کمیته امنیت ملی قزاقستان از بازداشت یک گروه تروریستی در این کشور خبر داد که قصد داشتند حوادث 11 سپتامبر را در این جمهوری تکرار کنند.

 به گزارش مشرق، «ساکن مین بایف» سخنگوی کمیته امنیت ملی قزاقستان امروز در یک نشست مطبوعاتی از دستگیری یک گروه افراطی و تروریستی که قصد ربودن هواپیما به منظور انجام عملیات تروریستی مشابه 11 سپتامبر در خاک قزاقستان را داشتند، خبر داد.

وی افزود: همچنین طبق برنامه این گروه تروریستی در نظر داشت تا حملاتی به واحدهای نظامی مرزبانی، وزارت دفاع و ترور مقامات عالی امنیتی و روحانیون قزاقستان صورت دهند.

این مقام امنیتی قزاق در رابطه به افراد بازداشت شده گفت: در مجموع بازداشت شده‌ها 3 نفر می‌باشند که یکی از آنها شهروند قرقیز و 2 نفر دیگر قزاق می‌باشند.

وی ادامه داد: این افراد تحت ریاست شهروند قرقیزی تصمیم داشتند با ربودن یک هواپیمای نظامی و یا غیر نظامی از فرودگاه «تالدیکارگان» این کشور عملیات تروریستی مشابه با 11 سپتامبر را تکرار کنند.

بازداشت این گروه تررویستی در حالی صورت گرفته است که در چند ماه اخیر در شهرهای «آکتوبه» و «آلماتی» قزاقستان حملات تروریستی صورت گرفت که در آن تعدادی از شهروندان و نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

پس از این حوادث بود که در این کشور تا مدتها وضعیت قرمز اعلام شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس