دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران با بیان اینکه در هیچ زمانی ساخت و ساز در کشور به نقطه سر به سر و مساوی عرضه و تقاضا نرسیده است، گفت: کشور با انباشت تقاضای مسکن روبه‌رو بوده و عرضه هم‌چنان از تقاضا عقب است.

به گزارش مشرق، حسن محتشم در پاسخ به این سؤال که با توجه به وجود خانه‌های خالی از سکنه آیا می توان گفت که تولید و عرصه مسکن از تقاضا پیشی گرفته است، گفت: طبق طرح جامع مسکن که توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شده است، باید تا 10 سال آینده سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید و عرضه شود تا به نقطه سر به سر تولید و تقاضا برسیم. 

وی تأکید کرد: اما در هیچ سالی و هیچ زمانی ما به این عدد نرسیدیم و شاید آن هم در یک سال به عدد تولید 700 هزار واحد مسکونی رسیده باشیم. 

محتشم با اشاره به اینکه معمولاً سالانه 400 هزار واحد مسکونی در کشور تولید می‌شود و هیچ وقت به عدد تولید یک میلیون واحد مسکونی نرسیده‌ایم، اظهار داشت: کشور با انباشت تقاضای مسکن مواجه است و این موضوع برای پایتخت کشور با جمعیت حدود 10 میلیون نفر که پتانسیل جذب جمعیت را دارد با شدت بیشتری احساس می‌شود. 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه اگر واحد مسکونی خالی از سکنه هم داشته باشیم به زودی آنها نیز از این وضعیت خارج خواهند شد، گفت: اینکه وزیر راه و شهرسازی می‌گویند 300 هزار خانه خالی از سکنه در تهران داریم به معنی پیشی گرفتن تولید مسکن از تقاضا نیست بلکه خالی بودن این واحدها به دلیل پایین بودن قدرت خرید است. 

محتشم در پاسخ به این سؤال که آیا بخش مسکن امسال از رکود خارج خواهد شد، ادامه داد: تا زمانی که شرایط اقتصادی تغییر نکند و اقتصاد کلان از این وضعیت رکود خارج نشود، بخش مسکن نمی‌تواند به تنهایی و فارغ از این وضعیت وارد رونق شود. 

وی ادامه داد: پس اگر اقتصاد کلان از رکود خارج شود و درآمدهای مردم نیز افزایش یابد، قطعاً بخش مسکن نیز می‌تواند از رکودی که گرفتار آن شده است خارج شود. 

محتشم تصریح کرد: ما هر ساله با انباشت تقاضای مسکن مواجه هستیم و از آنجا که هیچ‌وقت به تولید یک میلیون مسکن در سال نرسیده‌ایم، این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد. 

وی ادامه داد: این وضعیت و این نگرانی روزی خود را با جهش قیمت مسکن نشان خواهد داد و قیمت‌ها 2 برابر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس