سفیر ترکیه در ایران گفت: یکی از حوزه هایی که ایران قدرتمند است حوزه فرهنگ و هنر است. و من مطمئنم هنرمندانی که از ایران به ترکیه بیایند و در آنجا فعالیت کنند به تقویت فرهنگ و هنر ترکیه کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران درباره شبکه‌هایی معاندی که در کشور ترکیه فعالیت می کنند و باپیشنهاد مالی روی برخی از بازیگران و سازندگان آثار تاثیر می گذارند و آن ها برای حضور در این شبکه ها ترغیب و تشویق می کنند گفت: این البته تحول مثبتی به نظر من است و دو ملت نزدیک به هم هستیم و یکی از حوزه هایی که ایران قدرتمند است حوزه فرهنگ و هنر است. و من مطمئنم  هنرمندانی که از ایران به ترکیه بیایند و در آنجا  فعالیت کنند به تقویت فرهنگ و هنر ترکیه کمک خواهد کرد و باعث نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که کشور شما میزبان این شبکه های معاند است گفت: من در این خصوص اطلاعی ندارم و بار اول است که در باره فعالیت این شبکه ها می شنوم.

سفیر ترکیه در ایران به سبک زندگی متفاوت و رایج این شبکه ها با سبک زندگی در کشور ما گفت: من باور دارم که باید به شیوه زندگی انسان ها احترام گذاشته شود . در ترکیه زنانی هستند که حجاب دارند و زنانی حجاب ندارند حتی در این کودتا زنان محجبه با زنان غیرمحجبه در مقابل اقدام کوتادگران در خیابان ها حاضر شدند.

وی در خاتمه درباره نزدیکی فرهنگی ما به فرهنگ ترکیه و این مهم که چرا  تولیدات مشترک نداریم گفت: انشاء الله تولید مشترک نیز انجام خواهیم داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    یعنی اینها از فعالیت پانترکها و عثمانی ها برای ایراننت زدایی و مصادره وانکار وناچیز انگاری و تحقیر مفاخر ایران وایرانیت وایجاد وترویج شکاف قومیتی با اهدای سریالهای 400 قسمتی رایگان به جم تی وی برای بزرگ نمایی وتقدس وتطهیر سلطان سلیم سفاک ومحمد فاتح وحشی تر که قسمتهای بزرگی از ایران را جدا کردندو مهندسی افکار عمومی عثمانی در ایران خبری ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چطور اردوغان از رسانه ها و کامنت گذارها در رسانه های ایران خبر دارد..ودر حال ناله وگلایه هست پس؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس