کد خبر 618329
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: جواد نکونام هیچ مدرک مربیگری به ما ارائه نکرده است.

به گزارش مشرق، شرایط جدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مربیگری در لیگ قهرمانان اعلام کرد و همچنین حضور ناگهانی جواد نکونام به عنوان مربی تیم ملی در کنار کارلوس کی‌روش بهانه‌ای شد تا با دکتر محمد احسانی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دهیم:

گفته می‌شود علیرضا منصوریان و پورموسوی سرمربیان استقلال خوزستان و استقلال مدرک مربیگری PRO را برای لیگ قهرمانان آسیا ندارند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به ما اعلام نکرده که مربیانی که باید در لیگ قهرمانان آسیا مربیگری کنند باید م درک PRO را داشته باشند یا اینکه ثبت‌نام در این کلاس‌ها هم به معنای داشتن این مدرک مربیگری است. علیرضا منصوریان در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده است.

به هر حال ثبت‌نام در دوره مربیگری با اخذ آن مدرک مربیگری متفاوت است.
بله دقیقا درست است اما واقعیت آن است که ما می‌خواستیم کلاس مربیگری حرفه‌ای را در پیش‌فصل لیگ برتر برگزار کنیم اما مدرسی که AFC برای ما فرستاده بود مدرس درجه اول و ممتازی نبود و ما او را قبول نکردیم. به AFC اعلام کردیم باید مدرسی اروپایی از آلمان یا انگلیس برای مربیان حرفه‌ای ما اعزام کنند و ما مدرس آسیایی را نپذیرفتیم زیرا آن را در سطح مربیان خودمان نمی‌دانستیم.

چرا مدرس ممتازی برای مربیان حرفه‌ای ما انتخاب نشده بود؟
اندی راکسپورت مدیر بخش آموزش AFC نیز که اهل اسکاتلند است و خیلی به فوتبال ایران و‌ آسیا اشراف دقیق ندارد. بعد از آنکه آنها یک مدرس آسیایی برای ما انتخاب کردند و ما آن را نپذیرفتیم AFC یک مدرس هلندی را برای ما انتخاب کرد که او هم به عربستان رفت و چون با فدراسیون این کشور قرارداد امضا کرد دیگر نتوانست به ایران بیاید. ما از مدیر آموزش آسیا خواسته‌ایم که یک مدرس آلمانی و انگلیسی را برای ما اعزام کنند که احتمالا در اوایل سال 2017 این مدرس به کشور ما خواهد آمد و ما کلاس مربیگری را در تعطیلات نیم‌فصل تلاش می‌کنیم که برگزار کنیم. البته ما از رئیس آموزش AFC هم دعوت کرده‌ایم که به ایران بیاید.

جواد نکونام به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد، آیا او مدرک مربیگری دارد؟
نکونام هنوز مدرک مربیگری به ما ارائه نکرده است. نمی‌دانم شاید کی‌روش از انتخاب افرادی مثل علی کریمی و جواد نکونام به عنوان مربی تیم ملی اهداف دیگری را دنبال می‌کند. من که در فکر کی‌روش نیستم شاید هم نکونام در اسپانیا مدرک مربیگری گرفته باشد.

شما زمان انتخاب علی کریمی هم به این مسئله که او مدرک مربیگری ندارد واکنش نشان دادید و مورد هجمه هم قرار گرفتید.

نکونام، کریمی و ... از بزرگان و اسطوره‌های فوتبال ما هستند. چه بهتر است که چنین افرادی مدارک مربیگری را بگیرند و به خصوص اینکه اگر بتوانند در خارج از ایران و در اروپا مدرک مربیگری بگیرند کار بسیار ارزنده‌ای کردند زیرا سطح کلاس‌های مربیگری در اروپا با ایران قابل مقایسه نیست. این افراد هم زبان بلد هستند هم چهره‌های شناخته‌شده‌ای در فوتبال اروپا هستند.

شما به کی‌روش اعلام نکرده‌اید که نکونام یا کریمی مدرک مربیگری نداشتند؟
این مسئله ارتباطی به ما ندارد. ما بخش آموزش هستیم. مربی تیم ملی هم فعالیت خودش را انجام می‌دهد و ما هم فعالیت خودمان را داریم. ما نباید با کی‌روش صحبت کنیم. دقیقا مثل این می‌ماند که دانشگاه‌ها کار آموزشی می‌کنند و اگر فردی در جایی استخدام شد دیگر به دانشگاه ارتباطی پیدا نمی‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس