مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از کمک ۸۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته مردم ایران برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش مشرق، مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از کمک ۸۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته مردم ایران برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: برای سال جاری پیش بینی رشد چشم گیر این کمک ها را داریم.

حبیب الله دهمرده در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان در مصلای این شهر ضمن بیان اینکه گروه های تروریستی و خصوصا داعش از عظمت مسلمانان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی هراس دارند، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) به مسلمانان و نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت بخشیده اند.

وی با اشاره به این مطلب که مردمی بودن همایش بزرگ اربعین حسینی باید حفظ شود، بیان داشت: حج را آل سعود برگزار می کند اما در حج هر ساله شاهد اتفاقاتی تلخ هستیم اما خوشبختانه در آئین اربعین حسینی به لطف ائمه اطهار (ع) کوچکترین مشکلی با همکاری و همراهی مردم ایران و عراق روی نمی دهد.

مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات عالیات از برنامه ریزی این ستاد برای برگزاری هرچه باشکوه تر همایش راهپیمایی اربعین حسینی در ایران و عراق خبر داد و افزود: سال گذشته تعداد ایرانیان حاضر در این همایش قابل توجه بود و حدود یک میلیون نفر توسط این ستاد اسکان و تغذیه شدند که امسال خدمت رسانی به تعداد بیشتری از زائران در برنامه ستاد قرار دارد.

دهمرده با اشاره به تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین حسینی در راستای خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام بسیار حائز اهمیت است، گفت: برگزاری این راهپیمایی عظیم مانند هزاران  بمب اتم برای بد خواهان اسلام است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم کمک های نقدی مردم ایران به بازسازی و ساخت و سازها در قالب طرح های مختلف در عتبات عالیات به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برسد، گفت: سال گذشته مردم ۸۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات، به صورت نقدی کمک کردند.

مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات عالیات از اجرای ۱۵۰ طرح در قالب ساخت، نوسازی و بهسازی در نقاط مختلف عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران خبر داد و بیان داشت: ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف به مساحت ۲۲۰ مترمربع در کنار توسعه حرم حضرت امیرالمومنین(ع) که تا ۱۰ برابر وسعت می یابد، از مهمترین طرح ها است.

دهمرده بیان کرد: ساخت صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در کربلای معلی و توسعه حرم امام حسین(ع) به وسعت ۴۶ هزار مترمربع در چهار طبقه و همچنین در کاظمین ساخت صحن حضرت صاحب الزمان(عج) به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع و صحن امام رضا(ع) به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و در سامرا توسعه یک زیرزمین تا ۱۰ هزار مترمربع، دیگر طرح های قابل توجه در حال اجرا در عتبات عالیات توسط این ستاد است.

وی عنوان کرد: علاوه بر اجرای طرح های ساخت و نوسازی حرم و صحن ائمه اطهار(ع) در کشور عراق، ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران طرح های دیگری نیز مانند ساخت هتل و بیمارستانی در عراق و چند طرح در نقاطی مانند کوفه و مُسیّب را نیز در حال اجرا دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس