کد خبر 615541
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

در ادامه درگیری های جدید در شهر دیرالزور ساعتی پیش یک تروریست لیبیایی تبار عضو داعش علیه واضع نیروهای دولتی سوریه دست به حمله انتحاری زد.

گروه جهان مشرق- در ادامه درگیری های جدید در شهر دیرالزور ساعتی پیش یک تروریست لیبیایی تبار عضو داعش علیه واضع  نیروهای دولتی سوریه دست به حمله انتحاری زد.

انتحاری تبعه لیبی در دیرالزور سوریه+عکس

بنابر این گزارش، بخش رسانه ای داعش با انتشار تصاویری عامل این حمله را فردی لیبیایی تبار بنام مستعار "ابوهریره اللیبی" معرفی کرده که خودروی بمبگذاری شده خود را در نزدیکی مواضع نیروهای ارتش  و بسیج مردمی سوریه در اطراف فرودگاه نظامی شهر دیرالزور منفجر کرده است. دور جدید درگیری ها میان دو طرف از یک هفته پیش با هجوم گسترده داعش آغاز شده و همچنان بشدت ادامه دارد. لازم به ذکر است که هزاران غیرنظامی به همراه 7 هزار نظامی سوری از یکسال پیش در فرودگاه نظامی و جند محله شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه در محاصره تروریستهای تکفیری داعش قرار دارند. 

انتحاری تبعه لیبی در دیرالزور سوریه+عکس

منابع میدانی از وقوع قحطی گسترده در میان ساکنین این مناطق در پی ممانعت داعش از ورود و خروج مایحتاج حیاتی خبر داده اند. هر چند که هواپیماهای سوری و روسی بارها اقدام به پرتاب بسته های امدادی و تدارکاتی برای ساکنین این مناطق کرده اند اما با توجه به محدودیت های امدادرسانی هوایی همچنان خطر قحطی و مرگ ساکنین را بشدت تهدید می کند. استان دیرالزور از ابتدای بحران سوریه در سال 2011 تا کنون از کنترل دولت سوره خارج شده و از سال 2014 داعش آن را به اشغال خود دراورده اما کنترل فرودگاه نظامی و چندین محله اطراف آن همچنان در اختیار نیروهای دولتی سوریه قرار دارد.

انتحاری تبعه لیبی در دیرالزور سوریه+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس