کد خبر 621123
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

منابع امنیتی مصر از کشته شدن دو پلیس و زخمی شدن پنج نفر از آنها در حمله افراد ناشناس مسلح به پست ایست و بازرسی در شمال قاهره خبر دادند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، این منابع افزودند که بامداد امروز (یکشنبه) افراد ناشناس به یک پست ایست و بازرسی در ورودی شهر 'السادات' وابسته به استان 'المنوفیه' واقع در شمال قاهره حمله کردند.

بر اثر تیراندازی این افراد مسلح دو نیروی پلیس کشته و پنج نفر زخمی شدند.

براساس این گزارش هنوز تروریستی بودن این حمله مشخص نیست اما مسئولان امنیتی مصر آن را شبیه به حملات گروه های ترویستی واقع در استان شمال سیناء در سه سال گذشته می دانند.

پس از برکناری مرسی رییس جمهوری پیشین مصر در سال 2013 میلادی، تروریست ها حملات خود را علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر شدت بخشیدند.

در حال حاضر چند گروه تروریستی در شبه جزیره ناآرام مصر فعال هستند که بارزترین آنها گروه تروریستی ولایت سینا است که در سال 2014 میلادی با گروه داعش بیعت کرد.

گروه های تندرو فعال در این منطقه ناآرام از جمله ولایت سینا و گروه «اجناد مصر» مسوولیت بیشتر حملات تروریستی علیه نظامیان مصری را به عهده می گیرند.

ارتش مصر نیز برای مقابله با تروریست ها در سینا، عملیات های گسترده نظامی را از چند ماه گذشته در این منطقه آغاز کرده است و با بهره گیری از جنگنده های «اف 16»، بالگرد های آپاچی و خودروهای زرهی، اماکن تجمع و پایگاه های تروریستی را هدف قرار می دهد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس