کد خبر 622974
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰

خیر مدرسه‌ساز نطنزی ابتدا کار مدرسه را به پیمانکار واگذار می‌کند ولی پس از مدتی متوجه می‌شود آن‌طور که باید و شاید کار پیشرفت نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد پیمانکار را خلع‌ید کرده و راسا زمام ساخت هنرستان را به دست می‌گیرد.

به گزارش مشرق، عصر پنجشنبه در نطنز اتفاق بسیار خاص و جالبی رخ داد که شاید در کشور نمونه آن را کسی ندیده باشد، شاید تیتر خبر عادی باشد ولی وقتی وارد هنرستان شده تا مراسم را پوشش دهیم با صحنه‌های متفاوت و جذابی روبرو شدیم که بیان آن خالی از لطف نیست.

هنرستان 6 کلاسه یوسف‌زاده نطنز توسط خیر ارجمند آقای یوسف علی یوسف‌زاده به‌صورت 100 درصد خیر ساخت به بهره‌برداری رسید و از اول مهر پذیرای هنر آموزان دختر خواهد بود، این هنرستان دارای 6 کلاس و همچنین اتاق سمعی بصری، کتابخانه، کارگاه، نمازخانه و سالن اجتماعات بوده و هزینه آن 25 میلیارد ریال بوده که به‌صورت کامل توسط خیر پرداخت‌شده است.

یوسف علی یوسف‌زاده در ایام جوانی فکر ساخت مدرسه به ذهنش خطور می‌کند و پس از جمع‌آوری مقداری سرمایه این فکر را به‌صورت عملیاتی درمی‌آورد و از تهران به نطنز آمده و برای وطن پدر و مادری‌اش تصمیم به ساخت مدرسه می‌گیرد.

یوسف‌زاده ابتدا کار مدرسه را به پیمانکار واگذار می‌کند ولی پس از مدتی متوجه می‌شود آن‌طور که بایدوشاید کار پیشرفت نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد پیمانکار را خلع‌ید کرده و راسا زمام ساخت هنرستان را به دست می‌گیرد.

این خیر خودش شخصاً به ساخت هنرستان مشغول می‌شود و از طراحی نقشه، اجرا، معماری درون و بیرون ساختمان تا نصب سرستون‌ها و برش سنگ‌ها و عملیات ساختمانی را خودش به دست خودش انجام می‌دهد.

در این مدت اگر مسؤولی برای بازدید پروژه آمده این خیر ارجمند را در حال کار و با لباس استاد بنایی مشاهده کرده و بعضاً تا دقایقی در پروژه دنبال خیر می‌گردیده‌اند که ایشان در مقابل مسؤولین حاضر و خودشان را سازنده هنرستان معرفی می‌کرده‌اند.

یوسف‌زاده در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شد، از واژگون شدن خودرو گرفته تا زمانی که برای اتمام پروژه پول کم آورده و مجبور می‌شود از دیگران پولی را قرض کند تا پروژه به اتمام برساند.

ازجمله برنامه‌های جانبی افتتاح این پروژه خیرساز که توسط اداره آموزش‌وپرورش نطنز تدارک دیده‌شده بود، برگزاری هفتمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار نطنز بود که مجموعاً از 120 نفر با حضور مسؤولین سازمان برنامه‌وبودجه کشور، مدیرکل نوسازی استان اصفهان، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، نماینده نطنز، فرماندار شهرستان و جمعی از مسؤولین تقدیر به عمل آمد.

رونمایی از کتاب هفتمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار نطنز و برپایی نمایشگاه گیاهان دارویی نطنز که یکی از رشته‌های تحصیلی این هنرستان در سال تحصیلی جدید خواهد بود ازجمله برنامه‌های اجرایی این برنامه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    درد و بلات بخوره توي سر نجومي هاي ذخيره !!!
  • هاتف ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    عمل با اخلاص قبول باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس