به دنبال انتشار صورتجلسه فدراسیون فوتبال با شرکت جیوا، فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای صادر کرد

به گزارش مشرق، به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، متن اطلاعیه به این شرح است:

فدراسیون فوتبال مطابق با قراداد، کلیه مکاتبات خود را با شرکت پارس که نمایندگی شرکت جیوا در ایران را برعهده دارد انجام داده و این شرکت موظف به ارسال نقطه نظرات فدراسیون به شرکت جیوا در ایتالیا می باشد. ضمنا کلیه نامه ها و صورتجلسات در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داشته و این فدراسیون به رسم امانت و به جهت حفظ شان و جایگاه شرکت جیوا و چون بر این باور است که کلیه مکاتبات و صورتجلسات محرمانه بوده از انتشار آنها خودداری کرده و در بیانیه امروز ظهر نیز تنها به ذکر تاریخ جلسات و مکاتبات رسمی با شرکت پارس اکتفا کرده است. بدیهی است هیچ یک از طرفین اجازه انتشار این موارد را بدون هماهنگی با طرف مقابل را ندارد و این حق برای فدراسیون وجود دارد تا از طریق حقوقی موضوع انتشار صورتجلسات را به رسانه ها پیگیری کند.

ضمنا سوال اصلی فدراسیون فوتبال که صبح امروز هم توسط محمدرضا ساکت – مدیر سازمان تیم های ملی در نشست مشترک با بردبار – مدیر عامل شرکت پارس که نمایندگی شرکت جیوا در تهران را در اختیار دارد و مطرح شد این است که؛ چرا علیرغم نامه های متعدد فدراسیون فوتبال و برگزاری جلسات پرتعداد باشرکت پارس، مدیرعامل شرکت جیوا در ایتالیا در مصاحبه خود که امروز انتشار یافت از دریافت ایرادات مطروحه در نمونه لباس ارائه شده به توسط فدراسیون ابراز بی اطلاعی کرده و آیا شرکت پارس موارد 23 گانه و دیگر موارد اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال به این شرکت را به جیوا در ایتالیا اعلام کرده است یا خیر؟!

با توجه به اینکه یک خبرگزاری در مطلب خود عنوان داشته برخی از ایرادات گرفته شده «بنی اسرائیلی و بهانه» است فدراسیون فوتبال تنها به ارائه توضیحاتی به عنوان نمونه از ایرادات گرفته شده که جزو واضحات تولید البسه است و علیرغم تذکرات متعدد فدراسیون رعایت نشده و تغییری در آن بوجود نیامده اشاره می کند. 

1 – یکی از ایرادات گرفته شده سایز لوگوی شرکت جیوا است. در صورتجلسه منتشر شده اعلام شده که چرا فدراسیون فوتبال تغییر سایز لوگو را جزو ایرادات اعلام کرده است. لازم به توضیح است که چنانچه سایز استاندارد که مطابق با اندازه ارائه شده در قوانین فیفا است در پیراهن استفاده نشود فدراسیون فوتبال مجبور به پرداخت جریمه های سنگین به فیفا خواهد بود. حال سوال این است که آیا فدراسیون باید این موارد را تذکر بدهد یا با همین سایز برند بر روی پیراهن به مسابقات برود و جریمه پرداخت کند؟ 

2- یکی دیگر از ایرادات نقش استفاده شده برای یوز ایرانی در طراحی پیراهن تیم ملی است. همانند مورد شماره یک، فدراسیون فوتبال از شرکت پارس خواسته تا نقش جدید یوز بر روی پیراهن درج شود که تاکنون این امر در نمونه های ارائه شده لحاظ نشده است.

3 – از جمله مواردی که در مطلب درج شده در رسانه ها در مقابل آن علامت تعجب قرار گرفته این است که کلیه قوانین و مقررات فیفا باید در طراحی رعایت شود. لازم به توضیح است یکی از بدیهی ترین مواردی که باید در طراحی پیراهن لحاظ شود، رعایت استانداردهای فیفا و ای اف سی در قوانین و مقررات بازاریابی است و فدراسیون فوتبال در نمونه های ارائه شده توسط شرکت پارس این موارد را مشاهده نکرده و به عنوان یکی از موارد 23 گانه عنوان کرده است.

فدراسیون فوتبال تنها به ذکر این موارد اکتفا خواهد کرد و پرداختن به سایر موارد در این اطلاعیه نمی گنجد. البته مسایل فوق بجز مشکلاتی مانند پارچه، دوخت نامناسب، عدم استفاده از روش های استاندارد بین المللی برای خنک و گرم کردن بازیکنان در شرایط و فصول مختلف است از جمله دغدغه های فدراسیون برای تجهیز تیم ملی به بهترین امکانات و از جمله البسه استاندارد است. همانگونه که مدیرعامل شرکت پارس در مصاحبه خود عنوان داشته نشان می دهد که ایرادات فدراسیون فوتبال «بنی اسرائیلی و بهانه» نبوده و این موارد در زمره حداقل استاندارهای تولید البسه تیم های ملی است که باید در تولید آنها رعایت شود.

فدراسیون فوتبال باز هم در پایان اعلام میدارد که چنانچه این شرکت موارد اعلام شده به عنوان مشکلات پیراهن و مشکلات فنی اعلام شده را رفع نماید خود را در اجرای قرارداد خود با این شرکت مکلف می داند.

منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس