رئیس ستاد اقامه نماز گفت: تمام مشکلات جامعه به‌ خاطر دوری از قرآن است.

حجت‌الاسلام قرائتی:مشکلات جامعه به‌ خاطر دوری از قرآن است

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسن قرائتی یکشنبه‌شب در همایش خیرین و حامیان توسعه فرهنگ قرآن کریم اظهار داشت: قرآن و دستورات قرآنی می‌تواند مشکلات جامعه را حل کند.

وی با انتقاد از افزایش سن ازدواج افزود: به عقیده من باید ازدواج در دوران پایان دبیرستان انجام گیرد و به دوران پس از دانشگاه موکول نشود.

این مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کرد: ما می‌خواهیم فتوکپی زندگی غربی باشیم و آمار طلاق بالا نرود.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: دخترانی که لیسانس می‌گیرند حاضر نیستند با کمتر از پروفسور ازدواج کنند.

قرائتی با بیان اینکه ازدواج باید آسان باشد، خاطرنشان کرد: حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هزاران شهرک بدون مسجد ساخته‌شده، یادآور شد: در منطقه محروم شیراز به همت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی مجموعه دارالقرآن بناشده که تکمیل آن همت خیرین را می‌طلبد.

این مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کرد: اگر مهر مرجعیت روی کارهای خیر باشد مراعات در آن بیشتر خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    آقای قرائتی! آیا اخیرا مراجع نظرشان را تغییر داده اند؟ آنها می گویند شرط صحت عقد دایم نیت مرد برای عقد و دادن مهریه و نفقه است. جوان دبیرستانی شغلش کجا بود و درآمدش از کجا است که بتواند نفقه بدهد؟ و اصلا ازدواجی که در آن مرد نیت دادن نفقه و مهریه را نداشته باشد و صرفا یک تشریفات صوری باشد کجایش منطبق با شرع است؟ آن حرفها مال زمانی بود که نوجوان 15 ساله در مزرعه خودش یک نیروی مولد اقتصادی بود و درآمد داشت. وقتی زندگی بشر را از مسیر طبیعی و سنتی منحرف کردید روشهای سنتی دیگر قابل اجرا نیست. مدرنیته در ذات خود ناگزیر از مبارزه با ازدواج است.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    مشکلات جامعه به خاطر مدیریت رانتی و آشنا بازیست حالا ملت صبح تا شب قرآن و نماز بخونن
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    منظور عمل به قرآن است والا وهابی ها خیلی بیشتر قرآن می خوانند.
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    به خاطر ابادانی دنیای دون همه گرفتار شدند گرفتار گناه
  • امین12 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    این حرف چیه میزنی ناشناس جان؟! صحبت جناب قرائتی کاملا بجا و صحیحه. درسته جوان دبیرستانی اگه ازدواج کنه اولش مشکل مالی داره ولی با حمایت خانواده ش کم کم میتونه روی پای خودش بایسته. گویا شما آیه32 سوره مبارکه نور را نشنیده ای که خداوند در اون به جوانان وعده استغنای مالی پس از ازدواج میدهد؟! «وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ»
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    کاش جوانان به توصیه های جناب قرائتی عمل میکردن. ساده و بی تشریفات ازدواج میکردن و از مشکلات مالی اوایل ازدواج که طبیعیه نمیترسیدن.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    به امین 12 بحث مشکل مالی نیست. بحث نفقه است. قرار نیست نفقه زن را پدر شوهر بدهد! دقت کنید که فقیر غیر از بیکار است. فقیر کسی است که حداقل یک نان در روز در می آورد که بتواند با همسرش نصف کند. اما بیکار کسی است که هیچ راه درآمدی ندارد و خودش نفقه بگیر است حتی اگر پدرش میلیاردر باشد. به چنین کسی ازدواج دایم نمی رسد. لهذا حتی یک روایت هم وجود ندارد که رسول الله صلی الله علیه و آله و عترتش علیهم السلام جوان بیکار را تشویق به ازدواج کرده باشند. همیشه اول می پرسیدند کارش چیست و بعد می گفتند ازدواج کرده یا نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس