کد خبر 624440
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از برگزاری موفقیت آمیز تمرین پدافند هوایی غیر مترقبه در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش مشرق،  این خبر را امیر فرزاد اسماعیلی روز دوشنبه در حاشیه آیین بزرگداشت 10 شهریور روز پدافند هوایی که در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا(دافوس ارتش) برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد.
 
وی توضیح داد، این تمرین پدافند هوایی یک تمرین غیرمترقبه بود که در اجرا و برگزاری آن از سامانه های پدافند هوایی استفاده شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: در اجرا و برگزاری این تمرین شلیک موشک تا لحظه رهگیری بود و در این تمرین شلیک موشک نداشتیم و آنچه که می خواستیم استفاده کنیم در حقیقت هماهنگی در بین شبکه یکپارچه و همچنین بین ارتش و سپاه و سامانه های مستقر بود که تمرین نسبتا' خوبی ارزیابی شد.
 
امیر سرتیپ اسماعیلی اضافه کرد، این تمرین ها را تا پایان سال در نقاط مختلف کشور چندین مرتبه تکرار خواهیم کرد.
 
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص استفاده از سامانه باور 373 در این تمرین پدافندی نیز گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از سامانه هایی که هنوز مستقر نکرده باشد در تمرین های پدافند هوایی استفاده نمی کند و در این تمرین از سامانه های مستقر استفاده شد که بعضا' ما آنها را جابجا و تغییر آمایش دادیم. در این تمرین تحرک سامانه ها را به همراه تحرک نیروی انسانی چک و آزمایش کردیم.
 
10 شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به عنوان روز پدافند هوایی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس