کد خبر 624496
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

یک گروه دیده بان فلسطینی اعلام کرد که موارد نقض آزادی رسانه ها در مناطق اشغالی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی طی نیمه نخست سال 2016 سیر صعودی داشته است.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فلسطینی معا، مرکز توسعه و آزادی های رسانه ای فلسطین (مدا) پیشتر نیز درباره افزایش بی سابقه موارد نقض آزادی رسانه ها در سال 2015 هشدار داده بود.

این گروه اخیرا اعلام کرد که تشدید موارد نقض حقوق رسانه ها و روزنامه نگاران توسط رژیم صهیونیستی در نیم سال نخست 2016، 17 درصد افزایش داشت.

موسی رماوی دبیرکل مدا در گزارش نیم سال نخست اعلا کرد که موارد تضییع حقوق رسانه ها توسط رژیم صهیونیستی در قیاس با مدت مشابه سال 2015 افزایش یافته و بر عکس موارد نقض حقوق توسط تشکیلات خودگردان نسبت به سال قبل حدود 41 درصد کاهش یافته است.

رژیم اسرائیل در مجموع مرتکب 133 مورد نقض آزادی مطبوعات شده است.

صهیونیست ها در این خصوص 15 نوع نقض قوانین و حقوق مرتکب شده اند که متداول ترینشان عبارتند از ضرب و شتم، بازداشت، توقیف وسایل و تجهیزات، جلوگیری از پوشش اخبار و حبس روزنامه نگاران.

بدترین نمونه نقض حقوق روزنامه نگاران در شش ماهه نخست 2016، اعدام یک دانشجوی روزنامه نگار فلسطینی 22 ساله به نام ایاد عمر سجادیه بود که در ماه مارس (اسفند/فروردین) در اردوگاه آوارگان قلندیا به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی پس از یورش به دو موسسه مطبوعاتی و توقیف تجهیزات آن ها، این دو موسسه را بست. در فاصله میان ژانویه تا ژوئن (دی-تیر) نیز 23 روزنامه نگار و کارکنان فلسطینی رسانه ها بازداشت شده اند.

گزارش مذکور همچنین به تشدید روند بازداشت فلسطینیان به دلیل فعالیت در رسانه های اجتماعی در سرزمین های اشغالی اشاره کرده است.

گروه مدا ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره حمله های سازمان یافته و خشونت علیه روزنامه نگاران و کارکنان رسانه ها توسط رژیم اشغالگر قدس، از جامعه بین المللی خواست تا همه توان خود را برای جلوگیری از این اقدامات علیه روزنامه نگاران و محاکمه ناقضان آزادی رسانه ها به کار ببندد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس