ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با اعلام اینکه دو نظامی روسی در تیراندازی نیروهای اوکراین در مرز کریمه کشته شده اند، به این کشور هشدار داد که مسکو در این زمینه ساکت نمی ماند و واکنش لازم را نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق، روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در جریان عملیات نیروهای این کشور برای جلوگیری از ورود گروهی خرابکار به شبه جزیره کریمه، دو نظامی روسی در تیراندازی نیروهای اوکراینی کشته شد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان پوتین نوشت: در جریان اقدام نیروهای روسی برای جلوگیری از حمله های تروریستی در کریمه دو نظامی روسیه جان خود را از دست داده اند که نسبت به این مساله بی تفاوت نمی مانیم.

وی تلاش برای انجام اعمال خرابکارانه در کریمه را احمقانه و جنایتکارانه خود و گفت: سازمان های اطلاعاتی اوکراین با این اقدام ها می خواهند توجه افکار عمومی را نسبت به اوضاع داخلی این کشور منحرف کنند و به شیوه ترور روی آورده اند.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: دولت روسیه تمامی اقدام های لازم را برای تامین امنیت شبه جزیره کریمه، تاسیسات حیاتی و ساکنان آن انجام خواهد داد و از سوی دیگر آمریکا اگر خواهان حل مشکلات است، باید به دولت اوکراین فشار وارد کند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز به نقل از پوتین اعلام کرد که بازداشت گروهی از خرابکاران اوکراینی در کریمه نشان می دهد، برگزاری نشست گروه چهار نورماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان برای حل مسائل بی دلیل است.

سازمان امنیت فدرال روسیه امروز اعلام کرد که نیروهای مرزبانی این کشور توانسته اند در چهار روز گذشته مانع نفوذ چند گروه خرابکار مورد حمایت دولت اوکراین به کریمه شوند.

بنا به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه سه روز پیش گروهی از خرابکاران سازمان دهی شده از سوی اداره تجسسی وزارت دفاع اوکراین هنگام نفوذ به شبه جزیره کریمه در کناره دریای سیاه، ردیابی شدند.

در این واقعه که نزدیک شهر مرزی آرمیانسک کریمه رخ داد، نظامیان روسی در حال جلوگیری از ورود خرابکاران با آتش نیروهای اوکراینی که از نفربرهای زرهی استفاده می کردند، مواجه شدند که سبب مرگ دو نظامی روسیه شد.

در این گزارش آمده است: پس از پایان تیراندازی ها، ماموران امنیتی روسیه توانستند 20 بسته انفجاری به وزن 40 کیلوگرم، مقادیری مهمات و تجهیزات جنگی سبک و وسائل ویژه جاسوسی متعلق به گروهی که قصد نفوذ به خاک کریمه را داشتند کشف کنند.

از سال 2014 پس از سقوط دولت وقت اوکراین با روی کار آمدن حکومت جدید و درگیری شبه نظامیان در شرق این کشور با نیروهای دولتی که روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، کی یف و مسکو روابط پرتنشی دارند که به اعمال تحریم های ضد روسی گسترده غرب و همچنین اقدام متقابل مسکو منجر شده است.

جدایی شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه از اکراین و پیوستن آن به روسیه در سال 2014 توسط طرفداران این کشور براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، بزرگترین عامل افزایش تنش در روابط دو کشور بوده است.

این منطقه 25 هزار و 500 کیلومتری که اکنون دو میلیون و 413 هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار تاتار است، سال 1954 توسط نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور هدیه شده بود.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رامین ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    هدف اصلی اوکراین از کشتن سرباز های روسی می تواند به این دلیل باشد که روسیه امتیازات بیشتری از دولت ترکیه نگیرد. یعنی با شرایطی که برای ترکیه پیش آمده است، اردوغان راضی خواهد بود هر امتیازی را در مورد سوریه به روسیه بدهد. روسیه که در این شرایط با خیال راحت می توانست تصمیم گیری کند و امتیازات بیشتری را بگیرد، به دلیل شرایط اوکراین کمی ملایمتر رفتار خواهد کرد تا ترکیه را از دست ندهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس