کد خبر 620246
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

پس از مذاکرات ژنو، حدود 300 هیئت تجاری و سیاسی در بازه زمانی یک ساله وارد کشور شدند.

به گزارش مشرق، «امروز حلقه‌های زنجیری که برای عدم ارتباط بین بانک‌های ایرانی و خارجی ایجاد شده بود درهم شکسته شده و در دولت تدبیر و امید 350 هیئت اقتصادی و سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند». 
 
«دانا» نوشت: این خبری بود که اخیرا روحانی در سخنرانی خود در میان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛ پیش از این نیز رئیس‌جمهور در اظهاراتی مشابه، سفر هیئت‌های خارجی را دستاوردی از برجام برای کشور و این سفرها را نشانی از تعامل اقتصادی ایران با کشورهای خارجی برشمرده و گفته بود که سفرهای خارجی نشان از آن دارد که سرمایه خارجی قابل جذب است اما اینکه چقدر سرمایه جذب می‌کنیم دولت و بخش خصوصی و بخش سیاسی باید دست به دست هم دهند تا جاذبه‌ها برای جذب سرمایه را بیشتر کنیم.
 
از ابتدای اجرای توافق برجام تاکنون هیئت‌های خارجی زیادی به ایران سفر کرده ولی هیچ تاثیری از این تعداد سفر‌ها در اقتصاد کشور رخ نداده است و می‌توان قراردادهای اساسی سرمایه‌گذاری نیز طی این سفرها در هیچ یک از بخش‌های اقتصادی کشور رخ نداده است.
 
سال گذشته سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا از تاثیرات سفر هیئت‌های خارجی به ایران پرده برداشت و گفت: این رفت و آمدهای هیئت‌های اروپایی به ایران بیشتر یک نمایش است.
این اظهارات آلن ایر در عمل هم ثابت شد و با توجه به رفت و آمدهای گسترده بسیاری از هیئت‌های غربی تاکنون سرمایه‌گذاری جدی از سوی آنها در کشور ملاحظه نشده است.
 
پس از مذاکرات ژنو، حدود 300 هیئت تجاری و سیاسی در بازه زمانی یک ساله وارد کشور شدند؛ هرچند پس از خوابیدن تب و تاب این سفرها، مسئولین دولتی در مصاحبه‌هایشان اعتراف کردند که علی‌رغم ترافیک بالای سفر هیئت‌های تجاری، هیچ معاهده و معامله‌ای صورت نگرفته است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • shadman ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    برداشت من اینه که این هیئت ها هدفشون بازار ایران برای تولیداتشون بود که این مهم براشون تحقق پیدا نکرد چرا که اونها به صادرات ما نیاز نداشتن بلکه به بازار ما نیاز داشتن پس خوش خیالی بود اگر می پنداشتیم گل و بلبل شده و برجام برای ما چیز آورده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس