یک روزنامه چاپ لندن در واکنش به راهپیمایی میلیونی امروز مردم یمن در صنعا، آن را به مثابه همه پرسی‌‌ای در تأیید شورای عالی ریاستی دانست که دست انصار الله را در ادامه جنگ با عربستان سعودی را باز خواهد گذاشت.

به گزارش مشرق، مردم یمن شنبه (امروز) در یک راهپیمایی میلیونی که در میدان «سبعین» شهر صنعا، پایتخت این کشور برگزار شد، از تشکیل شورای عالی ریاستی یمن حمایت کردند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» چاپ لندن، در گزارشی از این رویداد مهم نوشت که راهپیمایی میلیونی مردم یمن چندین پیام به ائتلاف عربی ضد این کشور به سرکردگی عربستان سعودی داشت و تأییدی برای قانون و اقدامات جدید بود.

روزنامه مذکور در واکنش به این راهپیمایی نوشت که جمعیتی که امروز در میدان سبعین صنعا جمع شده بود، بالغ بر یک و نیم میلیون می‌شد که مرد و زن، کوچک و بزرگ در آن شرکت کرده بودند و به ندای ائتلاف انصار الله این کشور در همبستگی و وحدت لبیک گفتند.

بر اساس این گزارش، تجمع میلیونی امروز صنعا از شورای عالی سیاسی که پارلمان این شور با تشکیل آن موافق کرده بود، حمایت کرد و در نتیجه این شورا به مثابه «پیکر قانونی» و جدید برای مدیریت و اداره این کشور تلقی می‌شود.
 
پیام راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها به ائتلاف سعودی 

پیام‌های تجمع میلیونی صنعا به ائتلاف عربستان


روزنامه رأی الیوم در مورد پیام‌های این راهپیمایی می‌نویسد: «ائتلاف انصار الله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور اسبق یمن با این اقدام خواست به دشمنان خود در داخل و خارج، بویژه عربستان سعودی که جنگ نا برابرانه‌ای علیه یمن شروع کرده، این پیام را بفرستد که دو قطب معادله داخلی یمن [انصارالله و عبدالله صالح] در حال توافق و تفاهم هستند و آماده‌اند قدرت را بین خود تقسیم کرده زیر سقف شورای ریاستی جدید با همزیستی در کنار هم زندگی کنند و از جایگاه مردمی قوی برخوردار هستند».

این روزنامه به سخنان «صالح الصماد» رئیس شورای عالی ریاستی یمن در این راهپیمایی که با استقبال و تشویق حاضران مواجه شد، اشاره کرد و نوشت که وی بعد از آنکه ریاست این شورا را از «محمد الحوثی» تحویل گرفت به مثابه رئیس جهور جدید این کشور به حساب می‌آید و طی سخرانی خود گفت که برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی یمن تلاش خواهد کرد و ملت و دولت یمن برای صلح با تمامی کشورها (و نه تسلیم) بجز رژیم صهیونیستی دست خود را دراز می‌کنند.

رأی الیوم در مورد مذاکرات صلح یمن بین انصار الله و هیأت وابسته به عربستان سعودی نوشت که صماد باب گفت‌وگو با «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن را بست و به آن بی‌اعتماد شده است و از هیأت حبس شده انصارالله در مسقط [به خاطر اعمال پرواز ممنوع در آسمان یمن از طرف عربستان] خواست پیش از آنکه به صنعا بازگردند، با او مذاکره نکنند.
 
این روزنامه انگلیسی در توجیه این اقدام رئیس شورای عالی ریاستی یمن می‌نویسد: «حق با وی بوده چرا که ولد الشیخ بی‌طرفی خود را در این مذاکرات اثبات نکرده و عملا از اینکه بتواند اجازه بازگشت هواپیمای انصارالله به صنعا را از عربستان بگیرد، عاجز بوده است.»

«رأی الیوم» ادامه می‌دهد: کسی که نمی‌توان بازگشت هواپیمای هیأت انصارالله را تضمین کند، چگونه خواهد توانست برای پایان دادن به جنگ یمن راه حلی پیدا کند. تا جلوی کشتار مردم یمن و تخریب این کشور را بگیرد و محاصره را لغو کند؟

بر اساس این گزارش، راهپیمایی امروز همانند همه پرسی مردمی برای شورای عالی ریاستی و تأیید اقدام انصارالله در ادامه دادن به جنگ با عربستان بود تا جایی که به راه حل سیاسی جهت پایان دادن به کشتار مردم یمن پایان دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس