آتش‌سوزی در کوه ببرمی خورموج بلندترین قله استان بوشهر ادامه دارد و فرماندار دشتی از اعزام اکیپ 15 نفره از ستاد حوادث به منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، امشب طوفان شدیدی شهر خورموج و برخهی از روستاهای شهرستان دشتی را درنوردید.

ساعاتی پس از فروکش کردن طوفان شعله‌های آتش در ضلع جنوبی کوه بیرمی دشتی شعله‌ور شد.

فرماندار شهرستان دشتی اظهار داشت: این آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه بیرمی رخ‌داده است.

غلامرضا مهرجو افزود: پس از اطلاع از وقوع آتش‌سوزی که شعله‌های آن در شهر خورموج قابل روئیت است بلافاصله ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: هرچند این امکان وجود دارد این آتش‌سوزی براثر صاعقه و رعدوبرق به وقوع پیوسته باشد اما منتظر گزارش کارشناسان در این زمینه هستیم.

مهرجو یادآور شد: اکیپی 15 نفره متشکل از منابع طبیعی، محیط‌زیست، سپاه، نیروی انتظامی و جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام‌شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی بوشهر عنوان کرد:
رعد و برق و باد شدید، علت آتش‌سوزی کوه‌های بیرمی بوشهر
 
سهیل مهاجری امروز اظهار داشت: تمام تلاش اکیپ این اداره، رسیدن به منطقه صعب‌العبور و محل وقوع آتش‌سوزی است.

مهاجری رعد و برق و باد شدید را عامل اصلی این آتش‌سوزی عنوان کرد.

وی گفت: ارتباط ما با عشایر و افرادی که در همان نزدیکی محل آتش هستند حاکی از کمتر شدن شعله‌های سرکش آتش است اما به‌دلیل کمبود امکانات نگرانی‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: نمی‌توانیم میزان خسارتی که به جنگل و مرتع در آن منطقه پیش آمده بیان کنیم و در حال حاضر همه دغدغه همکاران ما خاموش کردن آتش است.

وی ادامه داد: از تمامی دوستداران استمداد می‌طلبیم با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه به ما در خاموش کردن آتش کمک کنند.
 
 مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر خبر داد
پیگیری اعزام بالگرد برای مهار آتش کوه‌های بیرمی/ اعزام تیم مدیریت بحران به منطقه

قاسم قائدی اظهار داشت: پس از اعلام وقوع آتش‌سوزی در کوه‌های بیرمی استان بوشهر، فراخوان تیم‌های امدادی مدیریت بحران انجام شده و تیم مدیریت بحران از شهرستان دشتی راهی منطقه شدند.

وی بیان کرد: اکیپ‌های امدادی و آتش‌نشان از شهرستان‌های دشتی و تنگستان به منطقه‌ای که آتش‌سوزی صورت گرفته اعزام شدند و در حال بررسی موقعیت حادثه و میزان آتش‌سوزی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن کوه‌های بیرمی, برای مهار آتش پیگیری لازم جهت اعزام یک فروند بالگرد صورت گرفته است.

قائدی اضافه کرد: در همین راستا با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی مقرر شده اقدام لازم برای درخواست بالگرد از سازمان جنگل‌ها و مراتع را انجام داده و یک فروند بالگرد جهت اطفا آتش در کوه‌های بیرمی به استان اعزام شود.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که از شاهدان این حادثه به ما رسیده شعله‌های آتش کمتر شده اما هنوز به طور کامل آتش مهار نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر تیم مدیریت بحران به‌ منطور بررسی دقیق وضعیت و شدت حادثه، در منطقه حضور دارند تا شرایط و موقعیت لازم برای مهار آتش را مشخص کنند.

به گزارش مشرق، کوه بیرمی با ارتفاع ۱۹۵۰متر  بلندترین قله‌ی استان بوشهر است با توجه به آب‌وهوای منطقه که جزء مناطق گرمسیری است و دمای آن در فصل تابستان به حدود 55 درجه می‌رسد.

کوه بیرمی که در دو شهرستان دشتی و تنگستان قرار دارد دارای قابلیت‌های گردشگری، زیست‌محیطی و کوهنوردی با شیب زیاد و از نوع سنگی است که به‌ندرت در آن خاک قابل‌مشاهده است اما دارای پوشش گیاهی و جانوری مناسب و متنوعی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    این آتش سوزیهای پی در پی خیییییییییییییلی مشکوکه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس