اظهارات نامزد جمهوری‌خواهان در یک تجمع انتخاباتی در مورد حق حمل سلاح در آمریکا، به دستمایه‌ای تازه برای فشا رسانه‌ای علیه او تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه جمله‌ای را مطرح کرد که به نظر می‌رسد هدف از آن تشویق آمریکایی‌ها به تیراندازی به سمت «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها باشد.

به نوشته پایگاه «نیویورک دیلی نیوز»، ترامپ که در یک تجمع انتخاباتی در شهر «ویلمینگتون» ایالت کارولینای شمالی صحبت می‌کرد، گفت در صورتی که کلینتون به ریاست‌‌جمهوری برسد، می‌تواند با تغییر ترکیب قضات دیوان عالی آمریکا متمم دوم قانون اساسی، یعنی حق حمل آزادانه سلاح، را لغو کند. 

او بعد این هشدار، خطاب به حامیان حمل سلاح، گفت: «هیلاری می‌خواهد هر طور شده متمم دوم را حذف کند. اگر به جایی برسد که بتواند قضات را انتخاب کند، دیگر هیچ کاری نمی‌توانید بکنید. مگر اینکه، آدم‌‌های متمم دوم کاری کنند، نمی‌دانم.»

بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های آمریکایی عبارت «آدم‌های متمم دوم» را تشویق تلویحی تیراندازی به کلینتون تفسیر کرده‌اند. 

این اظهارات ترامپ با واکنش‌های منفی گسترده‌ای مواجه شده و موج تازه‌ای علیه این سرمایه‌دار نیویورکی به راه افتاده است.

«مایکل هایدن» رئیس سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در این رابطه گفته است: «اگر کسی خارج از آن سالن این حرف را زده بود، الان سرویس مخفی او را بازداشت کرده و داشت او را بازجویی می‌کرد.»

سرویس مخفی آمریکا، که وظیفه حفاظت از سیاستمداران ارشد این کشور را بر عهده دارد، اعلام کرده که در جریان صحبت‌های ترامپ قرار گرفته، اما قصد ندارد در این رابطه موضع‌گیری کند.

در پی این انتقادات، ستاد تبلیغاتی ترامپ بیانیه‌ای صادر و عنوان کرده است که از صحبت‌های نامزد جمهوری‌خواهان بد برداشت شده و او چنین منظوری نداشته است.

در این بیانیه آمده است: «او در مورد قدرت اتحاد صحبت کرد. اینکه آدم‌های متمم دوم چه روحیه فوق‌العاده‌ای دارند و تا چه حد متحد هستند و به همین دلیل قدرت سیاسی عظیمی دارند. آن‌ها امسال حضوری بی‌سابقه در انتخابات خواهند داشت و نه به هیلاری کلینتون، بلکه به دونالد ترامپ رأی خواهند داد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس