کد خبر 623068
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: نباید اجازه دهیم کشورهای خارجی با بستن یک قرارداد مدت طولانی حاکمیت ما را در نقطه‌ای از سرزمین‌مان دچار خدشه کنند.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: آنچه که موجب نگرانی ماست تضییع شدن حقوق ملت در چارچوب قراردادهای جدید نفتی است که بدون رفع اشکال ابلاغ شده است.
 
وی افزود: آنچه که مهم است این است که ما اجازه ندهیم کشورهای خارجی با بستن یک قرارداد برای یک مدت طولانی حاکمیت ما را در یک نقطه‌ای از سرزمین‌مان دچار خدشه کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: متاسفانه در قراردادهای جدید نفتی در حالی که سهم آورده ما در هر میدان نفتی 80 درصد است اما اعمال مدیریت ما 50 درصد بیشتر نیست.
 
حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید در اینجا باید به آن توجه کرد این است که طرف‌های قراردادهای ما اهل دبه کردن هستند و در طول تاریخ نیز می‌توان این مسئله را مشاهده کرد که قراردادهای یکه با ما داشته‌اند عموما شاهد دبه آنها بوده‌ایم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه قراردادهای نفتی و میادین نفتی متعلق به ماست هنوز در این قراردادها مشخص نشده است که اگر اختلافی ایجاد شد چه مرجعی در داخل کشور مرجع رسیدگی به اختلافات خواهد بود.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: ما حق نداریم حقوق‌ نسل‌های آینده را در امضای این قراردادها نادیده بگیریم و ما حق نداریم حاکمیت نفت و سرمایه خود را بدهیم و در زمان اختلاف به دیگران مراجعه کنیم و این برخلاف منافع ملی و ملت ایران است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس