طبق صورتجلسه امضا شده بین مسئولان فدراسیون فوتبال با مسئولان جیووا در جلسه تاریخ 29 تیرماه امسال به روشنی و با شفافیت شاهد آن خواهیم بود که چه ایرادهایی شبیه به بهانه به لباس تیم ملی گرفته شده است.

به گزارش مشرق، پس از اینکه برند ایتالیایی جیووا به عنوان اسپانسر لباس‌های تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد، هجمه‌های زیادی علیه این اسپانسر ایجاد شده و چه بسا در مواردی نیز فدراسیون فوتبال نیز با منتقدان همراه شده و خود هیزم به آتش منتقدان افزود.

بر همین اساس پس از آنکه در نخستین برنامه 90 در فصل جدید تصاویری از تهیه و تولید لباس‌های برند جیووا پخش شد (که البته فیلم پخش شده مورد تأیید مسئولان جیووا قرار نگرفت)، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به تصاویر پخش شده اظهار کرد: گرفتاری که ما پیدا کرده‌ایم این است که ما و کارلوس کی‌روش به لباس‌های این شرکت  23 مورد ایراد وارد کرده‌ایم. در قراردادمان با این شرکت آمده بود که این شرکت باید لباس‌هایی برای شرایط مختلف آب و هوایی لباس تولید کند. در جلسه‌ای دیگری که داشتیم خودمان هم این لباس‌ها را تست کردیم که جواب تست‌ها منفی بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حق فسخ برای فدراسیون فوتبال محفوظ است، گفت: ما تمام ایرادهای مطرح شده را وارد می‌دانیم و دنبال راه حل هستیم و جلساتی را هم با نماینده این شرکت برگزار کردیم. اگر این ایرادها بر طرف نشود، قراردادمان را فسخ می‌کنیم. تاکنون 50 هزار دلار از این شرکت گرفته‌ایم و چک 50 هزار دلاری دیگری نیز از آنها در اختیار داریم. اگر قرار باشد این قرارداد را فسخ کنیم این مبلغ قابل استرداد نیست و باید با این پول به دنبال لباس برای تیم ملی باشیم.

در همین رابطه و طبق صورتجلسه امضا شده بین مسئولان فدراسیون فوتبال با مسئولان جیووا در جلسه تاریخ 29 تیرماه امسال که یک نسخه از آن به خبرگزاری فارس ارسال شده؛ به روشنی و با شفافیت شاهد آن خواهیم بود که چه ایرادهایی به لباس تیم ملی گرفته شده است.

پس این شما و این هم 23 ایرادی که رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است می‌توان به واسطه آنها قرارداد با جیووا را فسخ کرد:

1- مقرر شد از درج هر گونه شماره بر روی لباس‌ها خودداری شود!

2- مقرر شد از درج هر گونه نام روی لباس‌ها خودداری شود!

3- مقرر شد لوگو تولید کننده در سمت راست پیراهن قرار گیرد!

4- مقرر شد لوگو فدراسیون در سمت چپ پیراهن قرار گیرد!

5- مقرر شد طرح یوز طبق فرم جدید (نیم‌رخ) روی پیراهن زده شود!

6- مقرر شد طرح یوز طبق لباس شرکت آشپرت در سال گذشته (محل عکس یوز روی لباس) زده شود!

7- مقرر شد محل سیستم خنک کننده در زیر بغل (حدودا به اندازه 12 سانتی متر (بلندی) به شکل V زده شود.

8- مقرر شد کل پیراهن‌های تولید دوره اول (پشت پیراهن) با مش سبک تهیه گردد!

9- مقرر شد لوگوی تولیدکننده هم روی پیراهن و هم روی شورت و حداکثر 20 سانتی ‌متر (10*2) باشد. طبق مقررات فیفا

10- مقرر گردید هر دو آستین پیراهن (از سر شانه تا روی آستین) فضایی معادل 8*12 سانتی‌متر خالی بماند! (12 سانتی‌مر طول و 8 سانتی‌متری عرض)

11- مقرر شد لوگو مربعی روی آستین پیراهن به یک چهارم اندازه نمونه فعلی تعدیل شود!

12- مقرر شد کلیه لباس‌ها به صورت slim fit تهیه گردد.

13- مقرر شد آرم‌های IR.IRAN پشت یقه پیراهن در پیراهن قرمز به رنگ سفید و پیراهن سفید رنگ قرمز باشد!

14- مقرر شد دوخت کلیه لباس بسیار تمیزتر و مرتب‌تر از نمونه فعلی تهیه گردد!

15- مقرر شد در کلیه لباس‌ها سیستم COOL MASK و DRY FIT لحاظ گردد!

16- مقرر شد وزن پارچه پیراهن کم شود. (البته با حفظ کامل کیفیت لباس)

17- مقرر شد دوخت کلیه لباس علاوه بر رعایت تمیزی، ظریف‌تر لطیف‌تر شود تا بدن بازیکن را اذیت نکند.

18- مقرر شد یقه پیراهن طبق استاندارد نایک و آدیداس تغییر یابد.

19- مقرر شد کلیه استانداردهای فیفا اعم از سایز و مکان لوگوها به درستی روی لباس درج شود!

20- مقرر شد جنس مش زیربغل آستین پیراهن (نصف پایین آستین) دقیقا مش سبک اول تحویلی به تیم ملی شود.

21- مقرر شد کد رنگ قرمز توسط کمیته روابط عمومی فدارسیون برای آقای ... ارسال گردد!

22- تعداد 20 عدد BAX آلومینیومی ویژه حمل X ROIS SIXE در اردوی ایتالیا تحول تیم ملی شود!

23- تعداد 40 عدد لباس بازیکن و 10عدد لباس گلر در 3 رنگ در هر بازی تصویب شد!

نکته عجیب اینکه این ایرادات به قول مسئولان فدراسیون فوتبال اولاً به زبان فارسی صورتجلسه شده و ادعای جیووانی مدیرعامل برند جیووا مبنی بر اینکه تا به امروز نه رئیس فدراسیون و نه فدراسیون فوتبال ایران رسما به ما نامه‌ای نزده که نارضایتی خود را بابت کیفیت این لباس‌ها و یا هر چیز دیگری در این مورد به ما اعلام کند، درست محسوب می‌شود.

این در حالی است که در خبر فدراسیون فوتبال آمده است: به دنبال نامه ارسالی و در تاریخ 29 تیر 95 و مطابق با صورتجلسه منعقده در فدراسیون فوتبال که به امضاء نمایندگان شرکت پارس رسیده است، فدراسیون فوتبال رسماً 23 مورد ایراد گرفته شده در البسه را به این شرکت اعلام و پیرو همین جلسه و در تاریخ 2 مرداد 95 فدراسیون فوتبال نامه ای رسمی را به شرکت پارس ارسال و از این شرکت خواسته تا ظرف مدت 5 روز ایرادات اعلام شده را رفع و مدل مورد نظر فدراسیون را ارائه کند ولی هرگز اشاره نشده که چرا این نامه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی برای مدیران ارشد این برند در ایتالیا ارسال نشده است.

نکته دیگر اینکه از 23 ایرادی که از سوی فدراسیون فوتبال به لباس‌های تیم ملی گرفته شده، عمدتاً شاهد ایراداتی بنی‌اسرائیلی هستیم تا ایرادات فنی!

شاید در این بین تنها ایرادات فنی را بتوان به سیستم خنک کنندگی لباس‌ها و مواردی در این خصوص ربط داد و سایر ایرادات گرفته شده مبنی بر اینکه به طور مثال باید اندازه لوگوها و جای آنها بر روی لباس اصلاح شده یا تغییر کند و یا تعیین تعداد لباس‌ها برای بازی‌های مختلف بیشتر ایراداتی خنده‌دار به نظر می‌رسد تا مسائلی که واقعاً بخواهد در راستای رفع لباس تیم‌های ملی از سوی شرکت جیووا باشد.

بهانه‌های فدراسیون فوتبال برای نپوشیدن پیراهن تیم ملی! +عکس


 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس