نیروهای پیشمرگه کُرد با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش، از روز گذشته عملیات گسترده‌ای را به سمت مسیرهای مواصلاتی اربیل به موصل آغاز کرده‌اند و امروز نیز آن را ادامه می‌دهند.

 به گزارش مشرق، نیروهای مسلح کردستان عراق (پیشمرگه) از روز گذشته (یکشنبه) با نظارت مستقیم «مسعود بارزانی» (رئیس منطقه کردستان) و با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش، عملیات وسیعی را در مناطق مواصلاتی بین اربیل و موصل آغاز کرده‌اند.

این عملیات در دو محور اصلی الکویر - مخمور و «الخازر» امروز (دوشنبه) امروز نیز ادامه یافت. روز گذشته اعلام شده بود که هدف از این عملیات آزادسازی 10 روستا در این محور و تثبیت مواضع برای محاصره کامل موصل است.

به نوشته منابع خبری کردستان عراق، نیروهای پیشمرگه تاکنون 20 کیلومتر در عمق محور الکویر و الخازر که 120 کیلومتر مربع مساحت را شامل می‌شود، پیشروی کرده‌اند.

همچنین آنها مسیر مهم منطقه «الحمدانیه» به روستای «قرقشه» در جنوب شرق استان نینوی را نیز امن کرده‌اند و تاکنون توانسته‌اند هشت روستا را آزاد کنند و در حال حاضر برای آزادی سه روستای دیگر و رسیدن به ارتفاعات «کنهش» تلاش می‌کنند.

نیروهای کُرد سعی دارند تا از طرف شمال و شرق و جنوب شرقی موصل را محاصره کرده و نیروهای ارتش و دیگر نیروهای عراقی نیز تلاش می‌کنند از سمت جنوب و منطقه «القیاره» تروریست‌ها را در موصل محاصره کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس