یک قانونگذار ارشد آمریکایی از دولت این کشور بابت نزدیک شدن قایق‌های ایرانی به ناوشکن‌های آمریکا انتقاد کرده‌ است.

به گزارش مشرق، یک قانونگذار ارشد آمریکایی روز جمعه با اشاره به تقابل شناورهای ایران و آمریکا در خلیج فارس از دولت این کشور بابت توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده‌ و گفته این حوادث نشان می‌دهد روابط تهران و واشنگتن بعد از برجام گرم نشده است.  

مقام‌های پنتاگون، در روزهای گذشته مدعی چند رویارویی بین شناورهای ایران و آمریکا شده‌اند. در آخرین مورد، روز پنجشنبه، یک مقام پنتاگون به سی‌ان‌ان گفت یک ناو آمریکایی سه شلیک هشدار به داخل آب، به منظور اخطار به دو قایق ایرانی که در حال نزدیک شدن به این ناو بودند، انجام داده است.

به گزارش هیل، کلی آیوت، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و عضو کمیته نیروهای مسلح این مجلس در بیانیه‌ای گفت: «علی‌رغم ضمانت‌های دولت مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای بین کشورهای ما تهران را به یک شریک جهانی همراستاتر تبدیل خواهد کرد، تعرض‌های مهارنشده و فعالیت‌های مخرب ایران در سراسر خاورمیانه رو به افزایش است.»

وی در بخش دیگری از این بیانیه از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته برای حفظ ایمنی نیروهای آمریکا و متحدان این کشور در منطقه، گامهایی جدی برای پاسخگو کردن ایران بابت فعالیت‌هایش بردارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس