کد خبر 623403
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران معتقد است رضا یزدانی و علیرضا کریمی هم می توانستند جزو مردان مدال آور کاروان ایران در المپیک ریو باشند.

به گزارش مشرق، رضا لایق با بیان اینکه کشتی آزاد ایران، کار بزرگی را در المپیک ریو انجام داد، اظهار داشت: آزادکاران المپیکی توانستند با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز کار بزرگی را در آوردگاه المپیک انجام دهند و خوشحالیم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم.

وی تصریح کرد: البته ما در اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم نیز می توانستم توسط علیرضا کریمی و رضا یزدانی به مدال برسیم که اگر یزدانی در مصاف با گازیموف آذربایجانی اسیر ناداوری نمی شد، شرایطش کاملا متفاوت بود. کریمی هم باید با مدال به ایران باز می‌گشت که متاسفانه اینگونه نشد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با غیرقابل پیش‌بینی خواندن المپیک، به باخت جردن باروز آمریکایی اشاره کرد و گفت: شاید بدبین‌ترین کارشناس کشتی هم باخت جردن باروز و حذف او را از المپیک پیش بینی نمی‌کرد، اما دیدیم که این مدعی بزرگ و عنوان‌دار چگونه در برابر گدویف روس شکست خورد و در نهایت با دست خالی المپیک را ترک کرد.

لایق در پاسخ به این سوال که باخت باروز چه تاثیری بر قهرمانی یزدانی داشت، گفت: حسن یزدانی از هر نظر برای رسیدن به طلای المپیک مهیا و آماده بود و از مدتها قبل خودش را برای رویارویی با این حریف آمریکایی آماده کرده بود. یزدانی در دیدار فینال توانست حریفی را شکست دهد که باروز را از پیش رو برداشته بود و این مساله توان بالای یزدانی را نسبت به دیگر رقبای وزن ۷۴ کیلوگرم نشان می داد.

وی در پایان به واکنش سرمربی تیم کشتی روسیه بعد از باخت در فینال اشاره کرد و گفت: جامبولات تدیف بعد از باخت گدویف برابر حسن یزدانی سراسیمه به میز داوران حمله کرد و مدام اعتراض می کرد و برای لحظاتی برابر داوران زانو زده بود تا رای را برگردانند. همین صحنه نشان داد که روس‌ها برابر توان و قدرت یزدانی به زانو در آمدند و چاره ای جز تسلیم ندارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس