کد خبر 622304
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

برنامه راهبردی اصلاح طلبان، فرافکنی مشکلات، مظلوم نمایی از اعضای اصلاح طلب شورا، و جنجال سازی بر سر مسائل جزئی است. آنها در این تکنیک، القا می کنند که شورای شهر چهارم، متعلق به آنها نبوده چرا که در آن، یک شهردار اصولگرا را انتخاب شده و آنان در هیئت رئیسه شورا جایی ندارند.

به گزارش مشرق، محمد عبدالهی تحلیل گر مسائل سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: پس از انتخابات مجلس دهم، چهره های مختلف اصلاح طلب به کرات، هدف بعدی خود پس از تصاحب ریاست جمهوری و مجلس! را اشغال شورای شهر پنجم و البته ریاست جمهوری بعدی با همین ضرباهنگ تحت عنوان "گام سوم" اعلام کرده اند.

 اما برنامه اصلاح طلبان برای این گام سوم چیست؟

1- سیاسی کردن انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اولویت اول اصلاح طلبان شوراست. کمتر از 2 هفته به برگزاری آخرین انتخابات هیئت رئیسه شورای چهارم اسلامی شهر تهران باقی مانده و اصلاح طلبان آتش حمله خود را برای تحمیل یک رئیس اصلاح طلب (مسجدجامعی) بر شورا، متمرکز کرده اند.

2- برنامه راهبردی بعدی اصلاح طلبان، فرافکنی مشکلات، مظلوم نمایی از اعضای اصلاح طلب شورا، و جنجال سازی بر سر مسائل جزئی است. آنها در این تکنیک، القا می کنند که شورای شهر چهارم، متعلق به آنها نبوده چرا که در آن، یک شهردار اصولگرا را انتخاب شده و آنان در هیئت رئیسه شورا جایی ندارند. این خط روانی سبب می شود آنها بتوانند با فرافکنی برخی مشکلات شهری به اصولگرایان، بر کارنامه نداشته خود در این شورا، سرپوش بگذارند و با وعده و وعیدهای همیشگی «بهشت سازی» مجددا بتوانند در آستانه انتخابات، مجددا از مردم رای بگیرند. حال آنکه، اصلاح طلبان و اصولگرایان نزدیک به آنها در شورای شهر چهارم، حتی یک اقلیت هم نیستند که با حربه قلیل بودن، خود را مظلوم و بی اختیار بنمایانند.  

3- تخریب شهردار تهران و تک تک اعضای اصولگرای شورا، برنامه دیگر اصلاح طلبان خصوصا با میانداری اعضای اصلاح طلب شورای شهر است که با هدف ضعیف و ناکارآمد جلوه دادن مدیریت اصولگرایی، و البته دست بسته نشان دادن شورا صورت می گیرد. انتقادات تند و تیز روزمره از شهردار و شورای شهر، سیاسی و حزبی خواندن شهردار، انتخاباتی خواندن اقدامات مفید شهرداری، بزرگنمایی برخی نارسایی ها در حوزه شهر تهران، جنجال بر سر اختیارات قانونی شهردار و حتی ارائه طرح برای کاهش این اختیارات، سوژه سازی از مسائل بویژه با شایعه سازی مثل فروش غیرقانونی تراکم، درآمدهای غیرقانونی شهرداری (که هیچ گاه سندی برای آن ارائه نمی شود)، سوژه سازی از دستفروش ها، کودکان کار و خانه های نیمه ویران (هم با بزرگنمایی و هم با فرافکنی مسئولیت از دیگر دستگاه ها خصوصا دولت)، خودسوزی شخصی جلوی شهرداری، تخریب مزار شهدا در قطعه 24 و.. مواردی هستند که با همین هدف طراحی و اجرا می شوند. این خط روانی البته حضور احتمالی قالیباف در انتخابات آتی را مدنظر دارد تا با تخریب وی، بتوانند در واقع با یک تیر، دو نشان بزنند. هم شهردار را که به اقرار دوست و دشمن، کارنامه موفقی در مدیریت شهر تهران و بهبود کیفیت زندگی داشته، ضعیف یا حتی فاسد نشان دهند و هم خود را موجوداتی دست بسته و تحت ظلم در شورا القا نمایند.

4- چنانکه از اخبار جلسات شورای اصلاح طلبان (با لیدری رئیس دولت اصلاحات) بر می آید، مهره یابی و نهایی کردن فهرست های اصلاح طلب در تهران، استان ها و شهرستان ها از هم اکنون از دیگر برنامه های آنهاست. چراکه اصلاح طلبان بارها نارضایتی خود را از ریزش نمایندگان خود در لیست امید، ناراضی هستند و به دنبال مهره های کاملا مطیعی هستند تا پس از رای آوردن، همچنان خود را اصلاح طلب بدانند.

5- شورای شهر تنها انتخابات بدون نظارت شورای نگهبان است و اصلاح طلبان با توجه به این موضوع، در صدد هستند برنامه خود را برای جذب اقشار خاکستری متمرکز کنند. در انتخابات شورای چهارم، 500 هزار رای سفید در تهران وجود داشت که سبب شده فکر به حرکت درآوردن این آرا ذهن اصلاح طلبان را به خود مشغول کند. به زعم آنها، آرای سفید بیشتر متعلق به اقشار لیبرال جامعه است و بالطبع شعارها و وعده های ساختارشکنانه که آنها اصولا ابایی از طرح آن ندارند، خواهد توانست این قشر را به نفع اصلاح طلبان پای صندوق ها بیاورد.

6- مشغول سازی اصولگرایان با مهره ها و نامزدهای متعدد (همچون انتخابات 92) برای انتخابات ریاست جمهوری و از سویی تاکید سران و چهره های اصلی اصلاح طلب بر نامزدی واحد روحانی، برنامه دیگر اصلاح طلبان است. محمد عبدالهی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس