8 نماینده مجلس سوال خود از وزیر خارجه درباره علت تلاش برای عضویت در کنوانسیون پالرمو که حزب‌الله لبنان را جزو گروه‌های مجرم سازمان‌یافته قرار می‌دهد، تقدیم هیات‌رئیسه کردند.

به گزارش مشرق، 8 نماینده مجلس شورای اسلامی سوال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره علت تلاش وزارتخانه متبوعش برای عضویت در کنوانسیون پالرمو و ارتباط آن با تعهدات ایران در برجام را تقدیم هیات‌رئیسه کردند.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، جواد کریمی قدوسی و حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نمایندگان مشهد و کلات و نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در سوال خود از محمدجواد ظریف پرسیدند:

«جناب آقای وزیر همانطور که مستحضرید کنوانسیون پالرمو کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان‌یافته بین‌المللی می‌باشد که عمدتا در این کنوانسیون بحث بر سر شناسایی و برخورد با  گروه‌های مجرم سازمان‌یافته می‌باشد.

نفوذ قدرت‌های استکباری دراین کنوانسیون باعث شده تا حزب‌الله لبنان نیز جزو گروه‌های مورد هدف قرار بگیرد و اعضای آن به دلیل عدم استقلال در تصمیم‌گیری به دنبال برخورد با دیگر گروه‌های مقاومت می‌باشند.

جناب آقای ظریف با توجه به شناخت فعالیت‌های سیاسی این کنوانسیون چه لزومی دارد وزارت امور خارجه تلاش برای عضویت در آن نماید؟

آیا عضویت در این کنوانسیون نیز از امتیازاتی است که باید جمهوری اسلامی ایران بدهد و مسائل بانکی و دیگر تعهدات برجام اجرایی شود؟

آیا تصور نمی‌ کنید که عضویت در این کنوانسیون با اهداف ارزشمند جمهوری اسلامی در حمایت از محور و مقاومت در تضاد باشد؟»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس