نماینده مردم زابل و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، جزئیات سوالات نمایندگان این استان ها از وزرای کشور و امور خارجه را تشریح کردند.

به گزارش مشرق، سه‌شنبه هفته جاری وزیر کشور برای پاسخ به سوال مجمع نمایندگان کرمانشاه و وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوال نمایندگان زابل و زاهدان در کمیسیون امنیت ملی حضور خواهند یافت.

احمد علی کیخا نماینده زابل در مجلس در این خصوص گفت: سئوال ما از وزیر امور خارجه در مورد استراتژی دولت در برخورد با افغانستان در مورد آب هیرمند است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه گفت: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی آقای شهریاری نماینده مردم زاهدان در این خصوص از وزیر امور خارجه سوال کرد.

کیخا ادامه داد: اقتصاد منطقه زابل و زاهدان به شدت به آب هیرمند و آب افغانستان گره خورده است و خشکسالی های پی در پی و بسته شدن آب افغانستان، موجب فقر گسترده و مهاجرت مردم شده است.

همچنین حسن سلیمانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، در خصوص سوال مجمع نمایندگان این استان از وزیر کشور گفت: این سئوال در مورد امنیت مرزهای غربی کشور با توجه به حمله تروریستی به نماینده اسلام آباد غرب در منطقه ریجاب است.

 چندی پیش یک گروه از مسئولان استان کرمانشاه از جمله فرماندار دالاهو و حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در منطقه "ریجاب" دالاهو هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفتند. در این حادثه راننده فرماندار و رئیس شبکه دامپزشکی اسلام آباد غرب به شهادت رسیدند و فرماندار، نماینده مجلس و مدیرکل شیلات استان مجروح شدند.

عوامل این حادثه، اتومبیل حامل مسئولان را به رگبار بسته و سپس خودروی خود را به آتش کشیده و متواری شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمدخواجوند ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    راستش را بخواهيد جناب ظريف فرصت پاسخ گويي به اين مسائل راندارد ايشان سرشان بدجوري به برجام بند است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس