مردم ترکیه بعد از ورود معاون رئیس‌جمهور آمریکا در خیابان‌های آنکارا تجمع کردند تا به حضور «فتح‌الله گولن» در آمریکا اعتراض کنند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبر، معترضان کشور ترکیه با ورود «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به ترکیه، در خیابان‌های آنکارا تظاهرات برپا کردند.
 
معترضان با به دست گرفتن پلاکاردهایی به حضور «فتح‌الله گولن»، چهره اصلی مخالف «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که به ادعای آنکارا در پشت پرده کودتای نافرجام 15 ژوئیه ترکیه است، در آمریکا اعتراض کردند.
 
مردم ترکیه با ورود بایدن در آنکارا تظاهرات برپا کردند+عکس 

بر روی این پلاکاردها نوشته شده بود: «اگر بن لادن در ترکیه بود و ما آن را بعد از حملات 11 سپتامبر تحویل شما نمی‌دادیم، چه می‌شد؟»

 بایدن امروز همزمان با اعلام خبر آغاز حمله نظامی ترکیه به مواضع داعش در شهر مرزی جرابلس سوریه، وارد آنکارا شد.

وی بعد از ورود به ترکیه گفت که کاش «فتح‌الله گولن» مظنون اصلی کودتای نافرجام ترکیه در آمریکا زندگی نمی‌کرد و در کشور دیگری می‌بود.

مردم ترکیه با ورود بایدن در آنکارا تظاهرات برپا کردند+عکس 

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی گفته بود: «ما به بایدن خواهیم گفت که آمریکا می‌بایست گولن را به ترکیه بازگرداند و همچنین اسناد مرتبط با کودتا را همچنان ارسال خواهیم کرد».

دولت ترکیه تاکنون بارها با ادعای دست داشتن فتح‌الله گولن در کودتای نافرجام ، استرداد وی از آمریکا را خواستار شده است.

آمریکایی‌ها گفته‌اند که درخواست را بررسی می‌کنند ولی مدارک ارسالی ترکیه باید مستدل باشند و تشخیص این به عهده وزارت خارجه و دادگستری آمریکا خواهد بود.

ترکیه و آمریکا موافقتنامه استرداد مجرمین با هم امضا کرده‌اند و بررسی درخواست استرداد طرف مقابل توسط کمیته‌ای 2 وزارتخانه‌ای، امری نامعمول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سهیل ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    چطوره ما هم با ورود اردوغان تجمع راه بندازیم هرچه باشه دستش به خون هزاران آدم بی گناه سوری و کوردهای ترکیه آغشته بوده و هست.به نظر من اردوغان هم جنایتهاش در حد آمریکائیها هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس