کد خبر 614137
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

دوران خدمت سربازی را در سیستان و بلوچستان سپری کرد و بعد از آن مدتی را در مغازه پوشاک‌فروشی، کتاب فروشی، سپاه پاسداران و جهاد سازندگی گذراند.

به گزرش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «مرتضی چمن» یکی از خبرنگاران شهید استان کرمان است. آنچه که در زیر می‌خوانید بخش از زندگی‌نامه و وصیت نامه این خبرنگار شهید به مناسبت روز خبرنگار است.

مرتضی متولد روستای رحمت آباد ریگان، از توابع بم بود، او پس از طی دوران تحصیلات دبستان به دلیل مشکلات مالی خانواده، از ادامه تحصیل محروم و به شاگردی در مغازه‌ای مشغول شد. از آنجا که جوان فعال، مومن و سالمی بود، مورد اعتماد همگان قرار گرفت. دوران خدمت سربازی را در سیستان و بلوچستان سپری کرد و بعد از آن مدتی را در مغازه پوشاک‌فروشی، کتاب فروشی، سپاه پاسداران و جهاد سازندگی گذراند.

در این مدت، چندین مرتبه به جبهه عزیمت کرد و وقتی از جبهه باز می‌گشت به خانواده شهدا و رزمندگان سرکشی می‌کرد. آخرین مسوولیت شغلی وی خبرنگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی در بم بود. او در عملیات کربلای5 حضور فعال داشت و فرمانده دسته بود و در همین عملیات به آرزوی دیرینه خود رسید و شهید شد.

در وصیت نامه شهید مرتضی چمن آمده است؛ پروردگارا تو را سپاسگزارم که توفیقی نصیبم کردی که در خدمت سربازان امام زمان(عج) و خون‌خواهان امام حسین(ع) و شهدای کربلا و شهدای جمهوری اسلامی باشم. پروردگارا در این راه مقدس که دفاع از دین مقدس اسلام و جمهوری اسلامی است مرا ثابت قدم بدار تا در نبرد با دشمنان دینت آنگونه که تو راضی باشی انجام وظیفه کنم. خداوندا، کریما، رحیما، اگر مصلحت می‌دانی، ظهور حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را نزدیک‌تر بگردان. از معلمین محترم تقاضا دارم که با تربیت صحیح دانش‌آموزان، جایی برای فعالیت منافقین و کفار در مدارس و دانشگاه ها نگذارند و انجمن های اسلامی را تقویت کنند. مادرجان! اگر از خبر شهادت من باخبر شدید، به یاد زینت(س) خواهر بزرگوار امام حسین(ع) باشید و برای مظلومیت آن بزرگوار گریه کنید. می‌دانم که حق داری گریه کنی اما برای علی اکبر(ع) امام حسین و هفتاد و دو تن از شهدای کربلا گریه کن.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس