وزیر کشور با بیان این که دولت هیچ وقت به آمریکا اعتماد نمی کند، از تلاش دولت برای حل مشکلات اقصادی کشور خبرداد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی، در نماز جمعه گرگان، اظهار کرد: غربی ها با توجه به مشکلات اقتصادی کشور که در گذشته بود، تصور می کردند با فشارهای سیاسی و اجتماعی می توانند در بین نظام شکاف ایجاد کنند.
 
وی افزود: دشمن انتخابات ۹۲ را محور موفقیت های خود قرار داد، اما با برگزاری انتخابات باشکوه، حضور پرشور مردم و همچنین تدابیر مقام معظم رهبری این توطئه خاموش شد.
 
رحمانی فضلی با بیان این که اراده مردم در شخصیت دکتر روحانی تجلی پیدا کرد، تصریح کرد: کشور در شرایطی بود که نمی توانستیم نفت صادر کنیم و فقط سهمیه فروش یک میلیون بشکه داشتیم.
 
وی ادامه داد: برخی دستگاه ها گفتند ما می توانیم نفت بفروشیم ولی نتوانستند و همان میزان فروش را هم پولش را نمی توانستیم بگیریم.
 
وی اضافه کرد: دشمن بعد از انتخابات وقتی دید مردم یکپارچه پای انتخابات آمده است، راهی نداشت جز این که پای میز مذاکره بیاید. ما هم در ایام مذاکره میز را ترک نکردیم و فقط دشمن عقب نشینی می کرد که بعد از مقاومت ما دوباره پای مذاکره می آمدند.
 
برجام شر بزرگی از در خانه ملت دور کرد
 
وی اضافه کرد: با فراز و فرودهای زیادی شر بزرگی از در خانه ملت دور شد، البته به معنای آن نیست که شرارت کم شده است ولی ما هیچ وقت به آمریکا اعتماد نمی کنیم لذا باید تمام تلاش را برای تقویت داخلی انجام دهیم.
 
وی گفت: کشور با تمام توان پیگیر مشکلات داخلی است و می خواهد از ظرفیت ایجاد شده توسط برجام حداکثر استفاده را کند.
 
وزیر کشور با بیان این که ما بیش از دو برابر نفت صادر می کنیم و سرعت استخراج و تولید را هم بالا بریدم، اضافه کرد: ایران هراسی از بین رفته و اتحاد دشمن هم شکسته شده است.
 
وی ادامه داد: در شرایط منطقه، با ظلمی از سوی دشمنان رو به رو هستیم. ما شاهد جنگ جهانی در ابعاد یک منطقه ایم ولی در امنیت کامل از مسلمانان حمایت خواهیم کرد.
 
وی با بیان این که این نفوذ ما در منطقه، قدرت ما را به دنیا نشان داده است، گفت: مردم منطقه به ما اعتماد دارد و وظیفه خودمان می دانیم به آن ها کمک کنیم.
 
به گفته رحمانی فضلی، ایران اکنون به عنوان یک نیروی توانمند منطقه ای ایفای نقش می کند و این یکی از نقاط قوت دولت است که تحت امر مقام معظم رهبری، در بحث کمک به مردم منطقه فعال بوده و فعال بودن در منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.
 
اوضاع سیاست داخلی کشور مناسب است
 
وی تصریح کرد: در منطقه علی رغم مشکلات منطقه و ناامنی، در بخش اوضاع داخلی دارای امنیت مطلوب هستیم. به لطف خدا شاهد هیچ گونه اقدام ناامنی در کشور نبودیم و این نشانگر لطف خدا، تدابیر رهبری، تلاش های انتظامی و دولت است.
 
وی با تاکید بر این که باید قدر امنیت را بدانیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دولت یادآوری کردند که به مردم بگوید که در چه شرایط امنیتی قرار دارند.
 
رحمانی فضلی اضافه کرد: در حوزه سیاست داخلی همان آرامش و وحدت را داریم. ما کشور متنوعی از نظر های مختلف مانند قومی و زبانی هستیم.
 
وی گفت: تنوع قومیت ها، دشمن را تحریک کرده تا سو استفاده کند ولی بعد از انقلاب این تنوعات هیچگاه به شکاف و درگیری تبدیل نشد.
 
وی افزود: در انتخابات، ۶۲ درصد مشارکت داشتیم و با امنیت و آرامش کامل شاهد برگزاری انتخابات بودیم که نشانگر پویایی کشور در سیاست داخلی است.
 
وزیر کشور با تاکید بر این که احزاب ما از تجربه و درایت کافی در سیاست داخلی برخوردارند و این نشان دهنده بلوغ احزاب است، تصریح کرد: چند ماه دیگر سه انتخابات دولت، شورا و مجلس را داریم و دشمن از الان تحرکات را شروع کرده است. لذا باید با حضور با شکوه، دشمن را دیگر تسلیم قدرت ملت کنیم.
 
اقتصاد کشور به ثبات رسیده است
 
وی یکی از مشکلات مهم کشور را مسائل اقصادی عنوان کرد و گفت: در حوزه اقتصادی شاهد بی ثباتی و ناپیاداری بودیم و زمانی قیمت سکه و ارز تا شب چندبار تغییر می کرد اما به لطف خدا تورم ۴۴ درصدی را به تک رقمی و رشد اقتصادی را به ۴.۴ درصد رساندیم.
 
وی با بیان این که باید طوری به جلو رویم که رکود از بین رود، ادامه داد: اکنون در کشوری بیکاری داریم و به دلیل قیمت نفت مشکلات زیادی برای دولت ایجاد شد اما نسخه شفا بخش وضعیت کشور اقتصاد مقاومتی است.
 
رحمانی فضلی با بیان این که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند اولویت کشور اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید درون زا، برونگرا، مردم محور، عدالت محور و دانشگاهی باشد.
 
اراده دولت حل مشکلات اقتصادی است
 
وی ادامه داد: تمام اراده دولت بعد از برجام در امور اقتصادی است. شخص رئیس جمهور در برخی ایام هفته ای چند بار جلسه برای اقصاد داریم.
 
وی با بیان این  که باید همه مردم در اقتصاد مشارکت کنند، گفت: گفتمان ما باید اقتصاد مقاومتی باشد و اقتصاد مقاومتی از سیاست های خوبی است که دولت پیگیری می کنند.
 
رحمانی فضلی اضافه کرد: آسیب اجتماعی هم از مشکلات کشور است که مورد توجه مقام مظعم رهبری است و همه موظف هستیم پیگیری کنیم و باید آبان ماه گزارش عملکرد دهیم.
 
وی تصریح کرد: چون نیت دشمن همچنان علیه انقلاب است، باید پایه های اقتدار ملی را تقویت کنیم. رضایت مندی مردم اقتددار ملی می آرود و بزرگترین دغدغه مردم هم اقتصاد و اشتغال است.
 
وی با بیان این که گلستان با توجه به وحدت خوبی که دارد و ظرفیت های زیادی که دارد باید پیشرو در اقتصاد مقاومتی شود، افزود: جوانان باید تعاونی ها را تشکیل دهند و مردم هم باید مصرف خود را ساماندهی و پس انداز کنند.
 
وی از واگذاری ۱۰۰ اختیار دولت به استانداران خبرداد و گفت: رهبری فرموده اند که اختیار بیشتری به استان ها بدهید لذا به طور نمونه در سه استان آزمایشی شروع کردیم و امروز همه استان ها وزیر معین دارند تا جلسات را برگزار و مشکلات را بررسی کنند.
 
وزیر کشور گفت: بانک ها پای کار آمده اند و امسال ۴۴ درصد افزایش پرداخت تسهیلات داشته ایم. ۱۶ هزار میلیارد تومان هم برای فعال کردن واحد های تولیدی داشته ایم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    برجام هیچ کاری نکرد به جز از بین بردن عزت ما در جهان و نابودی صتعت هسته ای .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس