کد خبر 61517
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

دو نوجوان انگلیسی به علت انتشار آن‌چه پیام‌های حاوی خشونت و تشویق مردم به شورش در فیس بوک خوانده می‌شود در دادگاه حاضر می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از رجا، هافینگتون پست نوشت: یک نوجوان ۱۶ ساله عصر سه شنبه در یک عملیات پلیس در جنوب گلسکو دستگیر شد. این نوجوان متهم به انتشار پیام‌هایی است که دیگران را تشویق به بی‌نظمی در مناطق لندن می‌کند.

وی قرار است در دادگاه کلانتر گلاسکو حاضر شود. پلیس تیساید تایید کرد که یک پسر ۱۸ ساله را به اتهام منتشر کردن پیام‌هایی مبنی بر تجمع در مرکز شهر داندی با اسلحه و شورش، دستگیر کرده است.

پلیس ادعا می‌کند فرد مذکور قصد داشته با استفاده از فیس بوک با دیگر افراد معترض ارتباط برقرار کند و به صورت گروهی اقدام به غارت فروشگاه‌ها کند.

چهار روز پیش تعداد زیادی از شهروندان انگلیسی به خاطر مشکلات مختلف دست به اعتراضات گسترده در لندن زدند و از آن روز شهرهای بسیاری به آشوب کشیده شده و صحنه اعتراضات مردمی گشته است. به گفته منابع غربی این وسعت از اعتراضات و خشونت‌ها تقریبا در انگیس بی سابقه است.

رفتار دوگانه غرب در قبال شبکه‌های اجتماعی

در حوادث سال ۸۸ پس از انتخابات ریاست جمهوری تلاش برخی دولت‌های غربی برای فعال کردن شبکه‌های اجتماعی به طور واضح و آشکارا انجام می‌پذیرفت و اختصاص بودجه و حمایت از سایت‌ها به منظور ایجاد بستر برای آشوب‌های خیابانی بارها از سوی ‌آن‌ها تکرار شد. به طور مشخص شبکه توییتر به درخواست دولت آمریکا تعمیرات و بهینه‌سازی خویش را در اوج آشوب‌های تهران به تعویق انداخت.

دولت‌های مخالف جمهوری اسلامی از فعالیت جوانان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و تنظیم قرارها و اطلاع‌رسانی جهت تجمعات پشتیبانی می‌نمودند و از طرف دیگر حکومت ایران را برای مسدود کردن برخی از این پایگاه‌ها مورد سرزنش قرار می‌دادند و شعار «جریان آزاد اطلاعات» دستاویزی برای این جهت‌گیری‌شان بود.

این رفتار دوگانه در برخورد با اعتراضات و نقش شبکه‌های اجتماعی در آن، از سوی کشوری مانند انگلیس که رسانه‌ی دولتی خود یعنی بی‌بی‌سی را تمام وقت برای راهبری فتنه و اغتشاشات سال ۸۸ به کار گرفته بود اگر چه دیگر تعجب برانگیز نیست، اما قابل یادآوری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس