کد خبر 622958
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸

وزیر رفاه مصر به خاطر ماجرای فساد در واردات گندم که باعث حیف و میل نزدیک به ۵۵ میلیون دلار از بیت المال شده بود، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الیوم السابع مصر، «خالد حنفی» که از ماه فوریه سال ۲۰۱۴ سکاندار وزارتخانه رفاه مصر شده بود، بعد از ظهر امروز پنجشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که «با کمال رضایت، از سمت خود کناره گیری می کنم تا دولت فرد دیگری را مسئول تکمیل روند اصلاح و خدمت به مردم کند.»

این استعفا پس از آن صورت گرفت که گزارش های رسانه ای وزیر رفاه را دست کم از لحاظ سیاسی در قبال تخطی صورت گرفته در ماجرای واردات گندم و استفاده از یارانه دولتی تخصیص داده شده برای کشاورزان مصری برای واردات گندم و ارائه گندم وارداتی به عنوان محصول بومی مسئول دانستند.

از سوی دیگر، مصطفی بکری عضو ائتلاف حمایت از مصر خالد حنفی را به اقامت در هتل ۵ ستاره در قاهره از زمان انتصاب به عنوان وزیر رفاه متهم کرد و گفت وی در این مدت نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار برای اقامت خود در این هتل هزینه کرده است و باید منبع تامین این هزینه را اعلام کند.

حنفی ضمن تایید خبر مربوط به اقامت خود در هتل ۵ ستاره در قاهره، اعلام کرده است که هزینه اقامت خود در این هتل را از جیب خود داده است و نه از بیت المال. وی همچنین اتهامات وارده علیه خود را تسویه حساب شخصی توصیف کرده و اعلام نموده است که تجربه نشان داده است که تصدی پست وزارتی یا هر گونه مسئولیت دیگر، چنین سختی هایی را هم به دنبال دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    چرا استعفا داده ایشون از ذخایر مصر هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس