وزیر کشور گفت: ما در مرزهاى شرقى با همسايگانى با مرزهاى ناپايدار روبرو هستيم و كشورهاى افغانستان و پاكستان مرزهاى نامطمئنى دارند كه با اقدامات نيروهاى انتظامى شاهد ناامنى نبوده ايم.

به گزارش مشرق، "عبدالرضا رحمانى فضلى" وزير كشور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، در مورد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مواد مخدر موضوع بسيار مهمى است كه بزرگترين توليد كننده مواد مخدر همسايه ماست.

وى افزود: ما سعى كرديم به عنوان اولين هدف پيشگيرى كنيم و در اين راه همگان به ما كمك كردند. مسئله بعدى درمان معتادين بود كه البته جمع آورى معتادين متجاهر يكى از اهداف ماست.

رحمانى فضلى گفت: ما در دنيا پرچمدار مبارزه با مواد مخدر هستيم و بيشترين مبارزه را در اين حوزه جمهورى اسلامى به كمك نيروهاى نظامى و امنيتى انجام داده است.از سال ٩٢ تا ٩٤، ١٧٤٨ تن مواد مخدر كشف شد و در اين زمان ٩٢٢ هزار نفر در ارتباط با قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند.

وى افزود: طبق رهنمود مقام معظم رهبرى يك كار فوق العاده در مسئله مواد مخدر انجام مي شود.

رحمانى فضلى گفت: ٩٧ درصد مردم ايران پاك هستند و مردم بايد به حدود 3 درصد گرفتار اعتياد كمك كنند و تا آبان ماه قرار شده همه دستگاه ها يك كار فوق العاده انجام دهند و گزارش ان را خدمت مقام معظم رهبرى ارائه كنند.

وزير كشور همچنين با اشاره به قاچاق كالا تصريح كرد: قاچاق كالا مسئله اى است كه بايد برخورد جدى شود و ما 45 درصد كاهش قاچاق كالا داشته ايم كه البته امورى مانند تدوين قوانين، كنترل راه هاى مرزى، ايجاد مراكز ايكس- رى در مبادى ورودی، بايد انجام شود تا از قاچاق كالا جلوگيرى شود.

رحمانى فضلى با اشاره به كنترل مرزها و جلوگيرى از ايجاد ناامنى اظهار داشت: ما در مرزهاى شرقى با همسايگانى با مرزهاى ناپايدار روبرو هستيم و كشورهاى افغانستان و پاكستان مرزهاى نامطمئنى دارند كه با اقدامات نيروهاى انتظامى شاهد ناامنى نبوده ايم.

وى افزود: با وجود مرزهاى ناامن همسايگان، در غرب و شرق هيچ ناامنى نداشتيم. البته به اين معنى نيست كه تهديدى نباشد چراكه روزانه شاهد دستگيرى گروهک هاى تروريستى هستيم اما اقدام ضدامنيتى بر عليه كشورمان نداشتيم.

رحماني فضلي با اشاره به تأثير مردم در مناطق مرزی گفت: تا زمانى كه مردم در مسائل امنيتى حضور نداشته باشند نميتوان كاري از پيش برد.

وي بيان داشت: بزرگترين حاميان ما در مناطق شرقي و غربي كشور مردم  هستند، چه به صورت بسيج و چه به صورت نيروهای مردمى.

وزير كشور اظهار داشت:  شوراي امنيت در كشور و شوراي تأمين استانها  با همكاري يكدیگر فضاي مناسبي را تشكيل دادند و مردم، نيروهای مربوطه و رسانه هاي كشور در تأمين امنيت كشور نقش مهمى دارند.

وى گفت: در زمينه مديريت بحران در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ با كاهش ٢٠ درصدى حوادث روبه رو بوديم و در اين راستا تكيه اصلی بر مردم است. 
 
با وجود مرزهاى ناامن همسايگان، در غرب و شرق هيچ ناامنى در کشور نداشتيم
 
وزير كشور تصريح كرد: در تمام كشور در ستاد مديريت بحران  بيش از ٢٥ دستگاه اجرائی عضو هستند و هريك داراي حدود ١٠ كميته هستند.
 
رحماني فضلي افزود: بعد از وقوع هر حادثه، جلسه اي براي بررسي آن تشكيل مي شود و همه دستگاه ها موظف به ارائه گزارش هستند بنابراين ضعف ها و قوت ها شناسايي مي شود.

وى تاكيد كرد: از نظر تجربه، ساماندهی و سرعت عمل رتبه قابل توجهی را در ميان كشورهاى ديگر داريم.

وزير كشور گفت: در بحث تصادفات، جاده و وسيله نقليه ، قوانين بسيار حائز اهميت است، اما بايد دانست وسائل حمل و نقل بشدت افزايش يافته اما متاسفانه با اينكه اقداماتي صورت داده ايم هنوز نتوانستيم در زمينه جاده گشايشي داشته باشيم.

رحماني فضلي يادآور شد: آموزش در مهار تصادفات جاده اي بسيار مهم است و در كنار آن مباحث جاده اي نيز قابل توجه است.

وى متذكر شد: یکي از عناصر مهم در عدم توسعه كشور عدم توازن و تعادل در روستاها است لذا مشكل در نظام برنامه  و بودجه ريزي و نظام ادارى از جمله ريشه هاي عدم توازن در كشور است که در نتيجه جمعيت از مناطق روستايي به كلانشهرها مهاجرت ميكند و باعث برود حاشيه نشينى و بزهكارى ميشود.

وزير كشور اظهار داشت: وقتي مهاجرت صورت ميگيرد منابع و ظرفيت ها بلا استفاده رها ميشود. 

رحماني فضلي گفت: وزارت كشور متولي اين امر نيست  اما به لحاظ آنكه دهياري ها و بخشدارى ها در اختيارمان است اقدامات خوبي را صورت داديم.بنابراين تلاش كرديم برنامه اصلي استانداران را حول محور  توسعه روستايي قرار دهيم كه دولت در برنامه ششم و بودجه سنواتى پيش بينى خوبي صورت داده است.

وى بيان داشت: خدمات گاز، آب و برق رسانى روستاها به إتمام ميرسد اما بايد معيشت روستاييان بايد تأمين شود. همانطور كه ميدانيم مشاغل روستايي قابل رقابت با مشاغل شهري نيست لذا با توجه به اختيارات وزارت كشور، اقداماتي را در دستور كار داريم.

وزیر کشور افزود: وقتی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد سه استان را با اختیارات ویژه به این معنی که وزرای محترم حدود صد اختیار خود را به متناظران و‌ مدیران استانی واکذار کردند انها در شورای برنامه ریزی و‌اداری می توانند از ان استفاده کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: من ماهانه به این سه استان میروم و‌جلسات متعددی با بانکها و‌سرمایه گذاران و‌ دستگاه های  اجرایی گذاشتیم و محوری که مورد نظر ماست مشارکت مردمی است البته پروژه های غیر فعال را فعال کردیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه رییس حمهور از این طرح استقبال کردند گفت: رییس جمهور گفتند که هر استان در تهران یک وزیر معین داشته باشد که مسائل آن استان را همانگونه که ما پیگیری می کنیم پیگیری کنند همچنین روز گذشته که سیاست های بودجه ای ۹۶ در شورای اقتصاد تصویب شد در آنجا ما بندی داشتیم به نام بحث عدالت در حوزه اقتصاد مقاومتی که پیش بینی شده در برنامه ششم استان ها به سمت درامد هزینه مستقل بروند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید تا پایان دولت یازدهم طرح های اقتصاد مقاومتی در استان ها اجرا شود؟ گفت: طرح ها اجرا شده و به هر استانی که سفر می کنیم میبینیم امید ایجاد شده و‌کار جلو میرود٬ بانک ها با قوت به میدان امدند و از سال در سه ماهه اول امسال نسبت به قبل چهل درصد تسهیلاتمان افزایش پیدا کرده است اکنون ۱۶ هزار میلیارد تومان ففط به صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده شده که ۷۵۰۰ واحد را تامین می کند که تا کنون ۳ هزارتای ان پرداخت شده است‌.

رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی در قرارگاه مرکزی اظهار داشت: من به عنوان مسئول استان هر هفته در این جلسات شرکت می کنم و ما به هر لختظ ناگزیریم که اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنیم.

وزیر کشور با اشاره به تردد خودروهایی که قرار بود در مناطق ازاد تردد کنند اما وارد استان ها شده اند اظهار داشت: مقرر شده است که مناطق ازاد مانع این کار شوند چرا که در حد محدودی به اینها اجازه هایی داده شد اما آنها خارج تر می رفتند و یک استان چنین اجازه هایی داده بود که مسئله آن جدا بررسی شد.

وی پیرامون نظارت بر طرح های عمرانی نا تمام توضیخانی را ارئه کرد و‌افزود: ما متاسفانه وارث طرح ها و پروژه های نیمه تمام فراوانی هستیم همچنین مواجه شدیم با کاهش بسیار زیاد قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۳۵ تا ۴۰  که حتی اکر با رقم‌همان ۱۲۰ دلار به این پروژه ها پول بدهند شاید تا ۱۵ سال اینده سرکار این پروژه ها بودیم ٬ به همین‌جهت واگذاری پروژه ها به مردم بود.

وی اضافه کرد: شرایط واگذاری را بسیار اسان کردیم٬ از نظر دولت هر کس اهلیت و‌صلاحیت کار را داشته باشد تغییر کاربری ندهد و به بهره برداری برساند می تواند حتی با ده تا پانزده درصد غیمت اولیه پروژه ها را بردارپ و‌تا کنون ۱۵۰ تا از این پروژه ها واگذارشده است در ظرف یک ماه گذشته

وزیرکشور پیرامون برگزاری انتخابات گفت: در حوزه سیاست داخلی توفیقات خوبی داشتیم که نشان ان انتخابات بود و احزاب ما اکنون با نشاط٬ و پختگی مشغول به کار است و خانه احزاب ده سال است که فعال هست و جلسات این ها مرتب برگزار میشود مجوزهای جدیدی هم دادیم به آنها همچنین در حوزه نشریات کار به خوبی پیش میرود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته هیچ مشکل امنیتی نداشتیم گفت: این موضوع در نوع خود بینظیر است و کمترین باطل سدن انتخابات را داشتیم که تنها در دو حوزه بود و انتظار داریم با همکاری مردم ٬ صدا سیما ٬ گروه ها و‌ شخصیت ها انتخابات  خوبی داشته باشیم همچنین با موافقت شورای نگهبان   ۲۹ اردیبهشت ماه انتهابات را خواهیم داست که از دی وزارت کشور رسما وارد انتخابات خواهد شد و‌ ستادها تشکیل می شود و در فروردین ثبت نام ها شروع میشود.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: امادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را داریم و‌با شورای نگهبان مذاکره کردیم  البته در انتخابات شورا ها چون تا کف روستا خواهد رفت هزینه ان بسیار سنگین خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    من هم موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس