سردار مهری گفت :در 4 ماهه اول سال 95، شاهد افزایش 17 درصدی تعداد دستگیر شدگان در فرودگاه های کشور بوده ایم.

به گزارش مشرق، سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در نشست خبری که امروز (سه شنبه) در ساختمان پلیس فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار داشت : پلیس فرودگاه در راستای وظایف خود در حوزه پیشگیری از وقوع جرایمی همچون مبارزه با قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر در 56 فرودگاه در سرتاسر کشور مستقر شده است.
 
وی گفت: مواد مکشوفه در 4 ماهه اول امسال نسبت به آمار مشابه در سال گذشته با افزایش 10 درصدی مواجه شده است.
 
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور افزود: تعداد دستگیر شدگان نیز در 4 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، با افزایش 17 درصدی روبرو بوده است.
 
سردار مهری در خصوص کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه اول امسال بیان داشت: 84درصد از کل مواد مخدر مکشوفه تریاک، 7درصد شیره تریاک و 6درصد آن شیشه بوده که توسط پلیس فرودگاه‌های کشور کشف شده است.

وی افزود: 11درصد کشفیات ما در محموله‌های پستی افزایش یافته است که این نشان از سخت‌گیری و دقت پلیس در حوزه مسافری و اقدام قاچاقچیان در متمرکز کردن قاچاق خود به سمت محموله‌های پستی دارد، چراکه از نظر آنها احتمال دستگیری در این نوع از قاچاق کمتر است.

سردار مهری تاکید کرد: قاچاقچیان باید بدانند که پلیس در تمامی حوزه‌ها، مخصوصا محموله‌های پستی دقت نظر و حضور بیشتری دارد.

فرمانده فرودگاه‌های کشور در خصوص متلاشی شدن باند بین‌المللی در فرودگاه امام گفت: 7نفر از اعضای باندی که اقدام به جاسازی مواد مخدر در دستگاه گرمکن کرده‌ بودند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در دستگاه گرمکن 20کیلو گرم مواد به مقصد استرالیا جاسازی شده بود که بعد از مشکوک شدن سگ‌های موادیاب، بررسی و کشف مواد، اعضای باند همگی دستگیر و محلی که اقدام به جاسازی کرده‌ بودند نیز پلمپ شد.

سردار مهری در مورد یکی  از کشفیات پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، بیان داشت :شخصی که مسافر لندن بود با جاساز کردن 5 و نیم کیلو شیشه و یک و نیم کیلو شیره تریاک به طرز ماهرانه در جداره کیف لپ تاب، توسط پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر شد.

وی ادامه داد: مسافر دیگری به مقصد شرق آسیا با جاساز کردن 4 کیلو گرم مواد مخدر و شیشه در کارتن برنج در ابتدای امسال با هوشیاری دستگیر و مواد مکشوفه مذکور نیز ضبط شد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان پلیس فرودگاه همین جا به همه افرادی که سعی در مخدوش کردن چهره نظام جمهوری اسلامی در اذهان بین المللي و جهان دارند و می خواهند کشورمان را به عنوان چهره متخلف نشان دهند، با صراحت اعلام می کنیم که پلیس چه در بخش مسافری و چه انبار بار با چشمان تیز بین همه آنها را زیر نظر دارد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور تاکید کرد: چه در پرواز های داخلی و چه خارجی، هیچ باری بدون کنترل پلیس وارد هواپیما نشده و به هیچ وجه مسیر فرودگاه های ایران را امن فرض نکنند، چرا که مسیر های داخلی ایران را ناامن کرده ايم.

سردار مهری در خصوص بار هایی که به عنوان امانت به مسافران سپرده می شود، گفت :مسافران به خارج از کشور به هیچ عنوان باری را به عنوان امانت قبول نکنند.

وی ادامه داد: ممکن است اشیای ممنوعه، برخی از داروهای حاوی کدئین و یا دارو‌های گیاهی که شباهتی به مواد مخدر دارند در بارهای امانت آنها باشد که به دلیل محدودیت یا ممنوعیت در فرودگاه‌های مقصد، همچون کشورهای حوزه خلیج‌فارس مسافران را با مشکل مواجه کند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در خصوص دستگیری درحوزه مسافری بیان داشت:‌ کاهش 48 درصدی دستگیری در حوزه مسافرین و افزایش 11درصدی کشفیات در بار انبار و محموله‌های پستی در 4ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از آمار مربوطه اقدامات پلیس در حوزه مسافری و محموله‌های پستی است.

وی ادامه داد: بسیاری از تخلفات از حوزه مسافری به بار منتقل شده که احتمال دستگیری در این بخش به گمان متخلفان کمتر است.

* کشفیات مواد مخدر در حوزه پروازهای داخلی

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در خصوص اقدامات پلیس در حوزه پروازهای داخلی در 4ماهه اول امسال گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در حوزه پروازهای داخلی 2برابر شده، از مردم خواهش می کنیم که اگر با مورد مشکوکی در حوزه فرودگاه مواجه می‌شوند، با شماره تلفن 61022695 تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند.

*  کشفیات قاچاق کالا با افزایش 2و نیم برابری مواجه شده است


سردار مهری با اشاره به نامگذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: در همین راستا نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام داده است، طوریکه کشفیات قاچاق کالا در 4 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 98 درصدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه کشفیات در 4ماهه امسال 233 درصد ( 2و نیم برابر) نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: در کشفیات قاچاق طلا با رشد 17 درصدی و در قاچاق ارز با افزایش 685 درصدی روبه‌‍رو بوده‌ایم.

سردار مهری در خصوص نحوه جاسازی‌های انجام شده در حوزه ارز و طلا بیان داشت: قاچاقچیان با جاسازی طلا و ارز در بسته‌های سوپ، لابه‌لای اوراق کتاب‌ها و ‌کاربن‌ها اقدام به قاچاق در این بخش می‌کنند.

وی افزود: قاچاقچیان در بیشتر موارد ارز، طلا و مواد مخدر را لابه‌لای کاربن‌‌ها با ادله عدم ناتوانی دستگاه‌های ایکس ری نسبت به جاسازی اشیای مذکور اقدام می‌کنند، در حالی که این طرز تفکر کاملا اشتباه است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه بیشترین کشفیات در فرودگاه‌ های امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد انجام می‌گیرد، گفت: حوزه فرودگاه امام خمینی(ره) به لحاظ داشتن پروازهای خارجی بیشترین کشفیات طلا و ارز را به خود اختصاص داده است.

سردار مهری در خصوص قاچاق پول رایج کشورمان گفت‌: از آنجایی که برابر قوانین و دستورالعمل‌های بانک مرکزی میزان خروج بیش از 5 میلیون ریال و 5هزار دلار از پول‌های رایج  کشورمان به خارج از کشور وجود ندارد، لذا مسافری که قصد سفر به کشور حوزه خلیج فارس داشته به دلیل جاساز کردن 500میلیون تومان ایران چک که قصد خروج آن را از کشور داشته، در فرودگاه امام دستگیر شد.

وی در خصوص میزان خروج متعارف طلا از کشور نیز گفت:‌ مقدار مجاز طلا برای خروج از کشور 150گرم و متعارف زیورآلاتی است که خانم‌ها استفاده می‌کنند، اما بعضا مشاهد شده که برخی  زیورآلات نامتعارفی  را با خود حمل می‌کنند که با آنها نیز برخورد شده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور بیان داشت: افزایش 128 درصدی کشفیات در حوزه طلا، 69 درصدی در حوزه دلار، 2هزار و 436درصدی در قاچاق یورو، افزایش 100درصدی درهم امارات، 100درصدی وجه رایج کشورمان و افزایش 166 درصدی گوشی‌های تلفن همراه که از خارج کشور وارد شده بودند، بخشی از آمار کشفیات پلیس فرودگاه‌های کشور بوده است.

وی ادامه داد: افزایش 23هزار و 400درصدی کشفیات قاچاق تجهیزات پزشکی و دارویی، افزایش 358درصدی لوازم آرایشی، 265درصدی البسه که نسبت به سال قبل در حوزه قاچاق کالا افزایش چشمگیری داشته و افزایش 19درصدی قاچاق سیگار از دیگر اقدامات پلیس فرودگاه‌های کشور در 4ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در مجموع در حوزه قاچاق طلا، ارز و کالا با افزایش 234 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه بوده‌ایم، گفت: افزایش 60درصدی تعداد دستگیرشدگان و 73درصدی پرونده‌های تشکیل شده برای حوزه قاچاق کالا و ارز از دیگر نتایج ما در بخش فرودگاه‌ها محسوب می‌شود.

سردار مهری در خصوص کشف 21عدد ساعت رولکس در فرودگاه امام خمینی(ره) بیان داشت: مسافری که از فرانکفورت وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شده بود به دلیل به همراه داشتن 21 عدد ساعت رولکس با قیمت 350میلیون تومان دستگیر شد و شخص دیگری که اقدام به جاسازی طلا به وزن 3کیلو و 90گرم کرده با ارزشی بالغ بر 300میلیون تومان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر شد.

* کشف 700هزار درهم امارات در فرودگاه امام خمینی(ره)

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در خصوص قاچاق ارز گفت: فردی که قصد خروج 700هزار دلار درهم امارات به ارزش 6میلیارد و 580میلیون ریال از کشور را داشته در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) دستگیر شد.

وی ادامه داد: 120هزار دلار جاسازی شده به ارزش 420میلیون تومان نیز کشف و ضبط شد.
 
*افزایش 40 درصدی کشفیات در حوزه سرقت

سردار مهری در خصوص فعالیت پلیس فرودگاه ها در حوزه سرقت، گفت: سرقت اتومبیل، موتورسیکلت، بار مسافران و سرقت از غرفه های داخل فرودگاه 10 درصد کاهش و میزان کشفیات در این بخش با افزایش 40 درصدی مواجه شده است.

وی در خصوص دستگیری سارق نمازخانه فرودگاهها و بیمارستان های قلب شریعتی، خاتم الانبیا، ترمینال جنوب و مسجد حضرت رسول گفت: سارق مذکور در حین اقدام به سرقت در نمازخانه فرودگاه مهرآباد با تحت نظر گرفتن از طریق دوربین مدار بسته دستگیر و به 23 مورد از سرقتهای  خود از سایر نقاط تهران اعتراف کرد.

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور افزود: 40میلیون تومان از اقلام سرقت شده از جانب این فرد به همراه سایر اقلامی که در صندوق امانات یکی از بانکها گذاشته بود ،همگی ضبط شدند.

سردار مهری در خصوص دستگیری شخصی که اقدام به کلاهبرداری بالغ بر 7 میلیارد تومان کرده و 52 نفر شاکی در این باره داشته، افزود: این فرد با ارائه چندین مدرک جعلی به بانک های متعدد، خواستار دریافت دسته چک و تسهیلات شده و خودروی اپتیمای خود را به چندین نفر فروخته بود که در نهایت با دستگیری در فرودگاه امام روانه زندان شد.

وی تصریح کرد: در این بخش از سرقت، 13 نفر را در فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد دستگیر کرده ایم.

*کاهش سرقت بار مسافران

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور با بیان اینکه سال گذشته 18 نفر به سرقت از بار مسافران اعتراف کردند، افزود: آمار سرقت بار مسافران بسیار کاهش یافته است.

سردار مهری گفت: سرقت بار بین مسافران بیشتر بین خود آنها بوده است. 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس