کد خبر 615921
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

در حالی که نگرانی ها از مازاد عرضه نفت و فراورده های نفتی بر بازار سایه افکنده و امیدواری چندانی به نشست تولید کنندگان نفت وجود ندارد، قیمت نفت امروز کاهش داشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی نفت بر بازار سایه افکنده و در عین حال تحلیلگران انتظار ندارند نشست احتمالی تولید کنندگان برای تقویت قیمت ها نتیجه چندانی در پی داشته باشد، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 34 سنت، معادل 0.79 درصد کاهش به 42 دلار و 43 سنت رسید.

قیمت نفت برنت نیز با 36 سنت، معادل 0.8 درصد افت به 44 دلار و 62 سنت رسید.

تجار گفتند، بازارها تحت تاثیر مازاد عرضه نفت و فراورده های نفتی قرار دارد، در حالی که بعید است نشست تولید کنندگان نفتی موجب کاهش قابل توجه عرضه و تقاضا در بازار شود.

بانک ای ان زد روز چهارشنبه اعلام کرد: «قیمت نفت کاهش یافته و دور جدیدی از مذاکرات پیشنهادی در مورد فریز تولید در داخل نتوانسته سرمایه گذاران هیجان زده کند. گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره پیش بینی تولید نفت این کشور نیز بر بازار تاثیر گذاشته است. این اداره انتظار دارد تولید نفت آمریکا در سال 2017 به 8.31 میلیون بشکه در روز برسد که بیشتر از پیش بینی 8.2 میلیون بشکه ای صورت گرفته در ماه جولای است.»

ونزوئلا، یکی از اعضای اوپک در تلاش است تا حمایت اعضای بیشتری از اوپک را برای  نشستی در مورد محدود کردن تولید  جلب نماید.

وزیر نفت ونزوئلا اوایل این هفته گفت: «ما به شکلی فعالانه در حال پیگیری نشست تولید کنندگان هستیم. برآورد ما این است که این نشست در هفته های اینده ممکن است برگزار شود و تولید کنندگان عضو و غیرعضو اوپک بتوانند دور هم جمع شوند و ببینند چه سناریویی می توان برای فصل زمستان محتمل به نظر می رسد.»

تحلیلگران گفتند، انتظار ندارند چنین نشستی نتایج موفقی در پی داشته باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس