کد خبر 622479
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

معاون رئیس جمهوری آمریکا همزمان با آغاز عملیات مشترک ارتش ترکیه و نیروهای ائتلاف علیه مواضع داعش در «جرابلس»، برای حل اختلافات واشنگتن-آنکارا از جمله مسئله استرداد «گولن» به ترکیه می رود.

 به گزارش مشرق، به نقل از دیلی صباح، جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه در سفر به ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو خواهد داشت.

گفته می شود که در این نشست دو موضوع اصلی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که یکی از آنها درخواست استرداد فتح الله گولن رهبر مخالفان دولت آنکارا است که طراحی کودتای نافرجام ترکیه نیز به وی نسبت داده می شود و دیگری تداوم مخالف های آنکارا با حمایت واشنگتن از حزب کردی اتحاد دموکراتیک خلق سوریه است.

از سوی دیگر این سفر در حالی صورت می گیرد که نیروی هوایی ارتش ترکیه از ساعت ۶.۳۰ صبح امروز در همکاری با ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش حملات گسترده ای را علیه مواضع این گروه تروریستی در شهر «جرابلس» سوریه آغاز کرده است.

منابع نظامی اطلاع داده اند احتمال ورود نیروهای پیاده و زرهی با پشتیبانی تعداد زیادی تانک وجود دارد. نیروهای زمینی ترکیه متشکل از نیروی های کماندویی خواهد بود. گفته می شود تا کنون ۶۳ مواضع مهم داعش مورد هدف قرار گرفته است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مخلوق خدا ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    یدت باشه پذیرایی ابلیس شدی حواست به نفس کشیدن این ملعون باشه اینا باورشون در نابودیه رغیبانشونه با لبخند دلسوزانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس