کد خبر 618909
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

گزارش‌های خبری نشان می‌دهد، بحران مالی نه تنها جریان «المستقبل» و رئیس آن را که از متحدان عربستان در لبنان هستند، تهدید می‌کند، بلکه درحال تبدیل شدن به بحرانی همه‌گیر در بخش مطبوعات و رسانه‌های این کشور است.

 به گزارش مشرق، متحدان عربستان در لبنان که چهره سرشناس آنان «سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان است، به تبع وضعیت اقتصادی عربستان، وضعیت مالی خوبی ندارند.

رسانه‌های وابسته به جریان «المستقبل» (متحد عربستان) در انتظار خبرهایی هستند که قرار است، از عربستان درباره گشایش بحران مالی «سعد الحریری»، رئیس این جریان برسد.

پایگاه خبری «العربی الجدید» در این‌باره می‌نویسد: اطلاعات رسیده از ریاض نشان می‌دهد، مقدمات فروش سهام حریری در شرکت در حال ورشکستگی «سعودی اوجیه» ادامه دارد تا به این ترتیب، رئیس جریان المستقبل بتواند، خود را از بحران مالی برهاند.

مهمترین بخش از بحران مالی حریری بدهی‌های وی به بانک‌های لبنانی و خارجی است که بالغ بر نیم میلیارد دلار برآورد شده و پرداخت معوقات و حقوق کارمندان است و کارمندان شاغل در جریان المستقبل با شنیدن این خبرها امیدوارند، به حقوق خود که 7 تا 10 ماه است، پرداخت نشده دست یابند.      

در راستای این اخبار، از اظهارات گروه مشاوران نزدیک به حریری اینگونه برداشت می‌شود که حل بحران مالی رئیس المستقبل با طرح جدیدی در خصوص اداره موسسات و نهادها، از جمله تلویزیون و روزنامه المستقبل و جریان مزبور و بودجه اختصاص یافته به آنها، همراه خواهد بود.

به گفته یکی از اعضای این گروه، این طرح تعدیل گسترده نیرو در موسسات و نهادهای المستقبل را شامل می‌شود که یادآور تعدیل نیروی این جریان در سال‌های گذشته و پس از بسته شدن شبکه الحمراء است.

با انتشار این اخبار نگرانی کارمندان المستقبل، به ویژه در بخش رسانه‌ها از آینده مبهم کاریشان دو چندان شده است، چون به موازات بحران مالی حریری، آنها شاهد قطع کمک‌های خارجی و مسدود شدن بسیاری از آنها به دلیل تبدیل شدن لبنان به میدان ثانویه جنگ در منطقه است.

بحران مالی تنها جریان المستقبل و کارمندان آن را دربرنمی‌گیرد، بلکه دیگر رسانه‌ها و مطبوعات لبنان را نیز شامل می‌شود، روزنامه «النهار» از جمله این نشریات است که کارمندان آن یک سال است، حقوقی دریافت نکرده‌اند و مسئولان النهار در انتظار نتایج راهکار سعد الحریری برای رهایی از بحران مالی هستند تا آنها نیز به چنین راهکاری متوسل شوند.

موج فروش املاک نشریات لبنانی برای مقابله با بحران‌های مالی روزنامه «السفیر» را نیز شامل می‌شود و این موضوعی است که طلال سلمان، مالک و ناشر این روزنامه به آن اشاراتی داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس