باید دید پس از برپایی اردوی آمادگی تیم ملی در ایتالیا اضافه شدن لژیونرهای شاغل در اروپا کدامیک از نفرات دعوت شده شانس ماندن در لیست نهایی تیم ملی را از دست نخواهند داد.

چه کسانی چشم کی روش را گرفتند؟سرویس ورزش مشرق - تیم ملی فوتبال ۱۸ روز دیگر اولین دیدار از مرحله دوم رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه را با میزبانی از تیم قطر پشت سر خواهد گذاشت. به همین دلیل هم کارلوس کی‌روش پرتغالی با فاکتورگرفتن از نام لژیونرهای سرشناس حاضر در فوتبال اروپا نام ۲۵ بازیکن شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ ستارگان قطر را برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی ایران اعلام کرد.

نفرات مد نظر کی روش از روز گذشته پای به اردو گذاشته اند تا پیش از دیدار با قطر و البته چین؛ مسافر ایتالیا شوند. کی روش قصد دارد شرایط نهایی نفرات فعلی را در اردوی ایتالیا بسنجد تا با استفاده از توانایی های لژیونرهای اروپایی بهترین تیم را وارد میدان حساس رقابتهای انتخابی نماید.

۳+۱ غایب
سرمربی تیم ملی پیش از این ۲۰ خردادماه ۳۸ بازیکن را برای برپایی  اردو در ارمنستان فرا خوانده بود. نفراتی که در میانشان اسامی بختیار رحمانی؛دانیال ماهینی؛خسروحیدری و محمد حسین کنعانی زادگان هم دیده می شد.

بختیار رحمانی پیش از این به واسطه نمایش قابل قبول خود کنار تراکتورسازان توجه کی روش را جلب کرده بود با این حال اوضاع نه چندان روبراه تیم جدید بختیار – استقلال – سبب شده تا این بار این هافبک خوش تکنیک درب ورودی اردوی تیم ملی را گم کند.

دومین غایب اردوی جدید دانیال ماهینی است. مدافعی آینده دار که با استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر ایران شد. دانیال هم به دلیل مصدومیت سه بازی اول فصل را از دست داد تا کارلوس بی خیال دعوت از او شود. جالب اینکه ماهینی بالاخره در هفته چهارم رقابتها شرایط بازی را پیدا کرد تا ۹۰ دقیقه برابر نفت به میدان برود. هر چند که این نمایش برای جلب نظر کی روش کافی نبود.

دیگر به  جا مانده بزرگ از لیست قبلی بازیکنان شاغل در لیگ برتر محمد حسین کنعانی زادگان است. مدافع این فصل استقلال که به حرف و حدیث فراوان آبی پوش شد با این حال اول چند اشتباه کوچک بزرگ در تیم علی منصور آغاز فصل جدید را برایش تلخ کرد و بعد هم مصدومیتی شدید او را از مستطیل سبز دور نمود.

و آخرین غایب سرشناس می تواند خسرو حیدری باشد. هافبک مدافع باتجربه استقلال که پس از مدتها به لیست آخر تیم ملی رسید اما در فاصله کوتاه ایجاد شده مجددا از چشم کی روش افتاد. در واقع می شد انتظار داشت تا خسرو با توجه به آمادگی اخیرش دوباره به اردو فراخوانده شود اما این اتفاق نیفتاد.

خسرو در ۳ دیدار از چهار مسابقه این فصل استقلال حضوری ۹۰ دقیقه ای داشت و انصافا از معدو بازیکنان آماده تیم منصوریان بود. این هافبک مدافع که توانایی بازی کردن در میانه میدان را هم دارد در ایستگاه یوم لیگ هم ۸۱ دقیقه برابر نفت آبادان به میدان آمد. خسرو در تقابل با استقلال خوزستان نیز موفق به ارسال یک پاس گل شد با این حال نتیجه نگرفتن آبی ها در دیدار های فصل اخیر عاملی شد تا حیری هم کمتر به چشم بیاید.

حال باید دید پس از برپایی اردوی آمادگی تیم ملی در ایتالیا اضافه شدن لژیونرهای شاغل در اروپا کدامیک از نفرات دعوت شده شانس ماندن در لیست نهایی تیم ملی را از دست نخواهند داد.

تیم ملی ایران پنجشنبه ۱۱ شهریورماه در نخستین دیدار مرحله گروهی میزبان تیم ملی قطر است و سپس سه شنبه ۱۶ شهریورماه به دیدار میزبانش چین خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس