‌پوشاند تا حجاب اسلامی برای زنان مسلمانی که علاقه به شنا کردن دارند فراهم شود.

اعلام ممنوعیت استفاده از لباس شنای اسلامی برای زنان مسلمان در حالیست که قانون ممنوعیت استفاده زنان از پوشش روبنده در فرانسه نیز در 11 اکتبر سال 2010 و در دوران ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور وقت فرانسه به تصویب رسید و شش ماه بعد یعنی در 11 آوریل 2011 به مرحله اجرا درآمد و از زمان اجرایی شدن آن نزدیک به 1600 مورد جریمه در این رابطه اعمال شده است.

فرانسه که مسلمانان آن بزرگترین جمعیت مسلمانان اروپا را تشکیل می‌دهند، نخستین کشور اروپایی است که قانون ممنوعیت پوشش روبنده در آن اجرایی شد، حال آنکه این کشور به اصطلاح به آزادی گسترده معروف است.

دیوان عالی فرانسه ابتدای این هفته ممنوعیت پوشیدن این مایو را خلاف قانون اساسی دانسته و آن را لغو کرد، با این حال شهرداران برخی از مناطق فرانسه همچنان برای احیای این قانون تلاش می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آریایی مسلمان ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    میگن آمارها میگه این فرانسوی ها یکی در میون بابا ندارن . زنازادن. در این حد متمدنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس