کد خبر 617559
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نسبت به خرید وفروش طلای تقلبی در شبکه‌های مجازی هشدار داد و گفت: سوء استفاده‌گران طلای غیراستاندارد و بدلیجات آب طلا ریخته شده را به جای طلا می‌فروشند.

به گزارش مشرق، محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر نسبت به خرید و فروش طلای تقلبی در شبکه های مجازی هشدار داد و گفت: اخیرا در شبکه های مجازی خرید و فروش طلا صورت می گیرد، طبق بررسی های صورت گرفته توسط اتحادیه، این ها طلا نیستند و بدلیجاتی هستند که به اسم طلا فروخته خرید و فروش می شوند و یا اینکه بعضا دارای عیار استاندارد نیستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه برخی ها با سوء استفاده نسبت به خرید وفروش اینچنینی اقدام می کنند، افزود: بعضا نیز دیده شده که بر روی بدلیجات آب طلا می ریزند و آن را به اسم طلا خرید و فروش می کنند.

وی به مواردی از شکایت های مطرح شده به اتحادیه در این باره خبرداد و تصریح کرد: کسانی که در فضای مجازی نسبت به خرید و فروش طلا اقدام می کنند آسم و آدرسی ندارند و فاقد فاکتور رسمی فروش هستند و بنابراین این نوع فعالیت غیرمجاز و غیرقانونی قابل پیگیری است.

کشتی آرای با تاکید بر اینکه اتحادیه طلا و جواهر برای هیچ شخصی مجوز برای خرید و فروش طلا در فضای مجازی صادر نکرده است، عنوان کرد: این سوء استفاده گران قابل تعقیب هستند.

نوسانات قیمت سکه و طلا طبیعی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود نوسانات قیمتی بازار طلا و سکه در روزهای اخیر را طبیعی ذکر و بیان کرد:  با توجه به اتفاقات اقتصادی در حوزه های مختلف و اقتصاد جهانی، قیمت طلا در بازارهای جهانی هم دچار نوساناتی می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: بازار ایران در فصل رونق اقتصادی و تعطیلات تابستانی قرار داریم و از مهر ماه و شروع فصل پائیز، ماه های محرم و صفر هم آغاز می شود، بنابراین بسیاری از مراسم از جمله ازدواج تا آن زمان برگزار می شود.  

وی گفت: در حال حاضر یک رونق نسبی در برخی از بخش های اقتصادی از جمله طلا و سکه بوجود آمده و داد و ستدها بهبود یافته است. در عین حال نوسانات قیمت سکه و طلا طبیعی است و جزء لاینفک این بازار محسوب می شود و بنابراین مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

کشتی آرای چند عامل را برای ایجاد نوسان قیمتی در بازار جهانی طلا ذکر و بیان کرد: معمولا در روزهای پایانی تابستان معاملات نفتی بیشتر می شود و این امر بر روی قیمت طلا تاثیرگذار است. شاخص های اقتصادی که به صورت هفتگی اعلام می شود گاهی مثبت است و این امر بر روی قیمت طلا تاثیر می گذارد.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت اقتصاد جهانی بر اساس شاخص های اعلامی روند بهبودی را نشان دهد، قیمت طلا کاهش می یابد. اما با افزایش بحران های اقتصادی جهانی و اتفاقات چند ماه اخیر از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و کودتای نافرجام در ترکیه و غیره نوسانات قیمت ها در بازارهای جهانی بیشتر شده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس