رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون به درجه تعالی اقتدار و شکوفایی رسیده است گفت: ایران مادامی که تابع محض ولایت فقیه است هیچگاه اسیر توطئه‌های استکباری نمی‌شود.

به گزارش مشرق،  آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در یادواره 29 شهید سرافراز منطقه لائی بخش هزارجریب شهرستان نکا و یادمان آیت‌الله محمدی لائینی در روستای ازرگ شهرستان نکا اظهار داشت: خداوند شاکرم که توفیق حضور در محفل نورانی یادواره شهدا برای بنده فراهم شده است.
 
وی افزود: توفیق حضور در جمع مردمی که یادگاران شهدا هستند امری ارزشمند است و حقیقت شهادت باید برای همگان به صورت واقعی تبیین شود.
 
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه حقیقت شهادت باید برای همگان به صورت واقعی تبیین شود، گفت: شهدا زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌گیرند و واقعیت این است مقام نزد خدا بودن شهدا به صورت واقعی هنوز برای آحاد جامعه مشخص نیست.
 
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه برخی از بندگان خدا رزق بی‌حساب از پروردگار می‌گیرند و این جایگاه فقط مختص شهداست، بیان کرد: شهید و شهادت او دارای اثرات متعددی برای خود و آحاد جامعه است و شهید با شهادت خود به عوامل الهی دسترسی پیدا می‌کند و برای اطرافیان خود برکات ایجاد می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه شهدا با شهادت خود به سمت حق روی می‌آورند و حیات جدیدی را تجربه می‌کنند یادآور شد: الگو شدن برای جامعه یکی از فضایل والایی است که نصیب هیچ فردی جز شهدا نمی‌شوند. الگوهای اخلاق، نقش بسیار مهمی در تحصیل فضائل اخلاقی و رشد کمال انسانی دارند و یکی از آثار وجودی شهدا این است که در فضای واقعی نشان می‌دهند که بر تمام حقایق فائق آمده و برای جاودانگی دست به هر اقدامی زدند.
 
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اثر بعدی شهید این است که در استقلال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم نقش دارد، گفت: اگر شهدا نبودند حفظ این مرز و بوم و استقلال امروز کشور معنا و مفهومی نداشت. ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و اقتدار این کشور در منطقه به برکت خون شهدا بوده است و سرمایه حقیقی امروز ما که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده مدیون خون شهدا هستیم. آنچه که امروز ایران را برجسته کرده توانمندی، اقتدار و خودنمایی این کشور است.
 
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اعلام اینکه امروز دشمنان ایران اذعان دارند که ایران اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند دلیل آن حفظ آرمان‌های ایثار و شهادت بوده است.آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که در اوایل انقلاب می‌توانند بساط انقلاب را بر هم چینند در این اهداف ناکام ماندند چرا که مجاهدت شهدا و خانواده آنان باعث شد تا خودباوری در بین آحاد جامعه ایجاد شده و مردم ایران در منطقه به عنوان نظامی که بر اساس آرمان‌های اخلاقی شکل گرفته اکنون در دنیا الگو شود.
 
وی با بیان اینکه الگوی بیداری اسلامی ایران در لبنان سبب شد تا اسرائیل از لبنان بیرون رانده شود، گفت: مجاهدت رزمندگان اسلام در جنگ 33 روزه که با تأسی از تفکر ارزشی و عاشورایی ملت ایران بوده برخواسته از تفکر ایثار و شهادت ملت ایران بوده است.
 
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اکنون تفکر شیعی اهل بیت در آفریقا رو به گسترش بوده و سعودی‌ها را نگران کرده است، بیان کرد: این اقتدار به وجود آمده برای ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل به واسطه ارزش‌های ایثار و شهادت ملت ایران بوده است.
 
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه سخن شهیدان با ملت در برهه کنونی این است که حافظ ارزش‌های اسلامی باشند، گفت: باید تابع محض ولایت فقیه باشیم و از شهدا و انقلاب تبعیت کنیم. نظام اسلامی ایران در چارچوب ارزش‌های دینی و الهی استوار بوده و با تأسی از منش ایثار و شهادت هیچگاه در مقابل توطئه‌های استکباری ناکام نخواهد ماند.
 
وی با بیان اینکه استکبار قصد داشت در فتنه 88 با ایجاد انقلاب مخملی آرمان‌های نظام اسلامی را از ما دور کند، خاطرنشان کرد: ملت ایران تو دهنی محکمی به توطئه‌های استکباری زده و با تبعیت محض از ولی‌امر مسلمین جهان ولایت‌پذیری و تبعیت از آرمان‌های شهادت را در خود تقویت کردند.
 
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه استکبار با ایجاد تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه ملت ایران قصد داشت ارزش‌های ولایت و شهادت را از ملت بگیرد گفت: خوشبختانه با تقویت تفکر الهی و ایثار و شهادت ملت ایران این توطئه استکبار نیز منکوب شده است و ایران اسلامی به برکت شهدا و ترویج این فرهنگ در منطقه روز به روز به اقتدار و شکوفایی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، نظامی و هسته‌ای دست یافته است.
 
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه شهدا به دنبال حیات واقعی بودند و به درجه رفیع الهی رسیدند، افزود: اگر می‌خواهیم به این آرمان شهدا دست یابیم باید به مفهوم واقعی به معانی قرآنی دلبستگی پیدا کرده و ولایت‌پذیری را در بین خود تقویت کنیم چرا که شهدا با خدای خود معامله کرده و تنها با تأسی از منش ولایت‌پذیری و ارزش‌های ولایت فقیه جاودانه شدند.
 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون به درجه تعالی اقتدار و شکوفایی رسیده است، عنوان کرد: ایران مادامی که تابع محض ولایت فقیه است هیچگاه اسیر توطئه‌های استکباری نمی‌شود.
 
رئیس قوه قضائیه با بیان خاطراتی از آیت‌الله محمدی لائینی گفت: این عالم وارسته نمونه بارزی از ولایت‌مداری بوده و مردم منطقه از وی خاطرات خوبی داشته‌اند.
 
وی افزود: والده و ابوی بنده آیت‌الله میرزاهاشم آملی در شخصیت این عالم ربانی نیز بیاناتی داشتند و بنابراین مردم مازندران قدردان علما باشند چرا که علمای ربانی شفعای امت خود هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس