در زمان ورود بازیگر فیلم‌های مستهجن به ایران، وزارت خارجه اعلام کرد قرار نبوده که «افراد آنچنانی» را بشناسند؛ اما اقامت سناتور همجنس‌باز در تهران نشان داد که این وزارت‌خانه حتی مسئولان سیاسی آمریکا را هم نمی‌شناسند.

سرویس جنگ نرم مشرق- روزهای آخر شهریورماه "جیم داباکیس" سناتور ایالت یوتا آمریکا که همجنس‌باز است، در گفت‌وگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که تابستان امسال به همراه شریک جنسی خود در قالب یک تور به ایران سفر کرده و به مدت 6 روز در شهرهای تهران و اصفهان بوده است. وی بیان کرده که ویزا را از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن گرفته است.

 

 
"جیم داباکیس" سناتور ایالت یوتا آمریکا در سال 2013 از "دوست پسر" خود به نام "استیفن جاستیزن" که بیش از 25 سال با او رابطه داشته، در یک پارتی در کلوبی ازدواج کرده است
 
{$sepehr_media_1782976_400_300}
 
جالب آن‌که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه هفته پیش در این رابطه اعلام کرد: «یک سناتور آمریکایی به همراه تعدادی از دوستان خود از طریق یک آژانس مسافرتی درخواست ویزا برای سفر به تهران می‌کند و این درخواست نیز روال عادی خود را طی می‌کند و این سفر به ایران انجام می‌شود؛ با توجه به این موضوع رسماً کسی با عنوان سناتور به ایران سفری نداشته و مذاکرات سیاسی انجام نداده است. ایشان در ظرفیت شخصی خودشان و به نام خودشان تقاضای ویزا کرده‌اند و ویزا از طریق آژانس توریستی و طی شدن پروسه‌های لازم داده شده است».
 
در واقع وزارت امورخارجه تایید کرده "جیم داباکیس" وارد ایران شده، اما این وزارت‌خانه متوجه این موضوع نشده که اولا، او یک سناتور آمریکایی است و در ثانی، وی به‌صورت علنی همجنس‌باز بوده که خبر و فیلم ازدواجش با یک مرد دیگر را رسانه‌ها نیز پوشش دادند. این اتفاق بار دیگر ضعف اطلاعاتی وزارت امورخارجه را بر روی افرادی که درخواست ورود به ایران می‌دهند را نشان می‌دهد.
 
 
  آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان «دیدار تابستانه سناتور ایالتی یوتا از ایران، جنجال برانگیز شده است» در رابطه با جزئیان این سفر با "جیم داباکیس" مصاحبه کرده است
 
اتفاقی که هرچند مدتی یک بار صورت می‌گیرد و خبر حضور فردی که جزو فعالان سیاسی و رسانه‌ای ضدایرانی یا فردی شهره به مفاسد اخلاقی است، در رسانه‌ها منتشر می‌شود و تازه وزارت امورخارجه بعد از خروج این افراد متوجه داستان می‌شود و دیگر کاری برای جلوگیری از تبعات منفی آن نمی‌تواند انجام دهد. از طرفی در کنار ضعف مشهود وزارت امورخارجه، معلوم نیست چرا نهادهای امنیتی به وظایف خود در این رابطه عمل نمی‌کنند؟
 
 
 
صفحات رسمی و شبکه‌های اجتماعی "جیم داباکیس" که او را به عنوان سناتور ایالت یوتا آمریکا معرفی کند، به راحتی در فضای مجازی قابل دسترسی است
 
 
 بیگانگی وزارت امورخارجه با "فضای مجازی"

 سناتور همجنس‌باز آمریکایی در حالی هدف نهایی سفرش را "افزایش روابط تجاری و فرصت‌های اقتصادی در ایران و همچنین مبادله کارشناسان و ایده‌های مناسب میان ایران و آمریکا" عنوان می‌کند که با اسم واقعی خود وارد ایران شده و با یک جستجوی ساده در "فضای مجازی" به راحتی می‌توان به هویت واقعی او پی برد؛ اما ظاهرا وزارت امورخارجه هنوز به چگونگی استفاده از "فضای مجازی" برای تکمیل روند بررسی افراد متقاضی ورود به ایران دست نیافته است.

هر حکومتی برای ورود اتباع بیگانه به داخل خاک خود، ملاحظاتی را با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشورش دارد و قوانین ورود اتباع بیگانه را با توجه به آن شرایط تعیین و تصویب می‌کند. با این که همیشه این امکان وجود داشته که افراد با نیت‌های متخاصم و تحت پوشش نامی غیر از هویت اصلی خود وارد کشورهای هدف شوند، اما بسیاری افراد نیز به دلیل اینکه در رسانه‌ها معروف نیستند، با نام اصلی سفر می‌کنند و اهداف رسمی و غیر رسمی خود را در کشور هدف دنبال می‌کنند.

اکنون در عصر حاضر به‌دلیل گستردگی فضای مجازی و حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی، این امکان بوجود آمده که اطلاعات خوبی از شخصیت، شغل، اعتقادات و در کل هویت افراد از شبکه‌های اجتماعی قبل از ورود به کشور بدست آورد. جمع‌آوری اطلاعات آشکار موضوعی است که وزارت امورخارجه ایران از آن بهره‌ای نمی‌برد، اما آمریکا بررسی اطلاعات شبکه‌های اجتماعی مربوط به متقاضیان ورود به این کشور را شروع کرده است.

 بررس شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ورود به ایران
 اکنون در عصر حاضر به‌دلیل گستردگی فضای مجازی و حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی، این امکان بوجود آمده که اطلاعات خوبی از شخصیت، شغل، اعتقادات و در کل هویت افراد از شبکه‌های اجتماعی قبل از ورود به کشور بدست آورد
 

بررسی شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ورود به آمریکا

دولت فدرال امریکا در اواخر ماه ژوئن پیشنهاد داده است که به فرم‌های تقاضای ویزای ورود به امریکا، موسوم به آی-94، و همچنین فرم آنلاین درخواست ویزا موسوم به «سیستم الکترونیکی مجوز سفر»(ای اس تی اِی) بندی اضافه شود که متقاضیان به طور داوطلبانه حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را هم معرفی کنند، که اجرای این پیشنهاد طبق استدلال دولت می‌تواند به ردیابی پیوندهای افراد با تروریزم کمک کند.

بازدیدکنندگانی که تحت برنامه معافیت ویزا به آمریکا سفر می‌کنند (برنامه‌ای که به شهروندان کشورهای مشخص اجازه سفر به آمریکا را بدون نیاز به ویزا تا سقف 90 روز می‌دهد)، نیازی به ارایه حساب‌های شبکه اجتماعی خود ندارند، به علاوه فرم‌ها قرار نیست از متقاضیان رمز عبور این حساب‌ها را مطالبه کند. ولی آژانس حفاظت مرزی و گمرکی(سی‌بی‌پی) که بانی ارایه این پیشنهاد است، در توضیح آن گفته که داشتن اطلاعات شبکه‌های اجتماعی کاربران، ابزارهای تحقیقاتی بیشتری در اختیار این آژانس قرار می‌دهد. در توضیح این پیشنهاد آمده است: «جمع‌آوری اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، روندهای تحقیقاتی موجود را ارتقاء می‌دهد و وضوح و شفافیت بیشتری به اطلاعات اداره امنیت سرزمینی(دی‌اچ‌اس) نسبت به فعالیت‌های نامطلوب احتمالی می‌بخشد».

بررس شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ورود به ایران 
 دولت فدرال امریکا پیشنهاد داده است که به فرم‌های تقاضای ویزای ورود به امریکا، بندی اضافه شود که متقاضیان به طور داوطلبانه حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را هم معرفی کنند

«وِرن بوکانان»، نماینده جمهوری‌خواه از فلوریدا، که از طراحان یکی از این لوایح است، می‌گوید: «افشای داوطلبانه برای هیچ کس ایمنی ایجاد نمی‌کند. اگر می‌خواهیم در جنگ دیجیتال برنده شویم، باید بررسی اجباری (شبک‌ های اجتماعی متقاضیان) در دستور کار قرار بگیرد».

گفتنی است که چند لایحه در کنگره آمریکا در انتظار بررسی است که طبق آن‌ها اطلاعات شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ورود به آمریکا باید به صورت اجباری توسط اداره امنیت سرزمینی اخذ شود. طبق یکی از این لوایح، اداره امنیت سرزمینی باید همه سوابق فعالیت‌های عمومی متقاضیان ویزا در اینترنت را شامل همه اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، به آژانس‌های مربوطه ارایه دهند.

اداره امنیت سرزمینی، می‌گوید که قرار نیست همیشه و برای تک تک متقاضیان ورود به آمریکا یا مهاجرت به آن، بررسی شبکه‌های اجتماعی انجام بگیرد، بلکه فهرستی از چندین وضعیت مختلف برای بررسی اطلاعات شبکه‌های اجتماعی تهیه شده که متقاضیان در این زمینه دسته‌بندی می‌شوند.

هم اکنون 4 طرح آزمایشی برای بررسی سوابق شبکه‌های اجتماعی متقاضیان در  اداره امنیت سرزمینی در حال اجراست. البته آژانس حفاظت مرزی و گمرکی قبلا هم سابقه بررسی فعالیت‌های متقاضیان ورود به آمریکا را در شبکه‌های مجازی داشته است. در سال 2012، دو بازدیدکننده به محض ورود به آمریکا بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. آن‌ها 12 ساعت بعد دیپورت شدند و عامل این قضیه هم توئیت‌هایی بود که یکی از این دو مسافر، پیش از سفر به امریکا به اشتراک گذاشته بود. «لِی وان برایان»، تبعه ایرلند و همراه بریتانیایی او، «امیلی بونتینگ»، وقتی در لس آنجلس از هواپیما پیاده شدند، توسط ماموران آژانس حفاظت مرزی و گمرکی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. برایان در یکی از توئیت‌های خود، یک هفته پیش از پرواز به آمریکا، گفته بود که می‌خواهد برود و "امریکا را نابود کند"(چیزی در مایه این که " بروم آمریکا و بترکانم!"). سه هفته قبل‌تر هم در توئیتی گفته بود که قصد دارد با همراهش به بلوار هالیوود برود و «مریلین مونرو»، هنرپیشه معروف آمریکایی را " از قبر بیرون بکشد." به دلیل همین دو توئیت آن دو را به آمریکا راه نداند.

بررس شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ورود به ایران 
 چند لایحه در کنگره آمریکا در انتظار بررسی است که طبق آن‌ها اطلاعات شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ورود به آمریکا باید به صورت اجباری توسط اداره امنیت سرزمینی اخذ شود
 

وزارت خارجه با استفاده از فضای مجازی مانع ورود افراد نفوذی شود

ایران یکی از کشورهایی است که به دلیل تخاصم غرب با این کشور، همیشه یکی از اهداف جمع‌آوری اطلاعات و نفوذ در حوزه‌های مختلف آن توسط کشورهای غربی بوده و برای این کار از غربی‌هایی که وارد ایران می‌شوند، استفاده می‌کنند. البته بعضی افرادی که به‌طور مستقیم از طرف سرویس‌های جاسوسی غربی به ایران می‌آیند، با هویت جعلی وارد می‌شوند اما بسیاری از غربی‌ها که رویکرد خصمانه نسبت به ایران دارند، مانند خبرنگاران رژیم صهیونیستی و یا آمریکایی، با هویت اصلی خود به خاک ایران پا می‌گذارند و متاسفانه وزارت امورخارجه ایران نیز موفق به شناسایی این نوع از افراد نمی‌شود.

وزارت امورخارجه ایران نیاز دارد تا با افتتاح یک مرکز منابع آشکار (Open Source Center) برای جمع‌آوری اطلاعات از روش‌ها و منابع آشکار گوناگون از جمله شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. وزارت امور خارجه می‌تواند با استفاده از این روش از ورود هر فرد مسئاله‌داری جلوگیری کند؛ وظیفه‌ای که در بند "و" ماده دوم قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران آمده است که اگر حضور خارجی در ایران "بملاحظه حفظ الصحه عمومی و یا عملیات منافی عفت صلاح نباشد"، باید از دادن ویزا خودداری کرد.

بررس شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ورود به ایران
وزارت امورخارجه ایران نیاز دارد تا با افتتاح یک مرکز منابع آشکار (Open Source Center) برای جمع‌آوری اطلاعات از روش‌ها و منابع آشکار گوناگون از جمله شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند 

کم نیستند نمونه‌هایی از ورود بعضی افراد به ایران که وزارت خارجه با یک جستجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی وی، به هویت ضدایرانی طرف پی‌ببرد و جلوی ورودشان به ایران را بگیرند. برای نمونه اندرو استایلز، یکی از خبرنگاران پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» (1)، که متخصص در امر اشاعه ایران‌هراسی است، پیش از نوروز 94 به ایران سفر کرده و به عنوان یک توریست از کشورمان دیدن کرده بود. یک نمونه دیگر "جرد کوهن" استراتژيست ديپلماسي ديجيتال آمريکا است (2) که چند سال پیش برای مصاحبه با رهبران مخالف دولت ايران و مقامات دولتي به ایران سفر کرده بود که توسط نيروهاي سپاه بازداشت شد.

"اورلی آزرلایی" خبرنگار روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آخرونوت" (3) سال گذشته با گذرنامه آمریکایی و با یک گروه توریستی به ایران آمد و در دو هفته اقامت در ایران، گزارش‌هایی نیز برای روزنامه اسرائيلی تهیه کرده بود. نمونه آخر از این دست از نفوذها نیز به ورود یک بازیگر فیلم‌های مستهجن غربی (4) برمی‌گردد که جنجال زیادی در ایران به پا کرد و وزارت امورخارجه اعلام کرد که قرار نبوده که همکارانش "افراد آنچنانی" را بشناسند!

بررس شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ورود به ایران
جمع‌آوری اطلاعات به‌ویژه از فضای مجازی برای افراد متقاضی ورود به ایران، یک ضرورت به حساب می‌آید که با این کار، به‌صورت چشمگیری از شمار افرادی که با ورودشان ممکن است به مصالح عمومی کشور آسیب بزنند، کاسته می‌شود

باتوجه به اینکه از سیاست‌های دولت پس از برجام، رونق گردشگری و ورود توریست خارجی است که از لحاظ اقتصادی نیز کار درستی محسوب می‌شود، لزوم راه‌اندازی مرکز منابع آشکار (Open Source Center) جهت جمع‌آوری اطلاعات به‌ویژه از فضای مجازی برای افراد متقاضی ورود به ایران، یک ضرورت به حساب می‌آید که با این کار، به‌صورت چشمگیری از شمار افرادی که با ورودشان ممکن است به مصالح عمومی کشور آسیب بزنند، کاسته و ضریب امنیت کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

پی‌نوشت:

(1) http://www.mashreghnews.ir/fa/news/402437
(2) http://www.mashreghnews.ir/fa/news/7500
(3) http://www.mashreghnews.ir/fa/news/406398
(4) http://www.mashreghnews.ir/fa/news/611635
 
منابع:
1. http://www.globalresearch.ca/us-homeland-security-dhs-may-soon-vet-social-media-accounts-before-granting-us-travel-visas/5533723
2. http://www.commondreams.org/news/2016/06/29/travel-alert-us-border-agents-want-know-what-youve-been-doing-social-media
3. http://www.theregister.co.uk/2016/06/27/us_customs_wants_travelers_to_hand_over_social_media_handles/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 45
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    گفته در اطلاعات روادید و گذرنامه قید کرده سناتور بوده! یعنی هیچکس به خودش زحمت نداده اسناد هویت این فرد رو بخونه! مسئولین و کارگزاران سفارت برچه مبنایی انتخاب شدند که حتی روخوانی انگلیسی هم بلد نبودند!!!
  • اشنا ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    اگر اینها هم مرد یا انسان هستند تاسف میخورم که اسم خود را مرد یا انسان بگذارم!
  • من من ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    ببخشید ولی یکم فقط یکم منطقی باشید! طرف سناتور ایالتیه!!! نه سناتور! از لحاظ اعتبار میشه یه چیز تو مایه های عضو شورای شهر خودمون .... امریکا 50 تا ایالت داره! و همگی سنا و مجلس و فرماندار و ... دارن... این بابا که مال یوتا هست! یعنی یه ایلت غیر مهم.... کلا فرد ناشناخته.... خود شما اگه مصاحبه ای با تگ ایران ازش چاپ نمی شد تا اخر عمرتون اسمی ازش نمیشنیدید! بماند که همجنس باز بودن یا نبودنش ربطی به سفر به ایران نداره... مگه چنینی قانونی داریم که کسی که اون مدلی کلا حق ورود به ایران رو نداره؟ انجام و افشا در ایران مجازات داره.... نمیدونم به نظرم منطقی نیومد هرکی وارده ایران میشه وضعیت فلانشم بررسی بشه.... در کل اینکه باید ورودی بهتر چک بشه و از موراد بیشتری بررسی بشه منطقیه... ولی اینکه یه سناتور ایلتی رو با لفظ سناتور ببرید توی تیتر مشخصا دروغ پردازیه...
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    ظاهرا یک نفر باید حتما باید عنوان جاسوس رو در درخواست خودش ذکر کنه تا این دوستان وزارت خارجه برن سوابقش رو چک کنند بابا لااقل یه بار اسم آدم ها رو تو گوگل سرچ کنید
  • علی ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    احتمالا اومده بودن ماه عسل
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    لیست سیاه چیزی است که حتی کشورک های نقطه ایی بی اهمیت هم دارند و با زیر فشار گذاشتن افراد حقیقی و حقوقی داخل لیست آن ها را مجبور به قبول کردن شرایط کشورشان برای خروج از لیست و برخورداری از شرایطی می کنند مواضع رسمی کشورشان را هم اعلام می کنند . شگفتا که ایران کشوری با این درجه از اهمیت جهانی به لحاظ مختلف و با این وسعت و جمعیت و ...و با این همه دشمن ندارد و بارها و بارها بازی می خورد و مسخره می شود و آسیب می بیند اهمال بس است این لیست سیاه را بشدت احتیاج داریم : 1. روحانی نماها : روحانیون !! پیرو شیعه انگلیسی مستقر در انگلیس ، افغانستان ، کویت و ... این ها سعی در اختلاف اندازی بین شیعه و سنی دارند سعی در انحراف در شیعه مثل قمه زنی دارند ایران باید رسما موضع خود را اعلام کند اسم این افراد را بر روی سایت وزارت امور خارجه در لیست سیاه قرار دهد ، اگر فلان روحانی نمای لندن نشین از غفلت استفاده کند و با ورود به ایران در قم عکس یادگاری بگیرد یا برنامه ظبط کند فاجعه را چطور جمع کنیم ؟؟؟ 2 . کانال ها : شبکه های تفرقه انداز ظاهرا مذهبی ، شبکه های منافقین ، سلطنت طلب ها ، تجزیه طلب ها ، شبکه های پخش سریال فیلم و محتواهای ضد فرهنگ اسلامی ایرانی ، شبکه های خبری ضد ایران و ایرانی که نفرت را در دستور کار دارند . 3 . سیاست مداران ، دیپلمات ها ، تجار ، نظامیان و وکلا و احزاب هر کجای دنیا که با نفرت و افسارگسیخته ضد منافع ایران و ایرانی اقدام می کنند . 4 . بازیگران مستهجن سینمایی مثل هالیوود و ... و پورنو هر کجای دنیا ، هنوز فاجعه ورود بازیگر معروف هالیوود به ایران و بازی این آقا در فیلم همجنس گرایانه م و ورود خانم بازیگر پورنو و ... زنده است . 5 . افراد فاسد معروف مثل همجنس بازهای معروف چه سیاست مدار چه ورزشکار چه هنرمند !!! و ... 6 . گروه ها و سازمان ها و ارتش های نظامی : مثلا آن ها سپاه را در لیست سیاه قرار دادند در حالیکه سپاه فقط از کشورش دفاع می کند در غیر اینصورت با کسی کاری ندارد چرا ما نباید ارتش آمریکا را داخل لیست سیاه بگذاریم در صورتی که همین ارتش آمریکا بارها مردم بی گناه سراسر جهان را به خاک و خون کشیده ایرباس ما را زد و .. بارها ارتش عراق را به طرفداری از داعش زده اخیرا ارتش سومالی و سوریه را به طرفداری از الشباب و داعش زد و .. لیست جنایات ارتش آمریکا و صهیون چندین کتاب قطوره که اکثرا هم اعلام کردن اشتباهی بوده !!!!!! 7. شرکت های ضد ایران و ایرانی که جدا از تحریم ها خود علیه ایران و ایرانی تحریم دارند .
  • ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    دم خروس که از همون اول بیرون بود حتی سعی هم نمیکنند بپوشانندش
  • محمود ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    خاک عالم برسرت کنم مردک بیشرف قیافه ش که میبینی فکر میکنی با یک انسان طرف هستی نگو همجنسبازه مردک خنیس
  • ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    نگران نباش نه مرد هستند نه انسان
  • ایرانیم ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    نهادهای نظارتی رسیدگی فوری
  • حقگو ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    به هر اتفاقی می شود از زاویه های مختلف نگاه کرد امدن این فرد می تواند یک فرصت برای او هم باشد که بفهمد چقدر در اشتباه بوده است از لحاظ سیاسی آنها مردم یسیاری از کشورها را شهروندان بی درجه می دانند که حق دارند هر وقت خواستند آنها را بکشند از لحاظ دینی آنها می توانستند با اسلام آشنا شوند
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 1
    لعنت به این انسان نماها . حالم از اینا بهم میخوره .
  • آرمین ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    کثافت های رذل
  • بهروز ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    ام الفساد قرن
  • وحید ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    در هررر صورت ، معنیش اینه که اوضاع اصلا خوب نیست تو کشور + واقعا متاسفم برای وزارت خارجه
  • مسعود ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    همجنس بازي يك سناتور چه ربطي به اين چيز ها داره يعني مردم ايران بچه اند كه تا يكي بياد توشون نفوذ كنه از راه به درشون كنه
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    پی بردن به اینکه این یارو سناتور بوده خیلی کار سختی نیست با یه جستجوی ساده از اسم طرف در گوگل هم میشود فهمید
  • علی ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    ببخشید میگم اما واقعا سفارت خونه های ایران توی کشورهای دیگه پدر ما ایرانی ها رو برای انجام یا تمدید مدرکی در میارن، آنقدر پروسس و مدارک از ما می خوان که به غلط کردن می افته آدم. بعد راحت به آمریکایی سناتور کثیف ویزا میدن، این میشه عزت ایرانی، شخصیت مردم ایرانی خورد بشه اما برای خارجی ها راحت. مگه میشه مگه داریم!!!!!!!!!
  • علي ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    لالا لالاي لالا لالائي وزارت خارجه!!!!
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    عزیز من قانون اساسی ایران کاملا مشخصه حالا اسلامیش به کنار!!...طرف یه فرد سیاسی هست با کارنامه مشخص وارد ایران شده بدون هیچ برخوردی فقط خدامی دونه چندتا جاسوس و تروریست موساد سیا داعش عربستان ترکیه داخل کشور ول می چرخن
  • ناصر ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    فقط خدا می دونه چندتا تروریست و جاسوس موساد داعش عربستان ترکیه پاکستان داخل کشور دارن ول می چرخن...با این تنش زدایی حضرات!!!!!!!!
  • ناصر ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    فقط خدا می دونه چندتا تروریست و جاسوس موساد داعش عربستان ترکیه پاکستان داخل کشور دارن ول می چرخن...با این تنش زدایی حضرات!!!!!!!!
  • ناصر ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    فقط خدا می دونه چندتا تروریست و جاسوس موساد داعش عربستان ترکیه پاکستان داخل کشور دارن ول می چرخن...با این تنش زدایی حضرات!!!!!!!!
  • ناصر ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    فقط خدا می دونه چندتا تروریست و جاسوس موساد داعش عربستان ترکیه پاکستان داخل کشور دارن ول می چرخن...با این تنش زدایی حضرات!!!!!!!!
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    سناتور سناتور است دیگر همانطور که نماینده نماینده است چه دروغی؟! دروغ بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی بود جناب فقط تو
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    اگه وزارت خارج میدونست هم کاری نمیکرد. از این دولت هیچ انتظاری نیست
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    دوست عزيز، چنين شخصي براي چه با همسرش!! به ايران سفر مي كند؟ براي گشت و گذار؟ يا احتمالاً استفاده هاي تبليغاتي و سياسي عده اي؟ اگر سفارت هواسش به اين چيزها نيست پس دارد چه كار مي كند؟
  • احمد ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    وزارت خارجه نمیخواد دل آمریکایی های عزیز و دوست داشتنی رو با ممانعت از ورود به کشور برنجونه
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    چرا هر چی اراذل هست رو میفرستن ایران ؟! این نمیتونه تصادفی باشه
  • ضد مزدور ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    لعنت خدا بر نفوذي ها و مزدوران فراماسون در كشور ايران.
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    ویییییییی! حالم به هم میخوره!دوتا حیوان نر هم کنار هم بزاریم به هم نزدیک نمیشن مگه برای دعوا باشه!مردتیکه پای کثیفشو گذاشته تو خاک پاک سرزمین مقدسی که در راهش خونها پاکی فدا شده!افسوس از این دولت ترسو!
  • پویا ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    اومده از سر کوچه شما نون بخره کار خاصی نداشته
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    خدایا ما دوستان اهل بیت را از قوم لوط دور نگه دار
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    کی گفته سناتور ایالتی همرده عضو شورای شهر است؟ شما از ساختار حکومت آمریکا خبر نداری بیخود اظهار نظر نکن. به علاوه، طرف اگر مقام بالایی هم نباشه، مشهور به فساد است. مانند سفر آن بازیگر مستهجن که به عنوان یک توریست معمولی آمده بود. فقط آدمهای ساده لوح باور میکنند که سفر این جور اراذل پشت پرده ندارد!
  • مشرقی تیر ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    مگر این کشور بی صاحب است که هر ناکسی سرش را می اندازد می آید داخل این کشور شهید داده اف اف اف !!!!
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    ... حتی من به عنوان یک شهروند عادی با جستجو در اینترنت میتوانم اطلاعات عادی اشخاص را پیدا کنم البته این قبیل اشخاص که دارای پیشینه اطلاعاتی هستند حالا یک وزارت خانه با این همه امکانات که جای خود دارد و از مسئولین خواهش میکنم به شعور مردم احترام بگذارند با تشکر
  • دوغوز آبادی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    این چندمین نفریه که اومده و رفته بعد وقتی ما فهمیدیم که اون طرف خودش تو شبکه های اجتماعی عکسشو گذاشته ... احسنت بر مسئولان احسنت
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    چه قدر ساده این اینا همش هماهنگ شده و هدفداره. ی روز هواپیما شون رو میبرن طبس ی روز هم.....
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    اکثر غربی هایی که وارد کشور میشوند با احکام اسلامی زنا کار هستند. چون بدون ازدواج رابطه جنسی دارند. تمام غربی هایی که وارد کشور می شوند مشروب خوار هستند که در ایران حرام و خلاف قانون است. او همجنس بازی است که مثل زنا کاران و مشروی خواران مارد ایران میشوند. اگر در داخل ایران همجنس بازی کرد طبق قانون باید با او برخورد کرد. اما اینکه شما برای کوبیدن دولت به همه چیز متوسل میشوید و دولت هم از بی عرضگی و ترس یا محضورات جواب های پرت وپلا میدهد داستان دیگری است . در غیر اینصورت از فردا شما باید به ورود تک تک غربی ها و سیاستمداران آنها اعتراض کنید. زیرا الان در غرب رابطه جنسی قبل از ازدواج مانند آب خوردن مباح است.
  • هرمز ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    وای من فیلمش رو دیدم حالم بهم خورد جدی میگم حالت تهوع بهم دست داد اما از احساسات گذشته در فرم های مربوط به مسافرت اعلام میشود که شغل افراد چیست اگر شخصی دروغ بگوید یا حقیقت را کتمان کند این جرم است این سناتور اگر اعلام نکرده بوده سناتور است یک اقدام مجرمانه انجام داده است و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران حق داشته اند در ایران او را بازداشت کنند نمی دانم ایران عمدا اغماض کرده یا اینکه کم اطلاع بوده است؟
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    مرگ بر امریکا
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    احیانا شما فرق یک مقام مسئول را با یک فرد عادی میفهمید؟؟!!! ورود بدون اطلاع!!!!
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    شاید رفیقایی هم تو وزارت خارجه داشته اند که با کمک اونا اومدن حالی کردن و رفتن طوری نیست هزاران جاسوس هم اینطوری بیان ککمون نمی گزه بعد که یه خسارتی کردیم اونوقت کی بود کی بود من نبودم راه میاندازند اه دولت بیکفایت زودتر تموم شو دیگه
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 1
    حرامزاده اند هر دو . خاک بر سر کسانی که اینها را به ایران راه داده اند
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    جالبه یه ایرانی مسلمان اگر بخواهد در امریکا یا اروپا درباره افسانه بودن هلوکاست اشغال اسراییل توسط فلسطین مقاومت در منطقه تروریستی نبودن سپاه حزب الله یا شیعه واقعی حرف بزنه حتی اگر یه مسئول سیاسی هم نباشه به شدت با اون برخورد میشه شما فکر کن یه نماینده مجلس از ایران بره آلمان بگه هلوکاست افسانه هست!. دولت که تکلیفش مشخصه خودش......
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    نه بابا مثل آن خانم اومده خیابون ولیعصر فلافل بخورد!
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    مگرهمجنس گرایان حق مسافرت ندارند ؟ گناه این افراد به جای خود ، ولی اینهاحق مسافرت دارند .
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 1
    وای حالم بهم خورد چندشا
  • افسر جنگ نرم ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 1
    واقعا تاسف برانگیزه بارها و بارها ایمیل هایی برای نهادهای مسءول فرستادیم و گزارش نرم افزارهایی که رییس های شرکت و صاحبان آنها اسراییلی هستند با تاکید روی اسراییل نه لزوما یهودی !!! اما کو گوش شنوا . وقتی افراد کم سواد و ضعیف استخدام میکنند برای رصد دنیای مجازی منتظر طبعات بدتر و ابروریزی های بزرگتر هم باید باشیم. درود بر رهبر مظلوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس