کد خبر 615859
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

روز چهارم سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با جابجایی و شکسته شدن چند رکورد پیگیری شد.

به گزارش مشرق، چهارمین روز از رقابتهای سی و یکمین دوره بازیهای المپیک سه شنبه با شکسته شدن رکورد های المپیک و جهان در رشته های وزنه برداری و تیراندازی و شنا ادامه یافت.  در رقابتهای روز چهارم ۶ رکورد جهان و المپیک جابجا شد که تمامی این رکوردها توسط آسیایی ها شکسته شد .

در رقابتهای این روز ژانگ ژینگزینگ تیرانداز زن چینی در ماده تپانچه ۲۵ متر با ثبت رکورد ۵۹۲ ضمن شکستن رکورد المپیک به مدال طلا رسید.

"وی دنگ" چینی در بخش وزنه برداری زنان و در دسته ۶۳ کیلوگرم با ثبت رکوردهای ۱۳۸ و ۲۵۳ کیلوگرم رکورد این رشته در وزنه برداری را جابجا کرد همچین وی در یکی دیگر از وزنه هایی که بالای سر برد در حرکت در حرکت یک ضرب و دو ضرب با ثبت رکوردهای ۱۴۷ و ۲۶۲ کیلوگرم رکورد جهان را شکست .

همین طور در ۲۰۰ متر شنای قورباغه هم نماینده ژاپن رکورد المپیک را شکست و به نام خود ثبت کرد.

هم اکنون در جدول این بازیها کاتینکا هوسزو بانوی شناگر مجارستان با سه طلا بهترین ورزشکار و طلایی ترین ورزشکار حاضر در مسابقات نام دارد. . . این شناگر اروپایی در چهارمین روز مسابقات با کسب نشان طلای سوم خود در ماده شنای مختلط انفرادی باعث شد تا همچنان کشورش در رده سوم مسابقات تکیه بزند.

مایلک فلیپس آمریکایی نیز در این روز دو مدال طلای دیگر را به جمع مدالهای خود در این رقابتها اضافه کرد. وی در این روز در مواد ۴ در ۲۰۰ متر تیمی و ۲۰۰ متر پروانه نشان طلا گرفت.

 یک ورزشکار زن امریکایی به نام کاتلین لدکلی تنها با ۱۹ سال سن یک نشان طلا در ۴۰۰ متر انفرادی و یک نشان نقره را همراه تیمش در ۴ در ۱۰۰ متر امدادی کسب کرده بود و در این روز هم موفق شد در ۲۰۰ متر آزاد مدال دوم طلای خود را کسب کند.

نیکولاس آستیر فرانسوی در رشته های سوارکاری مردان در بخش تیمی و انفرادی کشورش را صاحب نشان یک طلا و یک نقره کرد.

همین طور جانگ میشل ۳۴ ساله آلمانی هم دو مدال طلا و نقره را برای تیمش در رشته سوارکاری کسب کرد.  پس از این دو ورزشکار یانگ سان چینی در شنا هم با یک مدال طلا در ۲۰۰ متر و یک نقره در ۴۰۰ متر دو مدال را دراین رقابتها از آن خود کرده است. همین طور از کشورهای آسیایی دیگر کاسوکه هاگینو از ژاپن دو مدال طلا و برنز را در بخش مردان شنا از آن خود کرده است.

 سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس