کد خبر 617522
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

انتخاباتی در زیر مجموعه ستاد وزارت آموزش و پرورش در شرف انجام است که تخلفاتی را با خود به همراه دارد.

به گزارش مشرق،  انتخابات رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی که این روزها به تعویق هم افتاده، به نظر با تخلفاتی همراه است.
 
در ابتدا قرار بود مجمع عمومی و انتخاباتی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به منظور انتخاب رئیس این فدراسیون در تاریخ دوم مردادماه 1395 برگزار شود که گفته شد به دلیل تقارن با برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در تابستان به تعویق می‌افتد.
 
البته این به تعویق افتادن در شرایطی رخ می‌دهد که از ماه‌ها قبل مشخص بود که این تقارن وجود دارد و اینکه چرا همان ماه‌ها قبل، این تاریخ تغییر نکرد هم جای سوال دارد.
 انتخابات با چاشنی تخلف در آموزش و پرورش +مستندات
اطلاعیه ثبت نام کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور که توسط خود فدراسیون تهیه و تدوین شده و به صورت اختصاصی برای این انتخابات فراهم شده در ذیل آمده است.
 
اما در این مجال تغییر در زمان برگزاری به عنوان نکته اصلی تلقی نمی‌شود و شرایطی که برای ثبت نام کاندیداها در نظر گرفته شده جای سوال اصلی است.
 انتخابات با چاشنی تخلف در آموزش و پرورش +مستندات
مطابق آیین‌نامه تشکیل مجامع عمومی فدراسیون‌ها برای انتخاب رشته رئیس فدراسیون که توسط سازمان تربیت بدنی در سال‌ها پیش تهیه شد و اکنون نیز تمامی انتخابات فدراسیون‌های ورزشی بر مبنای آن انجام می‌شود، شرایط ثبت نام کامل و واضح قید شده است و تمام فدراسیون‌ها موظف به رعایت اصول مندرج در آن هستند.
 
اما فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور که به عنوان یکی از فدراسیون‌هایی که باید از قوانین و آیین نامه مربوط به برگزاری مجامع عمومی تبعیت کند، تخلفی در خصوص شرایط ثبت نام افراد در پست ریاست این فدراسیون داشته است.
 انتخابات با چاشنی تخلف در آموزش و پرورش +مستندات
معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور را زیر مجموعه خود دارد با انتشار «اطلاعیه ثبت نام کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور» از علاقه‌مندان احراز پست ریاست این فدراسیون خواست تا 22 خردادماه 1395 مدارک خود را به دبیرخانه این فدراسیون تحویل دهند.
 
  انتخابات با چاشنی تخلف در آموزش و پرورش +مستندات
 
نکته اصلی موضوع این است که چرا برای انتخابات و برگزاری مجمع یک فدراسیون باید شرایط جدید و مطابق با میل یک سازمان نوشته شود؟
 
چرا حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز به فوق لیسانس تغییر کرده است؟
 انتخابات با چاشنی تخلف در آموزش و پرورش +مستندات
مگر مجامع فدراسیون‌های ورزشی نباید از آیین نامه‌هایی که قبلا تهیه و تصویب شده و اکنون تمام فدراسیون‌ها از آن تبعیت می‌کنند، پیروی کند؟
 
مگر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور به تأیید وزارت ورزش و جوانان نرسیده است؟ وقتی این اتفاق رخ داده و به عنوان یک فدراسیون قانونی محسوب می‌شود باید از آیین نامه‌ها و مقررات موجود ورزش کشور هم تبعیت کند.
 
در شرایط اختصاصی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نوشته شده آمده است:
 
«نیروی رسمی و شاغل در حوزه تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش»
 
«دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی»
 
«دارای حسن شهرت و سوابق موفق مدیریتی در حوزه تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی»
 
«دارا بودن حداقل پنج سال سابقه مدیریت اجرایی و اداری در حوزه‌های تربیت بدنی و ورزش در سطح استان و کشور»
 
«سابقه در پست رئیس اداره، معاون مدیر کل، مدیر کل و بالاتر»
 
«سابقه ریاست در هیأت‌های ورزشی استان و رئیس انجمن ورزش دانش‌آموزی کشور»
 
«سابقه ریاست یا نایب رئیسی و یا دبیر فدراسیون»
 
به گزارش فارس، به عنوان نمونه در آیین نامه تشکیل مجمع عمومی فدراسیون‌ها برای انتخاب رئیس فدراسیون حداقل مدرک تحصیلی لیسانس قید شده است که در آیین نامه جدیدی که توسط فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تهیه شده، این حداقل مدرک به فوق لیسانس تسری یافته است.
 
به طور کلی تهیه و تدوین شرایط اختصاصی برای احراز پست ریاست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی مطابق آیین نامه تشکیل مجمع عمومی فدراسیون‌ها برای انتخاب رئیس فدراسیون نیست و به نوعی تخلف از سوی تربیت بدنی آموزش و پرورش و یا فدراسیون مربوطه است.
 
با تمام این تفاسیر ثبت نام نفرات مختلف برای احراز پست ریاست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به نوعی غیرقانونی بوده و به نظر دستگاه نظارتی که وزارت ورزش و جوانان و یا وزارت آموزش و پرورش به این موضوع باید ورود کند.
 
امیدواریم با رفع مشکلات مربوط به آیین نامه تشکیل مجمع عمومی این فدراسیون و ثبت نام مطابق مقررات و قوانین موجود انتخاباتی سالم و به دور از حواشی در این فدراسیون برگزار شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس