مراسم گرامیداشت شهدای منطقه حاج عمران صبح امروز در یادمان شهدای تمرچین برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر سرتیپ دوم ستاد غلامحسین دربندی رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این مراسم به ذکر رشادت‌های شهدا پرداخت و گفت: شهید علیاری تمام دوره‌های تکاوری و جنگ‌های چریکی را در کشورهای مختلف گذرانده بود. او فرمانده لشکر 64 ارومیه بود و در سال 85 بر اثر جراحت‌های شیمیایی به شهادت رسید. روزهای آخری که در بیمارستان بستری بود، گفت سلام مرا به آقا برسانید و بگویید ببخشید که روی تخت بیمارستان بستریم.

وی خاطرنشان کرد: شهید محمدجعفر نصراصفهانی به دلیل جراحت‌های شیمیایی عمل جراحی کرده بود و شکمش بخیه داشت. با این وجود هر روز دست‌های خود را بر شکم گذاشته و به سرعت خود را به نمازجماعت می‌رساند و در صف اول می ایستاد.

امیر دربندی در خصوص شهید آبشناسان هم گفت: او تمام جملات حضرت علی درباره مرگ و شهادت را در دفترچه‌اش نوشته بود و خواب دیده بود که از روی زمین کنده شده و پرواز می‌کند. آن خواب را در دفترش هم نوشته بود.

وی ادامه داد: شهید صیادشیرازی مطیع محض امام بود. به او خبر دادند که در مرز چزابه اتفاقی افتاده است اما امام به او گفته بودند که به مناطق خطرناک نرو. مانده بود که چه کند. از یک سو نگران مرز و از سویی دیگر نگران بود که از امر امام سرپیچی نشود. می‌گفت در بستان بودم که دیدم یک روحانی با لباس رزم و با موتورسیکلت جلوی پایم ترمز زد. آن روحانی، مصطفی ردانی‌پور بود. نگرانیم را به او گفتم، او گفت سوار بر موتور شو من تو را سریع به خط می‌رسانم، بازدیدی کن و برگرد. آن روحانی بزرگوار در چنین روزی در همین منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

دربندی گفت: محسن وزوایی فاتح بازی دراز در وصیتنامه‌اش آورده است که از خدا می‌خواهم شهادت در راهش را نصیبم کند. اگر توانستید جنازه‌ام را به دست بیاورید آن را به روی مین‌های دشمن بیاندازید تا اقلا جنازه‌ام کمکی به حاکمیت اسلام کرده باشد. در حالی که در زمان حیاتش کلی زحمت کشیده بود. او می‌خواست بگوید من هر لحظه آماده فداکاریم.

وی درباره شهید عباس دوران هم گفت: او با هواپیما به ساختمان اجلاس غیرمتعهدها زد و تنها مچ پایی از او باقی ماند. قرار بود در پی برگزاری آن اجلاس صدام رئیس اجلاس غیرمتعهدها شود که با این کار دوران این امر محقق نشد. این افسر شجاع ارتشی معادلات جهانی را به هم زد و تاریخ‌ساز شد. ضمن اینکه عراق، بغداد را دومین شهر امن جهان از لحاظ پدافند هوایی عنوان کرده بود.  20 سال پس از آن حادثه و در سال 81 قرار شد آن مچ پای شهید دوران به همراه پیکرهای شهدا از مرز قصرشیرین وارد ایران شود. با صدا و سیما هماهنگ کردیم و یک مراسم استقبال ویژه برای فرماندهی که زنده است برگزار کردیم. وقتی پیکر را آوردند، مسئول تشریفات روبروی تابوت شهید ایستاد و گزارشی کوتاه از پیروزی جنگ داد و همه در برابر پیکر او احترام گذاشتند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس