گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******
خرید سلاح جدید از روسیه/ عسکراولادی: روحانی در پسابرجام توفیق چندانی نداشت/ اصغرزاده: دولت حواسش به حقوق‌های آنچنانی نیستکیهان

داعش محصول آمریکاست نه دعوای شیعه و سنی

سیدحسن خمینی می‌گوید اگر بذر کینه‌توزی  بکاریم، داعش تولید می‌شود.

وی در دیدار جمعی از علمای شیعه و سنی افغانستان گفته است: مراقب باشیم که اگر بذر کینه‌توزی بکاریم، بعد از ده‌ها سال داعش تولید می‌شود، زیرا چندین نسل در شکل‌گیری این گروه موثر هستند و همه فرق و مذاهب اسلامی به اندازه سهم خویش در شکل‌گیری این غده سرطانی نقش دارند.

سیدحسن خمینی یادآور شد: وقتی صدای اندیشمندان دینی بلند شده بوده که بذر کینه را در جهان اسلام پراکنده نکنید و به یکدیگر دشنام ندهید و ندا سر دادند که اعلام هفته وحدت نه یک تاکتیک، بلکه یک استراتژی است و تقریب مذاهب یک قاعده کلی است؛ چنین روزهایی را می‌دیدند.

او ادامه داد: روزی که آیت‌الله العظمی بروجردی اندیشمندانی را به دانشگاه الازهر مصر فرستاد برای جلوگیری از چنین روزهایی بود.

در این که تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی کار مذمومی است و طرفین نباید بی‌جهت اهانت و کینه‌توزی کنند شکی نیست. اما واقعیت این است که جریان‌هایی مانند القاعده و طالبان و سپس داعش و جبهه النصره اساسا ربطی به اختلاف شیعه و سنی ندارند، بلکه براساس طرح مشترک آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و همکاری رژیم‌هایی مانند سعودی در راستای ستیزه‌جویی با اصل اسلام  و بدنام  کردن آن راه‌اندازی شده‌اند چنان که بهائیت و وهابیت نیز چنین هستند.
 
سند این  ادعا آن است که امثال داعش نه به مردم سنی مذهب و نه حتی به مردمان مسیحی یا ایزدی مذهب و کردها و... هم رحم نمی‌کنند و صرفا مزدوران پرورش یافته‌ برای تجزیه کشورهای قدرتمندی مانند عراق و سوریه در خدمت استکبار و صهیونیسم بین‌الملل هستند.

اصغرزاده: از نگاه مردم دولت فاقد صلاحیت اخلاقی شده است

دولتی که به مردم می‌گوید یارانه 45 هزار تومانی نگیرید اما نمی‌تواند به مدیرانش بگوید شما هم باید فداکاری کنید، فاقد صلاحیت اخلاقی می‌شود... تصویری از یک دولت فشل و ضعیف در ذهن مردم دارد شکل می‌گیرد.

ابراهیم اصغرزاده این تحلیل را در مصاحبه با روزنامه اعتماد عنوان کرد و گفت: اصلاح‌طلبان در تله عملگرایی دولت گرفتار شده‌اند. باید اصلاح‌طلبی را از دولت‌داری آقای روحانی جدا کرد. دولت تمام تخم مرغ‌هایش را در اولویت دادن به موضوعی ریخت که مجرد از بقیه مسائل کرد. حتی در سیاست خارجی هم کاری کرد که کیس مذاکرات هسته‌ای کاملاً ایزوله باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا با این دست فرمان اصلاح‌طلبان و آقای روحانی می‌توانند در انتخابات 96 برنده شوند؟ گفت: قطعاً نمی‌توانیم. هم ما و هم آقای روحانی بازنده خواهیم بود.
 

اصغرزاده درباره احیای شکاف فقیر و غنی هشدار می‌دهد: پوپولیسم برشکاف حکومت و ملت سوار می‌شود. چون دولتمردان ابناء دولت و مدیران دولتی به نظر می‌رسد که مشکل اقتصادی ندارند. زندگی راحتی دارند؛ بچه‌هایشان در خارج تحصیل می‌کنند و اینجا از مواهب استفاده می‌کنند و فیش‌های حقوقی بالا می‌گیرند.
 
به نظر من وقتی شکاف فقر و ثروت وقتی روی شکاف دولت ملت سوار می‌شود خیلی جنبه خطرناکی پیدا می‌کند و به نظر من این شکاف در حال تشدید است. و این دولت کشش عبور از این شکاف را ندارد یا اینکه توان ساخت شکاف متقاطعی که بتواند چنین بحرانی را کاهش دهد هم ندارد.

«فکر می‌کنید افزایش شکاف فقیر و غنی برای روحانی در انتخابات 96 دردسرساز شود؟» وی در پاسخ این سؤال تصریح کرد: دولت در این زمینه گرفتار است. دولتی که به مردم می‌گوید 45 هزار تومان یارانه نگیرید تا بتوانیم برنامه‌های توسعه را پیش ببریم از آن سو نمی‌تواند به مدیرانش بگوید شما هم باید فداکاری کنید. اینجاست که فاقد صلاحیت اخلاقی می‌شود. آن وقت دولتی می‌شود که از طبقه خاص و منافع طبقه خاصی حمایت می‌کند اما منافع توده‌های مردم را نمی‌تواند بفهمد.
 
دولت دایماً ناله می‌کند که من مجبور هستم هر ماه یارانه بپردازم اما هیچ حواسش نیست چه مقدار قاچاق در کشور هست و چه مقدار حقوق‌های آنچنانی دارد حیف و میل می‌شود. نمی‌خواهم بگویم در این جهت‌ها دولت حرکت نکرده است. بلکه می‌خواهم بگویم آقای روحانی باید متوجه باشد که درباره دولت ایشان تصویری از یک دولت فشل، ضعیف و امامزاده‌ای که اصلاً معجزه نمی‌کند در ذهن مردم دارد شکل می‌گیرد. دولت ناکارآمد بدترین اتفاق برای شرایط سال 96 است.

عضو شورای شهر اول تهران درباره برجام هم گفت: برجام در زندگی مردم ملموس نیست. این بحران عدم توان یا کارآمدی ملموس دولت چیزی است که دست و پای این دولت را با این ستاد و چارچوب‌ها خواهد گرفت.

(در کارنامه آقای روحانی خود را شریک می‌دانیم؟) اگر شریک ندانیم که دچار بحران اخلاقی می‌شویم.

(حتی در فیش‌های حقوقی خود را شریک می‌دانیم؟)  اشکال این است که اصلاح‌طلبان ابتکار عمل را از دست دادند. درست مثل بحثی که در انتخابات مجلس در هفت اسفند رخ داد. نمی‌توانند قدم‌شان را تثبیت کنند و قدمی جلوتر بگذارند.

پاشنه آشیل دولت کجاست؟ اصغرزاده در پاسخ این سؤال تصریح می‌کند: در حوزه اجتماعی و ارتباط با جامعه. پایگاه اجتماعی فقط طبقه متوسط به بالای جامعه نیست که فقط به دنبال راضی کردن آنها باشیم که هواپیمای ایرباس بیاید تا آنها بتوانند سفر خارجی بروند. پایگاه اجتماعی را کارگرهایی هم می‌سازند که حقوق نگرفتند و کتک خورند. کشاورزان، روستاییانی هستند که پرجمعیتند و به لحاظ طبقاتی پایین دست جامعه تلقی می‌شوند. اگر میانگین 10 دهک را در نظر بگیریم، از وسط به پایین آنهایی می‌شوند که احساس ناامنی می‌کنند یا فکر می‌کنند وضع زندگی‌شان بدتر شده اینها می‌توانند تهدیدی برای دولت تلقی شوند.

اصغرزاده این را هم گفته که وقتی کار به این سمت پیش برود که روحانی فاسد و ضعیف است و معجزه نمی‌کند، کار روحانی بسیار سخت خواهد بود.

دولت پس از برجام فقط گفتار درمانی کرده است
 
«روحانی در مرحله پسابرجام بیشتر گفتار درمانی کرده و در واقعیت توفیق چندانی نداشته است.»

اسدالله عسکراولادی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت: دولت در مهار تورم و گرانی عملکرد قابل قبولی نداشته و موفق نشده گرانی کالاهای مورد نیاز مردم را کنترل کند. دولت به صورت نمادین تورم را کنترل کرده و نه به صورت واقعی. مردم هنوز با مشکلات متعددی در زمینه خرید کالاهای اساسی و ضروری خود مواجه هستند.
 
آقای روحانی رکود را نیز کنترل نکرده و در شرایط کنونی کشور با رکود توأم با تورم روبه‌رو شده است. زمانی که آقای روحانی مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفت تورم بین 18 تا 20 درصد بود اینکه برخی از مدیران دولت کنونی عنوان می‌کنند تورم 40 درصد را مهار کرده‌اند با واقعیت منطبق نیست.
 
آقای روحانی موفق شده تورم 20 درصد را به 12 درصد کاهش بدهد که در نوع خود کار بزرگی است.

وی اضافه کرد: آقای روحانی و دولت ایشان به جای اینکه در عمل تورم و رکود را کنترل کنند، گفتمان درمانی و گفتار درمانی می‌کنند. این در حالی است که حل کردن مشکلات مردم نیازمند اقدام مناسب و برنامه‌ریزی دقیق است. نمی‌توان تا پایان دولت با گفتار درمانی مردم را راضی نگه داشت.

این فعال اقتصادی ادامه می‌دهد: آقای روحانی در مرحله پسابرجام بیشتر گفتار درمانی کرده و در واقعیت توفیق چندانی نداشته است. اگر ایشان موفق می‌شد از فرصت‌های مرحله پسابرجام استفاده کند، باید مشکلات معیشتی مردم کمتر می‌شد. این در حالی است که چنین اتفاقی رخ نداده و مشکلات معیشتی مردم همچنان پابرجاست.
 
نکته دیگر اینکه در مرحله پسابرجام همه کشورهای جهان با حسن نیت با ایران برخورد کردند به جز آمریکا. آمریکا تاکنون در مرحله پسابرجام حسن نیت نشان نداده است. آقای روحانی بهتر می‌توانست از فرصت‌های برجام استفاده کند. مهم‌ترین چالش آقای روحانی در مرحله پسابرجام عدم تعادل دولت ایشان در زمینه داخلی و خارجی بوده است. آقای روحانی همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد سیاست خارجی خود قرار داده و در مقابل هزینه و وقت کمتری در سیاست‌های داخلی صرف می‌کند.

عسکراولادی در پاسخ این سؤال که «آیا تیم اقتصادی دولت در 3 سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته است»، می‌گوید: تیم اقتصادی دولت آقای روحانی از جنبه‌های مختلف با هم اختلاف داشتند و این اختلاف در نهایت به ضرر دولت و مردم تمام شد. وزرای اقتصادی دولت همگی به تنهایی مدیران خوب و متعهدی هستند اما همین که پشت میزهای خود می‌نشینند با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند و در موضوعات مختلف به جمع‌بندی مشترک نمی‌رسند.
 
وزرای اقتصادی دولت باید با هم متحد باشند و از یک استراتژی واحد استفاده کنند. این افراد هنگامی که به جمع‌بندی می‌رسند نیز به صورت طبیعی نیست بلکه از روی کراهت به جمع‌بندی مشترک می‌رسند. آقای روحانی باید بین تیم اقتصادی خود حکمیت کند و با تدبیر و درایت مواضع وزرای اقتصادی دولت را به هم نزدیک کند. آقای روحانی باید شعار را به شعور تبدیل کند. چرا باید اتاق بازرگانی میلیاردها تومان از مردم پول بگیرد. در شرایط کنونی اتاق بازرگانی از پول‌های مردم «ورم» کرده و فساد در آن لانه کرده است. چرا اتاق بازرگانی باید در هر شهرستان برای خود دو ساختمان بخرد؟

روحانی از خود عبور نکند از دوستانش در کابینه عبور کند!
 
عضو متواری گروهک ملی مذهبی می‌گوید برخی اعضای کابینه برای روحانی سربار هستند.

تقی رحمانی با تأکید بر اینکه روحانی نباید از خود عبور کند نوشت: ترمیم کابینه برای بهبود کارایی اقتصادی دولت و هم شفاف‌سازی مناسب از چهره‌های دولتی و هم هماهنگی بهتر میان اعضای دولت که این هماهنگی اکنون وجود ندارد. بی‌گمان ترکان و نجفی می‌توانند در کابینه نقش مؤثرتری بازی کنند. روحانی در استفاده از دوستان قدیمی در هیئت دولت ضرر کرده است مانند استفاده نعمت‌زاده که وزیری است که در عمل کارایی خود را از دست داده است.

وی می‌افزاید: دولت به سخنگویی توانا نیاز دارد سخنگوی دولت به شکلی حرف می‌زند و موضع می‌گیرد که اگر روزی مشکلی برای روحانی پیش آمد او بتواند خود را تبرئه کند. رئیس دفتر روحانی هم بهتر از این می‌تواند باشد. مشاور فرهنگی روحانی بسیار محافظه‌کار است مواضع وی هم به شکلی است که بتواند در بحران احتمالی علیه دولت روحانی در دادگاه گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی مسئله برادر روحانی با مردم بسیار ضروری است. اگر خلافی رخ داده است به مردم گفته شود چرا که دزدی‌های دولت قبل هم اگر افشا شود باز دلیل بر توجیه خلاف‌ها و اشکالات دولت فعلی نمی‌شود که لاپوشانی شود در جریان فیش‌های حقوقی نجومی این واقعیت را دیدیم. حال اگر حسین فریدون به هر دلیلی اشتباهی کرده است می‌تواند این اشتباه روشن و شفاف بیان شود.

معین: ائتلاف «امید» اشتباه و براساس احساسات بود
 
نامزد حزب مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 گفت: اگر ائتلاف فاقد هویت «امید» را در انتخابات مجلس نمی‌کردیم بهتر بود.

مصطفی معین در مصاحبه با روزنامه شرق و در پاسخ این سؤال که «اتفاقات چند ماه اخیر نشان داد ائتلاف امید چندان پایدار نبود، نظر شما چیست؟» گفت: نگاه اصلاح‌طلبانه باید بر اهداف آرمانی، انسانی، اخلاقی و حتی جهانی استوار باشد. حرکت باید بلندمدت باشد، نه مقطعی و مبتنی بر احساسات و افراط و تفریط! وقتی راهبردها، آن طور که باید روشن، سنجیده، مکتوب و تدوین نشده باشد، آن زمان تاکتیک‌هایی که به کار برده می‌شود، ممکن است راهبردها را مخدوش کند.

هویت اصلاح‌طلبی نباید به چالش کشیده شود. ائتلافی نباید شکل گیرد که اصل حرکت اصلاح‌طلبی را به چالش بکشد و مردم را دچار سردرگمی کند.

اگر به عنوان ائتلاف، افرادی را وارد کردید که با دیدگاه اصلاح‌طلبی- براساس سوابق آن افراد و شواهدی که وجود دارد- تعارض جدی وجود داشته باشد، زمانی که در یک فهرست مشترک وارد انتخابات می‌شوید، قاعدتاً در مراحل بعدی نباید با آنها رقابت کنید. اینکه اول فهرست مشترک بدهید و بعد با آنها وارد رقابت شوید، از لحاظ منطقی پذیرفتنی نیست.

«معین در پاسخ این سؤال که فکر می‌کنید بهتر بود آن ائتلاف به آن شکل انجام نمی‌شد؟» می‌گوید: به نظر من این طور بود. اگر به دلایلی این کار انجام شد، در مراحل بعدی نباید آن ائتلاف نقض می‌شد. شما ائتلافی را اعلام می‌کنید، بعد درباره انتخاب ریاست مجلس، به رقابت می‌پردازید. باید اجازه می‌دادید تا در چارچوب یک تفاهم و برنامه مشترک، مسئولیت‌های مجلس تقسیم می‌شد و سعی می‌کردید آن حرکت کلی که براساس ائتلاف امید شکل گرفته است، استمرار پیدا کند، نه اینکه دچار ریزش شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که «بعد از انتخابات 84 شما هم قرار بود جبهه‌ای را با عنوان جبهه دموکراسی و حقوق بشر راه‌اندازی کنید. چرا آن تشکل جان نگرفت و ادامه پیدا نکرد؟» گفته قبلاً بارها توضیح داده‌ام؛ بیشتر از اینکه موانع بیرونی مانع فعالیت آن بوده باشد، موانع درون جبهه بود. همان احزابی که پشتیبانی می‌کردند و الان نمی‌خواهم اسم بیاورم، در ادامه کار، وقتی به زمان انتخابات مجلس رسیدیم، رأساً برای آن برنامه‌ریزی کردند و در واقع جبهه را دور زدند. یعنی علت توقف فعالیت جبهه دموکراسی و حقوق بشر نه از طرف من بود و نه موانع بیرونی. نشد که همه تفکرات را راضی کنیم. 
 
 
خرید سلاح جدید از روسیه/ عسکراولادی: روحانی در پسابرجام توفیق چندانی نداشت/ اصغرزاده: دولت حواسش به حقوق‌های آنچنانی نیستخراسان
 
کمک ویژه دولت به توسعه جزیره ابوموسی

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به وزیران کشور و راه و شهرسازی، مقرر شده است با توجه به موافقت دولت، مبلغ 40 میلیارد ریال به صورت هزینه ای و با استفاده از اختیارات دولت برای هزینه کرد برخی بندهای بودجه با عنوان «هزینه های پیش بینی نشده»، به منظور تامین هزینه های برقراری منظم تردد هوایی و دریایی به جزیره ابوموسی تخصیص یابد و استانداری هرمزگان نیز مسئول پیگیری تخصیص بودجه و اجرای این دستور خواهد بود.

مجوز روحانی برای استفاده  271 هکتار از جنگل های شمال توسط  وزارت نیرو

بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح که با تایید روزهای اخیر حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان به وزارت نیرو ابلاغ شده، قرار است حق بهره برداری از 271 هکتار از اراضی بخش 19 بهشهر و 21 نکا در استان مازندران در محدوده مخزن سد گلورد نکا، با حفظ وضعیت انفالی آن ها، بدون هرگونه تغییر و با هماهنگی سازمان جنگل ها در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد. در این ابلاغیه تاکید شده است که مجوز مذکور صرفا مشروط به بهره برداری از محدوده به عنوان مخزن سد بوده و در صورت کاهش سطح مخزن، به سازمان جنگل ها اعاده می شود.

 
خرید سلاح جدید از روسیه/ عسکراولادی: روحانی در پسابرجام توفیق چندانی نداشت/ اصغرزاده: دولت حواسش به حقوق‌های آنچنانی نیستجمهوری اسلامی
 
 انجام پیگیری‌های قانونی برای بهره‌برداری از ‌سد مشمپا
 
 * معاون استاندار زنجان گفت: برای احداث سد مشمپا بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و استان درخصوص این سد به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید.
 
به گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع از زنجان مهندس جواد رحمتی گفت: مطالعات سد مشمپا به قبل از انقلاب اسلامی مربوط می‌شود و ساخت و بهره‌برداری از سد مشمپا یکی از مطالبات مردم استان زنجان است.
 
وی گفت: در گذشته تصمیمات عجیبی در خصوص این سد گرفته شده است و توضیحاتی که در خصوص سد مشمپا ارائه می‌شود خارج از بحث‌های کارشناسی است و طبق آخرین ابلاغیه، عملیات اجرایی سد متوقف شده است که باید در اولین فرصت شروع و ساخت سد ادامه پیدا کند.
 
 مفتی سعودی برای تامین هزینه های جنگ به تاجران متوسل شد

* حدود یکسال و نیم بمباران مداوم مردم یمن توسط ارتش آل سعود موجب شد مفتی اعظم عربستان از ثروتمندان و بانک‌های این کشور بخواهد به ارتش این کشور کمک مالی کنند. همزمان با جنگ یمن، این اقدام نشان دهنده این واقعیت است که سعودی‌ها فکر می‌کنند در زمانی که این کشور با مشکل جدی کاهش درآمدهای نفتی ناشی از افت شدید قیمت در بازار جهانی نفت روبرو است، بانک‌ها و ثروتمندان این کشور به اندازه کافی در کمک به دولت سعودی فعال نیستند.
 
عربستان از فروردین سال گذشته با هدف روی کار آوردن مهره فراری خود با همراهی برخی دیگر از کشورها از جمله امارات حمله به یمن را کلید زد و تاکنون هزاران زن و کودک و افراد غیرنظامی را به قتل رسانده است. صدها سرباز سعودی از جمله مرزبانان این کشور نیز در حمله به یمن کشته شده‌اند. شیخ عبدالعزیز بن عبدالله الشیخ، مفتی اعظم عربستان، در یک برنامه رادیویی گفت سربازان سعودی در حال به خطر انداختن جان خود برای امنیت منطقه هستند و ثروتمندان نیز باید برای پرداخت حقوق آنها کمک کنند.
 
 تاکید رژیم صهیونیستی بر مخالفت با توافق هسته‌ای

* بعد از اینکه رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد، حتی مقامات اسرائیلی و دستگاه‌های اطلاعاتی آن بر اهمیت توافق هسته‌ای و نتایج مثبت آن اذعان کرده‌اند، وزارت جنگ این رژیم در بیانیه‌ای بی‌سابقه، ضمن انتقاد از دفاع اخیر اوباما از توافق هسته‌ای با ایران، این توافق را به توافقنامه میان کشورهای اروپایی و هیتلر تشبیه کرد. به گزارش «تابناک»، در حالی که وزارت جنگ این رژیم تاکنون در موضوع برجام موضع رسمی نگرفته بود، این بار در واکنش به اظهارت اوباما بیانیه شدید‌اللحنی را منتشر کرده است.
 
به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص تا کنون مقام‌های وزارت دفاع این رژیم می‌گفتند ایران توافق هسته‌ای را نقض نکرده اما درباره نیت ایران در قبال این توافق ابراز نگرانی می‌کردند. وزارت جنگ با این بیانیه جدید از مسیر قبلی فاصله گرفته است. اوباما چند روز پیش در کنفرانسی خبری در پنتاگون در سخنانی در حمایت از برجام اعلام کرده بود که حتی مقام‌های ارشد اسرائیلی به نتایج مثبت توافق هسته‌ای با ایران اذعان کرده‌اند.
 
 
خرید سلاح جدید از روسیه/ عسکراولادی: روحانی در پسابرجام توفیق چندانی نداشت/ اصغرزاده: دولت حواسش به حقوق‌های آنچنانی نیست آرمان
 
دبیر جشن حافظ جیگرکی باز می‌کند!


شنیده شد که علی معلم دبیر جشن سینمایی حافظ مدیرمسئول مجله دنیای تصویر در واکنش به اقدام عجیب هفته نامه «یالثارات» گفت: هنرمندان تنها ناراحت و غمگین از اینگونه برخوردهای زشت و ناپسندانه می‌شوند و کاری از دست ما برنمی‌آید. مسئولان باید در قبال وظیفه خود عمل کنند. اگر احترامی برای اهل هنر قائل هستند که هیچ، اگر هم احترامی قائل نباشند، بگویند که ما تکلیف خودمان را بدانیم.
 
در آن شرایط شاید ما هم از این کار خارج شویم و برویم کارهای دیگری همانند باز کردن یک سوپرمارکت و یا مدیرعامل بانک شویم که به سوی اختلاس برویم وغیره. به هر حال مطبوعات را به دست دوستان دیگری بسپاریم. من هم مجله‌ام را تعطیل و یک جیگرکی باز می کنم.

دو نوع موسیقی حرام

شنیده شد که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم جشن فارغ التحصیلی ادوار دانشکده خبر که در تالار ایوان شمس در تهران برگزار شد،گفت، طبق فتوای مقام معظم رهبری دو نوع موسیقی یکی مخصوص مجالس لهو و لعب و یکی موسیقی «مضل عن سبیل‌ا...» حرام است، گفت: ما تابع نظر رهبر انقلاب هستیم.

محاسن دولت از نظر نقدی!

شنیده شد که رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردار محمدرضا نقدی گفت: اولین مرحله، انقلاب و کنار زدن طاغوت و همچنین دومین مرحله استقرار نظام اسلامی و قانون اساسی بودکه به وقوع پیوست. سردار محمدرضا نقدی افزود: چگونه جامعه‌ای که دولتش مردم را به استفاده از ماهواره، شبکه های فاسد اجتماعی و کنسرت دعوت می‌کند باید رشد کند؟

ظریف و هاشمی کاندیدا نمی‌شوند

شنیده شد که محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی در پاسخ به سوالی درباره کاندیدا شدن وزرای خارجه و بهداشت گفت: نه، چنین احتمالی ضعیف است. با توجه به انسجام و هماهنگی خوبی که در حال حاضر در فضای اصلاح‌طلبی حاکم است تفرقه‌ای وجود ندارد و انتخابات ۹۲ تکرار می‌شود.
 
 
خرید سلاح جدید از روسیه/ عسکراولادی: روحانی در پسابرجام توفیق چندانی نداشت/ اصغرزاده: دولت حواسش به حقوق‌های آنچنانی نیست ایران
 
واکنش تند اسرائیل به دفاع اوباما از برجام  

بعد از اینکه رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد حتی مقامات اسرائیلی و دستگاه‌های اطلاعاتی آن به اهمیت توافق هسته‌ای و نتایج مثبت آن اذعان کرده‌اند، وزارت جنگ این رژیم در بیانیه‌ای بی سابقه ضمن انتقاد از اوباما، توافق هسته‌ای را به توافقنامه میان کشورهای اروپایی و هیتلر تشبیه کرد. به گزارش «تابناک»، در این بیانیه ادعا شده که «ایران به صراحت و با افتخار اعلام می‌کند هدفش نابود کردن اسرائیل است.
 
دستگاه‌های امنیتی و همچنین اسرائیلی‌ها می‌دانند که این توافقنامه‌ها مفید نیست و به مبارزه علیه کشورهای تروریستی آسیب می‌زند!» همچنین یکی از مقامات اسرائیلی که گفته می‌شود به نخست وزیر این رژیم بسیار نزدیک است، گفته است که من نمی‌دانم رئیس جمهوری امریکا از کدام اسرائیل صحبت می‌کند. من به شما قول می‌دهم که نظرات مقامات اسرائیل درباره این توافق تغییری نخواهد کرد.

خریدکلاشنیکف‌های جدید

ایران، سلاح کلاشنیکف ۱۰۳ از روسیه خریداری کرده و این سلاح‌ها وارد کشور شد. به گزارش تسنیم، سلاح‌های جدید پس از ورود به کشور، در اختیار برخی یگان‌های نیروهای مسلح کشورمان نیز قرار گرفته است. AK103 یکی از مشهورترین و بهترین سلاح‌های خانواده کلاشنیکف است که از کالیبر62.7 mm بهره می‌برد.
 
وزن خالی این سلاح، 3 کیلو و 400 گرم است. هم اکنون فقط 5 کشور روسیه، هند، ونزوئلا، لیبی و نامیبیا جزو دارندگان رسمی این سلاح هستند. اخیراً نیز برخی تصاویر منتشره در فضای مجازی، نشان می‌دهد که شماری از نظامیان عربستان سعودی نیز این سلاح را در اختیار دارند. وزن این سلاح کارآمد با خشاب خالی، حدود 3 کیلو و 600 گرم بوده و طول آن 943 میلیمتر است. این سلاح، دارای خشاب 30 تیری بوده و نواخت تیر آن نیز 600 گلوله در دقیقه است.

اعتراض اکرمی به برخورد دوگانه منتقدان دولت

سیدکاظم اکرمی، مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتقادهای برخی روحانیون طی روزهای اخیر از رئیس جمهوری گفت: «همین افراد در برابر کارهای دولت گذشته سکوت کرده بودند و حتی احمدی‌نژاد هر کاری می‎‌کرد، می‌گفتند امام زمان برای این دولت و رئیس آن دعا می‌کند. بعدش دیدم البته آن دولت کشور را به کجا رساند.»

نماینده مجلس اول در گفت‌وگو با عصر ایران افزود: مدعیان امروز به احمدی‌نژاد هیچ چیز نمی‌گفتند. همین سکوت باعث شد آن همه تخلف شکل بگیرد. معاون اولش به زندان برود، دکل نفتی گم شود و ماجرای سه‌هزار میلیارد دلار اتفاق بیفتد.» اکرمی ادامه داد: «در حال حاضر رابطه ما با جهان بهتر شده است. یکی از دستاوردهای برجامی که زیر نظر رهبری به دست آمد، بازگشت 400 میلیون دلار از سرمایه‌های ایران از امریکا است. آقایان این روشنی‌ها را نمی‌بینند ولی زمانی که پول‌های ما به ونزوئلا می‌رفت و کسی نمی‌دانست این پول‌ها چه می‌شد، سکوت کرده بودند و حرف نمی‌زدند.» 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اقا سلاح های روسی رو دونه دونه امتحان کنید سرمون کلاه نذارن من به اینها اعتماد کامل ندارم
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اقای عسکراولادی اینو تقریبا همه مردم میگن منتها امثال دکتر خرازی اینو نمی خوان باور کنن
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اگر دولت حواسش به حقوق ها بود که یکی انقدر نمی گرفت که ندونه چطور خرجش کنه و یکی در خرج روزاه اش بمونه خدا از سر تقصیر هممون بگذره
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    خدا داعش رو لعنت کنه
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    من انقد رنگرانم دولت یارانمو قطع کنه خیلی کمک حالمه خدا پدر احمدی نژادو بیامرزه یه اب باریکه برامون گذاشت
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    دم اکرمی گرم تا جایی که یادمه ادم رک و صادقیه و بارها بخاطر این مساله مورد شماتت دوستانش قرار گرفته دمش گرم از اصلاح طلبا معدود افرادی رو قبول دارم یکیش این اقای اکرمیه
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    باز اسراییل و امریکا جنگ زرگری راه انداختن شماها که کار خودتون کردید دیگه چرا تئاتر بازی می کنید؟
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    هاشمی جان برای ریاست جمهوری هنوز اماده نیستی پس خودتو زحماتتو نسوزون عزیز برادر
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اقای معلم به جای تیکه انداختن به فساد در جاهای دیگه برو صنف خودتو وارسی کن فساداشو جمع کنی شماها در بی مبالاتی ترمز ندارید بعدیکی که از کوره در میره یه چیزی میگه مظلومنمایی می کنید کار یالثارات بد اصلا درشو تخته کنن اما این چیزی از ظلم های شماها به فرهنگ ایرانی (اسلامی پیشکشتون) کم نمی کنه
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    سلاح های خودمون مگه به کار نمیاد که از روس باید بخریم؟
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    "مجوز روحانی برای استفاده 271 هکتار از جنگل های شمال توسط وزارت نیرو" دیگه چی؟ کم دولتی ها ساحل و جنگلو خوردن حالا مجوز هم دادید؟ برید ویلاهای نهادها و دولتی ها کنار دریا رو ازاد کنید همه بهره ببرن جای مجوز دادن
  • علی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    به به اقای شریعتمداری فرمودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس